Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 28 maart 2013

Een woensdag.... (weet geen titel)

Gisteren was een vol dagje, dat voorbij vloog. 's Morgens na de ochtendspits kwam er iemand (welgeteld waren ze nog met z'n tweeën zelfs) die de bezem door de bestrijdingsmiddelen kast haalde. Een project waarbij oude bestrijdingsmiddelen op een goede manier afgevoerd kunnen worden. Er blijkt bij heel wat bedrijven nog wel iets van vroeger-lang geleden te staan en je weet als boer of tuinder eigenlijk zelf niet goed waar je dat moet laten. Vanwege het gevaar van opmaken o.i.d. zorgen ze nu voor een goede afvoer van deze (meest oude) middelen. We kunnen dus een doosje wegbrengen tegen een gering bedrag. Prettig om te weten dat die troep weg is.
Verder die morgen ruimde ik op (allicht) en stofte en zoog, hing de was op....

's Middags moesten de jongens en ik naar de tandarts voor controle, daarna was nog net tijd om het haar van Jongste zoon te knippen, dat stond alle kanten uit behalve de gewenste, iedere dag weer, dus was 't wel nodig. En toen naar zwemles. Tja, deze week ging Jongste zoon natuurlijk weer. Dat was voor hem trouwens niet zo natuurlijk. "Moet ik nou al weer? Ik heb het toch al geleerd?" En dat na één zwemles ;-) "Oh jongen, je mag nog heel vaak tot je het goed kunt (heeeeel vaak)...." Afijn,  hij vindt het een beetje leuk en een beetje niet, hij doet wel alles wat de badmeester zegt en is niet echt bang. Wel wat verlegen, pseudo of echt, maar dat gaat wel over.
In de tussentijd klets ik dan met de moeder van zijn vriendje, zo heb je zomaar verplichte ontspanning. Zo moet je 't maar zien vind ik.

De speciaal voor de lessen nieuw gekochte zwembroek (de ouwe was echt zo'n peuterbroekje met nijntje erop en te klein geworden) was ik niet iedere keer helemaal uit, hij slijt al hard genoeg door die zwemlessen.
Ik spoel 'm goed uit en af en toe was ik 'm met de hand uit. Met shampoo of mijn zelfgemaakte wasmiddel. Met gewoon wasmiddel gaat de elasticiteit eruit.

Toen we thuis kwamen heb ik gelijk de oven aangezet, diepvriespizza wat soms zo heel makkelijk is erin gedaan, restjes macaroni en nasi vanuit de diepvries opgewarmd en als je dan een label eraan hangt van Budgetmaaltijd klinkt dat meteen weer beter maar wij zeggen dan gewoon: restjesdag.

Die avond, toen de jongens naar bed waren, las ik nog wat (ben bezig in Het huis van Musume van Ann Tatlock), haakte ik nog wat, hing nog een was binnen op het rek, zette ik de broodbakker klaar (ja, dat is toch nog steeds het makkelijkst) en 11 uur was 't bedtijd.


11 opmerkingen:

  1. Leuke zwembroek :-)
    Ik hoorde pas van iemand dat chloorwater en shampoo niet zo'n goede combinatie is. Dat daardoor de zwemkleding snel minder elastisch wordt. Sindsdien was ik geen haren meer in het zwembad, maar thuis.... Weet niet of het waar is, maar goed...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan is zo'n vol dagje zomaar alweer voorbij! Grappig dat hij vond dat hij het al geleerd heeft :-) Maar met zo'n fleurige zwembroek is het zwemmen vast geen straf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen hoe jouw woensdag eruit zag.
    I.p.v. een Nijntje-zwembroek is dit een hele stoere.
    En soms kiezen voor gemak is lekker simpel en geeft weer wat meer tijd en ruimte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo is je woensdag snel gevuld. En had je toch een leuke titel! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker druk dagje. Prachtige zwembroek. Brr moet er niet aan denken met deze koude ,aar het is toch heel belangrijk dat ze kunnen zwemmen.
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een dag is zo weer om, maar als je dan even onder elkaar zet wat je allemaal gedaan hebt is het altijd weer een hele waslijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk toch, zo'n (woens-)dagje! Lekker dat die troep is opgeruimd, geeft een heerlijk gevoel lijkt mij. Ik heb gisteren wat dingen uitgezocht en afgehandeld op administratief gebied, hehe! Geeft ook een goed gevoel. :-)
    Chloor werkt ook wel in op de zwemspullen. Ik spoel ze eigenlijk altijd uit met gewoon water, maar zo'n zwemles-periode 'hakt erin'!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig, zo'n kijkje in jouw dag.
    De zwembroek vind ik lekker fleurig!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...