Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 12 december 2012

Twaalf twaalf 'twaalf

"Twaalf is mijn lievelingsgetal... ", vertrouwde Middelste zoon mij zondag toe, net aan het begin van de kerkdienst. Ik glimlachte. "Weet u waarom?" "Ja",  fluisterde ik terug; "omdat jij op twaalf-twaalf jarig bent." Hij knikte lachend, met glimmende ogen.

Hij had de nachtjes afgeteld en vandaag was het dan zover. Nee, geen 12 geworden. Wel 8. 
Om half zeven al wakker. Van zijn zus en zijn broers kreeg hij al iets, maar het grote cadeau moest wachten tot Farmer uit de melkput kwam. Eerst maar eten dus. Ook al was hij niet helemaal klaar, kwart voor 8 kwam Farmer naar binnen, om samen het cadeau te geven. Playmobil, want daar is Middelste zoon gek op. 

De jongens hadden meegeholpen met het maken van de traktaties. 
Kleine appelflapjes. Gewoon van kant-en klaar diepvriesbladerdeeg, de vierkantjes diagonaal doorgesneden.
Bewust ervoor gekozen om dat de avond ervoor al te doen.... 


.... want vanmorgen moest er ook nog wat gebakken worden.

De vriendjes zijn vanmiddag geweest. Helaas voor hen konden ze dit keer niet op de hooizolder en het was even een geschippper, omdat ze helemaal geen zin in spelletjes hadden. Uiteindelijk kozen ze er zelf voor om gewoon te spelen. Toch nog een paar spelletjes gedaan en daar gingen ze weer. 

Eerlijk gezegd ben ik ook weer blij dat het voorbij is, ik voel me behoorlijk snel moe omdat mijn oor weer eens dichtgeklapt is, dat duurt dan altijd een paar weken voor het weer open is. Ik hoor dus slecht en alle overbodig geluid is erg hinderlijk en vermoeiend. Niet alleen voor mezelf trouwens, ook voor mijn huisgenoten. Soms hilariteit, soms ergernis als ik het weer eens niet (goed) versta....
Dat is ook de reden zijn waardoor er niet zoveel uit mijn handen komt als ik wel zou wensen. Ik laat het allemaal maar een beetje over me heen komen en probeer de belangrijkste dingen te doen. 



18 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je zoon, 't is toch een bijzondere datum vandaag! En beterschap voor je oor! Ik heb het 1x flink gehad en begon echt bang te worden dat ik 'voor altijd' zo halfdoof zou blijven (gelukkig niet ;-)). Sterkte met alles hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het zo'n 2 x per jaar... en weet dus dat het wel overgaat (heb er een neusspray voor) maar deze keer zit het echt goed dicht.

      Verwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd !
    Wat een bijzondere datum vandaag 12 12 12.
    Leuke traktatie, van die kleine appelflapjes.
    Ik hoop dat het met je oor snel weer beter gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met je zoon! wat een bijzondere dag
    vandaag om jarig te zijn!
    Hopelijk voel je je snel terug beter!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd hoor, met jullie zoon!
    En beterschap met je oor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd! Ik vier het een beetje met je mee, want jouw zoon is dus van 12-12-04? Mijn zoon is van 12-4-12 en is vandaag dus 8 maanden geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, dat gegoochel met die cijfers. Heerlijke leeftijd, 8 maanden, dan gaan ze al echt dingen doen. Geniet ervan.

      Verwijderen
  6. Gefeliciteerd middelste zoon! Heerlijk verwend zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon. Lekker die appelvlapjes. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. gefeliciteerd met je zoon,ik ben altijd heel dankbaar dat ze jarig mogen zijn maar ook super blij dat het weer achter de rug is zo,n dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vervelend zeg, als je slecht hoort, ik heb er ook regelmatig last van, en dán een kinderfeestje! Fijn dat het er op zit.
    En natuurlijk nog gefeliciteerd met je zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een trotse zoon met de appelflapjes! Leuk!
    Van harte met jullie zoon....en een gezellige dag met elkaar.
    Wat lastig zeg, dat je oor zo dichtklapt. Heb je dat heel vaak?
    Kan begrijpen dat dat vermoeiend is.
    Hopen op gauw beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte gefelictiteerd voor de grote man.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het gewoon heerlijk om te lezen, dat kinderen op een kinderfeestje 'gewoon' gaan spelen. Zonder dat er een heel activiteitenprogramma voor nodig is. Zo vierde ik als kind mijn feestje ook.

    Sterkte met je oor! Ik zit hier met een stijve nek, dat is ook geen lolletje...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...