Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 3 januari 2013

Overzichtje van de vakantietijd

Wat is een dag, wat is een week, wat is een vakantie..... Bijna voorbij alweer.
Vooral vorige week was het rustig, De jongens waren alle drie ziek. Het begon met de Kerstdagen. Weinig of niets eten, veel hoesten en snotteren, erg moe. En vooral Jongste heeft flinke koorts gehad. Die knapt nu  pas eindelijk een beetje op. Zelf was ik deze week ook niet zo lekker. Toch was het niet kommer en kwel hoor. Geen sprake van overgeven, dus tussen het slapen door werden er allerlei rustige dingen gedaan.

Oudste zoon probeerde zijn gereedschap uit en maakte een maïsput voor zijn Siku trekkers. 

De K'nex kwam tevoorschijn, dat was een poos geleden dat ze ermee speelden en ze waren er wel een paar dagen zoet mee. Ze hebben er een motortje bij, erg leuk. Hier draaien de wieken.


De sjoelbak ligt in de kamer. Die is er met oudejaarsavond in gekomen, soort van traditie. Maar hij ligt er nog steeds en iedereen probeert een aantal keren per dag zijn/haar record te verbeteren of de dagwinnaar te zijn. Zelf doe ik ook vrolijk mee tussen de werkzaamheden door. Nu kan mijn record moeilijk verbeterd worden (door mijzelf dan) want ik haalde eergisteren 121 punten! Ik kan me niet heugen ooit zoveel gehaald te hebben, meestal komt het niet verder dan tussen de 70 en 90. Nu probeert Farmer dat natuurlijk te verbeteren..;-) zo  met koffie drinken doet hij ook een gooi. De jongens worden er ook goed in, zelfs Jongste haalde een keer in de 90 punten!

Oliebollen en appelflappen hebben we deze keer niet gebakken, geen zin in. Ik had wel kniepertjes gebakken met het elektrisch ijzertje van mijn moeder. Dat heb ik in bruikleen.  Het was de eerste keer dat ik dat deed, ik gebruikte het recept van Trudy (See a ladybird).

Dit zijn de eersten.... er volgden nog vele andere.
Voor  het opeten doe je wat slagroom erin.
Kaal vind ik ze echter ook lekker (en beter voor mijn gewicht).

Ik moest er even in komen, maar na een poosje had ik de draai te pakken. Het ding is daar nooit voor gebruikt want mijn moeder heeft er altijd stroopwafels mee gebakken. Dat heb ik ook eens gedaan in het afgelopen jaar, oh, zulke heerlijke stroopwafels kun je in de winkel niet kopen. Het is wel een heel werk. Maar ik wil het gauw nog eens doen, leuk ook samen met de meiden.

Met Nieuwjaarsdag zouden we 's ochtends naar de kerk gaan bij mijn moeder en dan daarna bij haar een bakkie doen. Maar er was een koe met melkziekte, die wilde steeds niet opstaan, dat nam nogal tijd in beslag, moest zelfs met de hand gemolken worden omdat ze niet naar de melkput kon gaan en Farmer kon het onmogelijk redden. Toen ben ik met de rest, behalve Jongste en jongste dochter, die op hem moest passen, naar onze eigen kerk gegaan. Haastje-repje, want die dienst begon veel eerder. (Helaas miste ik zo mijn wakker-wordenkoffie.) Daarna kwam er ook niet meer van om te gaan, want 's middags kwam de familie van Farmer om bij ons nieuwjaar te wensen. We doen dat om de beurt. Allemaal gezellig en naar mijn moeder hopen we dan binnenkort nog te gaan. De koe is trouwens weer wat opgeknapt gelukkig.

Het was wel prettig om een blogpauze te hebben. Eerst miste ik het een beetje, maar nu heb ik zelfs wat moeite om de dingen te formuleren, bovendien denk ik bij mezelf steeds: wat is hier nu interessant aan. Maar ik nu weer wat gekrabbeld heb, hoop ik het zeker weer een of twee keer in de week te doen.




