Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 5 april 2013

Hapsnapberichtje

Vakantie voor de jongens deze week. Het bloggen schiet er dus bij in. Bijna. Op de valreep dan nog een  berichtje. Alleen heeft de pc kuren dus geen foto terwijl ik die eigenlijk wel had.

Het voorjaar mag dan nog steeds op zich laten wachten, de mieren  zijn wel degelijk ontwaakt en sluipen ons huis binnen. Dan hier, dan daar. Slaapkamer, wc, gangkast, voorraadkast... Nee hè!! Niet  weer! Gelukkig blijft het bij een paar, maar nauwlettend hou ik de boel in de gaten, nog vers in mijn geheugen ligt de van gangetjes vergeven ontbijtkoek van een aantal jaren geleden. Oudste dochter weet het ook nog en door mijn recente ontdekking bekijkt ze elke plak nauwkeurig voor ze een hap neemt... "Ach joh, je krijgt er vast niks van, insecten zijn gezond zegt men, vol eiwitten...", zeg ik, maar ze neemt het zekere voor het onzekere ;-)
Zondagochtend in de kerk wil ik geld uit mijn tas pakken en ineens kruipen er mieren over mijn schoot, afgekomen op een paar losse mentosjes in mijn tas... ik druk ze zo gauw mogelijk dood. (Voel je het ook al kriebelen nu?) Gelukkig blijft het totnogtoe bij een aantal exemplaren steeds.

Voor de jongens heb ik een leren jasje gekocht, nepleer hoor. Oudste zoon had er al één, maar die heeft middelste zoon nu aan. Staat zo stoer ja en het is een handige tussendoorjas, want die hele dikke winterjas is op wat warmere middagen (ze zijn er echt al een paar keer geweest) toch erg heet. Jongste zoon is er helemaal verguld mee, steeds vraagt hij weer om die stoere jas... eindelijk mag hij die dan aan. "Mijn jas is stoerer dan die van de andere...", en tevreden om zijn stoerheid kruipt hij tegen me aan met zijn duim in zijn mond....

Ik maakte met melkchocolade en rozijnen mooie bonbons - althans dat was de bedoeling.
Ze waren nog  niet uitgehard toen ik naar bed ging dus de volgende morgen gingen ze  pas uit de vormpjes. Helaas... wit uitgeslagen. Of het nou kwam vanwege de tijd die ze erin bleven... Dat weten we dus ook weer. Niet geschikt om uit te delen aan visite, zeer geschikt zeker nog om zelf op te eten. Gelukkig zijn de notenrotsjes die  ik ook weer maakte beter gelukt.

Rommel opruimen in de tuin... ik dacht erover om een foto van de bij elkaar gesprokkelde troep (in het kader van het onopgeleukte leven) te laten zien maar doe het toch maar niet.... te erg (het kan nu dus ook niet eens). Kapot speelgoed, stukken vulling van oude kussens, takjes, flarden bloempot etc... 1 jonge hond in de tuin en 3 loslopende jongens... ai.

De eerste zwaluwen zijn door mijn Farmer gesignaleerd. Zal nu het voorjaar door gaan zetten?
Ik hoop het. 'k Word een beetje somber van het mistroostige grauwige kleurloze weer. Al heb ik een bosje tulpjes binnen neergezet. Als een belofte dat eens de lente echt komt!


18 opmerkingen:

