Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 25 maart 2013

De arretjescake



Hier komt-ie...

400 gram biscuitjes in kleine stukjes breken.
Cakevorm bekleden met alu-folie (anders kun je de cake er niet goed uitkrijgen).
Biscuits met 3 eieren, 300 gram (basterd) suiker en 3 grote eetlepels cacao mengen in een grote bak (met de hand roeren).
375 gram margarine in een pannetje smelten (geen roomboter gebruiken want dan wordt het zo machtig), vervolgens als het net kookt bij het biscuitmengsel voegen.
Goed doorroeren en in cakevorm doen, goed aanstampen met lepel.
Dag in de koelkast laten staan.


Smul ze!

Het is zo koud! Niet voor te stellen dat onze koeien vorig jaar op 21 maart voor het eerst naar buiten gingen! Nu zien we dat het gras weer bruin wordt door de kou. Het zal nu dus nog en tijd duren voor de koeien naar buiten kunnen.
Voor ons mensen vraagt dit weer ook meer energie. Zometeen ga ik eerst de post eens doornemen (altijd weer die stapels) met een bak koffie en daarna gewoon aan de slag, dat is toch maar weer het beste!

13 opmerkingen:

  1. ja deze cake heb ik ook wel veel gemaakt...maar ik ben zelf niet zo van de chocoladekoek of cake... en voor ons tweetjes is het niet handig.
    Maar lekker is ie wel.
    Ja koud he? Ik hoop echt op mooi weer..
    net als jullie allemaal.
    Groeten en een gezegende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor het recept. Dit maakten wij vroeger thuis ook vaak en de oudste dochter heeft het er ook al vaak over om het eens te maken. Wij kunnen dus aan de slag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken het recept, heerlijk! Alleen doe ik er geen eieren door. Maakt het dat nog lekkerder? Of is dat meer voor het 'binden'?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Dan neem je toch gewoon glutenvrije biscuitjes?

      Verwijderen
  5. Ha lekker! Ik ga het eens proberen! Leuk idee, maakten we vroeger thuis ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, ik krijg gelijk zin om er mee aan de slag te gaan, zoooo lekker!!
    Maar wat blijft het lang koud hé?! Vorig jaar zaten we rond deze tijd in onze korte mouwen de tuinbonen en erwten uit te poten zag ik... De aardappels en uien zitten ook nog niet in de grond. Zal wel een laat jaar worden, ben ik bang...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk! Wij noemen dat Barretje-cake (de vriendin van mijn zoon heeft het bij ons geïntroduceerd, zij heet Baukje :-) )
    Nou, de kou duurt maar voort. Ik vind het op zich niet zo erg, alleen mijn huid wordt er zo droog van. Jullie zullen op de boerderij heel goed merken wat voor consequenties het heeft! Ik moet wel zeggen dat onze konijnen al volop last hebben van de lente-kolder. Wij waren vandaag voortdurend op konijnen-jacht. We hebben een grijze Wener die énorm springen kan, ongelooflijk! Nu hebben we een net over de ren gespannen en kan ze niet meer weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk die arretjes cake. Moet hem ook is weer maken!
    Is heel erg lang geleden. Wel machtig hè, dus....dunne plakjes :-)
    Ben je door de post stapels heen??

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik moet die cake echt eens een keertje gaan maken! Hij ziet er lekker uit.
    Ik merk ook dat de kou meer energie kost, want bij het hardlopen ben ik nog slomer dan normaal ….

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. de rauwe eieren kun je ook vervangen door 1 eetlepel gele vla per ei.
    Arretjes cake is ook erg lekker als dessert met een bolletje ijs erbij.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...