20 opmerkingen:

  1. Volgens mij een heerlijke vakantie al dan wel met een paar zieken. En kniepertjes bakken is ook altijd lekker en een leuk klusje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je blog is zeker interessant. Zo leer ik weer bij over melkziekte en zo. Nog nooit van gehoord moet je weten! Vervelend dat de jongens ziek waren, maar misschien ook wel wat rustiger als dat ze met die regen en wind geweest waren? :-)
    Leuk dat je er weer bent en een heel goed en gezegend 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijf maar lekker bloggen hoor, want ik lees het graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En een groot compliment voor de maisput - daar zouden mijn jongens maar wat graag ook mee spelen - wie weet is er een broer die hem wil namaken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het ook prettig, mijn blogpauze, en dan dit jaar er fijn weer tegenaan. Kan me de term 'melkziekte' nog goed herinneren van vroeger, toen mijn vader zijn praktijk nog had.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig waren de kinderen niet al té ziek en konden ze nog spelen en hebben ze toch nog een fijne vakantie gehad!
    Ik merk dat stilaan de normale gang van zaken terugkeert in blogland, na prettige maar toch drukke, vermoeiende feestdagen. zelf doe ik snel een rondje langs de blogs die ik volg (want moet straks gaan werken) en denk binnen enkele dagen klaar te zijn om mijn eerste logje van 2013 te plaatsen! Ik wens jou en jouw familie een erg fijne start in 2013 met veel liefde en vriendschap! Liefs, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo te lezen hebben jullie je wel vermaakt ondanks wat ziek zijn.
    Alle goeds gewenst voor dit nieuwe jaar!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk logje weer! blijf maar lekker bloggen hoor!
    ik lees je graag!
    Ook voor jullie een fantastisch 2013!
    Gelukkig zijn de jongens weer wat opgeknapt!
    heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je er weer bent!
    Alle goeds gewenst voor het nieuwe jaar.
    Hart.gr. Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om je verhaal weer te lezen! Fijne laatste vakantiedagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wilde je even laten weten dat ik altijd erg graag je berichtjes lees! Juist over de dagelijkse dingen:)
    Groeten Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou, ik vind het toch weer leuk om je blog te lezen en die foto's... zo gezellig. Vooral die sjoelbak, daar hebben wij ook wat uren aan gesleten! Gezegend nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk zoals de kinderen bezig waren, ondanks dat ze in de lappenmand zaten. De sjoelbak is hier ook uit de kast geweest, en verschillende potjes gedaan. Ook bij mn ouders, toen we daar Nieuwjaarsdag met zn allen waren. Leuk! En goed van jou, je zat er helemaal in, blijkbaar.
    Jammer van de koe, het bezoekje naar je moeder, en je koffie!
    Enne..blijf maar lekker bloggen joh....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allereerst voor jullie allemaal een goed nieuwjaar en Gods zegen voor jullie gezin en allen om jullie heen. Ik persoonlijk vind het altijd weer leuk en leerzaam ook om je blog te lezen . Het werpt een andere kijk op het leven op een boerderij , als leek sta je er niet bij stil wat er allemaal bij komt kijken ;).En sjoelen is gewoon heel gezellig en heerlijk dat de kinderen zich zo vermaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik hoop zeker dat je blijft bloggen want ik vind het geweldig om steeds je postjes te lezen.

    en ook ja die sjoelbak daar hebben we vroeger ook zoveel mee gespeeld,wij hebben er nu helemaal geen een,moeten wij ook maar eens aanschaffen denk ik.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Maar ik heb ook niet gezegd dat ik zou willen stoppen... ik had alleen wat moeite om de draad op te pakken.
    En Yvonne, misschien kun je er wel één tweedehands vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo te zien hebben jullie kinderen zich leuk vermaakt ondanks het ziek zijn. Toen ik nog werkte was dat ook altijd, als de druk van de ketel was werd je ziek. Gek eigenlijk.
    Kniepertjes zijn zo lekker ook zonder slagroom.
    Zo denk ik ook vaak wat heeft een ander aan mijn verhaal maar overal en iedere dag leer je er weer van is mijn idee, dus vooral doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Allereerst alle goeds gewenst voor het nieuwe jaar, voor jou en je gezin!
    Wat een gezellig verhaal weer, en die kniepertjes en stroopwafels bakken, dat lijkt me wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Interessant is het zeker hoor ! Ach ja ik neem ook regelmatig een blogpauze. Bevalt goed. En dan haal je het "moeten" er af.
    Hee groetejs en nog een heel gelukkig 2013 ! Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou, is je blogpauze bevallen! Ik hoop gauw weer iets te lezen van je! Zocht je speciaal op maar nee ...

    Fijne week en hopelijk ben je weer gauw in je ritme.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...