Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 22 maart 2013

Dozen en zakken vol de deur uit en bijzondere vondst

Op verschillende blogs las ik de laatste tijd over ontrommelen en dat werkt erg aanstekelijk. Nog een grotere stok achter de deur is de komende verkoping van onze gemeente, waar ze hun kraampjes wel gevuld willen krijgen. Daar heb ik een paar maanden geleden al een aantal dozen met zooi voor weggebracht en ik heb inmiddels weer 2 dozen staan. Bruikbare rommel hoor, kapotte troep gaat in de vuilnisbak natuurlijk.
Zelfs die dingen waarvan ik altijd weer denk: "ja, dat ga ik een keer gebruiken hoor!", maar dat vervolgens jaren achtereen niet gedaan heb, heb ik nu resoluut in de doos geknikkerd. Als het weg is, hoef ik er niet meer aan te denken.
Ook heb ik 3 grote zakken met kleding weggedaan. Gelijk de kledingkast wat opgeruimd. De meiden hadden ook eens gekeken naar wat weg kon, sommige dingen nog heel goed maar als ze het nooit meer dragen, kan het net zo goed weg. Nog een paar dingen van Jongste zoon erbij, zo kom je er wel aan.

Normaal bak ik altijd appeltaarten voor de verkoping, maar dat was ik nu eens niet van plan. Ze hebben nl. besloten om het deze keer op mijn verjaardag te houden en Farmer en ik vieren dan onze beide verjaardagen. Dus dat wordt bakken voor eigen visite. Volgend jaar weer nieuwe kansen, het is niet anders.

Vorige week deed Oudste dochter de deuren van de hooizolder een keer open en viel er -ieks!- wat naar beneden.

Nadere inspectie leerde dat het een vleermuisje was. Nog helemaal suf, blijkbaar gestoord in z'n winterslaap.  

Mijn Farmer heeft hem weer teruggebracht naar de zolder, nadat -ie eerst model had gestaan natuurlijk....

Zometeen ga ik wat boodschappen halen en daarna arretjescake maken. Dat doet Middelste dochter eigenlijk altijd, maar die is nu naar haar werk. Mijn Farmer is jarig vandaag en hoewel we het dus over een paar weken vieren, wil ik vanavond toch wat lekkers bij de koffie hebben. Eigenlijk had ik hem gisteravond al moeten klaarmaken want het moet een nachtje staan, maar als ik hem gauw maak, kan hij vanavond al best opgepeuzeld worden.
(Evt. voor de liefhebbers: receptje voeg ik later nog wel toe)


11 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je man!
    Mmmm, heerlijk, arretjescake!
    Dat ontrommenlen geeft altijd weer een fijn gevoel he!

    Die vleermuis! Dan schrik je wel even denk ik, als er zo iets naar beneden komt vallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je man.
    Lekker de boel opruimen, beetje voorjaar erbij mag ook van mij. Heerlijk arretjescake mm.
    Een mooie schutkleur hebben die beestjes.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartelijk gefeliciteerd met je man's verjaardag!
    Ben benieuwd naar het arretjescakerecept.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou erg gefeliciteerd hoor. En arretjes cake is heerlijk mjummie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai. Zomaar een vleermuis op zolder. Wat een belevenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je man!
    Wij hebben in de kerk bij het schoonmaken ook eens een vleermuis(je) gevonden. Die hebben we toen buiten zo hoog mogelijk op de bast van een boom gezet. Dan kruipen ze vanzelf naar boven. Maar toen was het niet zo koud meer en kon dat wel, ik weet niet of zo'n beestje het nu zou overleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je farmer! Dat wordt vast smullen vanavond van de arretjescake, mmmm!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met je farmer! Veel plezier vandaag nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh griezels! Ik vind dat zulke enge beesten! Bij ons oude huis vlogen ze strak over je heen als je even koffie zat te drinken buiten. Was een soort nis tussen het huis en een schuur... En daar vlogen ze doorheen alsof ze straaljagers waren.. Brrr!!

    Gefeliciteerd met je man! Mijn man was gister ook jarig ;-)
    Lekker, arretjes cake! Ik heb het v/d winter ook weleens gemaakt voor de jongens als ze aan het klussen waren.
    Goed weekend! Groetjes Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat je zoal vind als je eenmaal aan het rommelen slaat hé.
    En arretjescake ken ik niet, hoop dat ie gesmaakt heeft!
    fijne dag en groeten van Hilde

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...