  1. ja ik ben het ook zo zat,ik wil ook lente,ze zeggen wel dat het volgende week beter word dus daar vertrouwen we dan maar op,wat naar he mieren in huis,ze zeggen ook wel dat je een stuiver neer moet leggen dan komen ze ook niet binnen,maar of het helpt weet ik niet hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi die zin over de jongens met hun leren jas....zo stoer en dan zo mooi er achter hoe hij bij jou kruipt met zijn duim in de mond....
    Ik zie het zo voor me ;) heel veel liefs
    en nog een fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé naar die mieren in huis! Wij hebben hier regelmatig naaktslakken in de keuken of in de wc. Waar ze vandaan komen?!?! Prachtig, met zo'n stoer jasje en dan toch eigenlijk nog klein :-) Lekker van genieten, voor je het weet is tie ook te stoer voor op schoot!
    En als de zwaluwen eenmaal komen moet de lente wel in aantoch zijn, toch? (zei ze hoopvol...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou mam, de chocolade bonbons waren erg lekker hoor (: ookal waren ze mislukt ^^ - x oudste dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooooh griebels! mieren over je schoot... Mijn ouders hebben ook veel last van mieren. Overal vandaan zie je hele mierenvolken aan komen marcheren.. Maarrr... de hond vind die mieren wel erg lekker.. dus lik-lebber, weer een hele volksstam weg gelikt.. Misschien een tip? :-P haha!
    Nou, ze zeggen... dat het beter gaat worden (alleen gaat het dan ook regenen...). We zullen 't zien! Goed weekend! Groetjes, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, de tuin met kinderen en een jonge hond...dat is erg herkenbaar.
    Vandaag kwam Boris met een stuk ven het beukenhaagje de veranda op
    rennen...gewoon eruit staan sjorren. Je zou 'm toch.
    Ook bij mij nog even geen leuke tuinfoto's.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vanavond zo rond half zeven, ging 'mijn' pimpelmees het nestkastje volgooien met mos. Ineens was zij er vreselijk druk mee. Wat zij niet weet is dat ik een cameraatje in het nestkastje heb gemaakt. (tenminste, handige vader). Dus de lente komt er echt aan! En ik verheug mij op morgen om de activiteiten waar te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zet meestal een mierenlokdoos neer, als er tenminste geen andere dieren bij kunnen komen. Vroeger strooiden ze bij ons op de peuterspeelzaal kaneel langs de rand van de vloer, dan kwamen er ook geen mieren binnen, het hielp echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fantastisch, jouw opmerking over de foto die je had willen plaatsen in het kader van het 'onopgeleukte leven'.

    Zooooo herkenbaar.

    En ook geweldig om te lezen over de stoere zoon met duim in de mond.

    Groeten van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach, wat lief, je stoere zoon!!

    Brrr, miertjes... Wil je nog een griezelverhaal?! Wij hebben in ons vorige huis een ovenvisjes-plaag gehad. Van die platte beestje, lijken op zilvervisjes en ze zijn snél... Overal kruipen ze in en tussen. We hebben ze waarschijnlijk gekregen na een verbouwing.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoera! De eerste zwaluwen; dan komt het voorjaar eraan. Kieviten zijn er natuurlijk ook al? leuk, jouw blogje. Hier hebben ze geen vakantie gehad deze week. We hebben in mei twee weken. Behalve mijn zoon die op een cluster-4 school zit. Jammer hè, die heeft maar één week! Waarschijnlijk knijp ik er dan een weekje tussenuit met twee kids en komt mijn man met hem van woensdag tot en met zaterdag. ( dan heeft zoon wel vrij). En zo ben ik stiekem een beettje aan het plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie bijdrage vorig jaar had ik voor alle kinderen ook een jasje van dat materiaal gekocht. Het was leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk om te lezen! Chocola slaat wit uit na snelle temperatuurverschillen. Als het s nachts koud is in je keuken zou je ze zo kort na het smelten en bewerken niet zo op de tafel mogen laten staan..meestal helpt het al, alles in de kast te zetten of in een blikken doos. Of overdag laten uitharden bij regelmatige temperatuur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor die info, Ellen!
      Voortaan maar gewoon overdag doen denk ik...

      Verwijderen
  14. Grappig, jou stoere zoon, met zijn duim in de mond....leuk!
    Inderdaad lekker, zo'n tussendoor-jas.
    De winterjas gooien ze zo gauw weer uit.
    Enja, hier ook de Pimpelmees, Tortelduiven, Eksters, alles is druk aan het nesten maken.
    t Voorjaar is in zicht hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hé nog iemand waar vakantie is! Wij hebben echt een heel lang stuk van de voorjaarsvakantie tot de meivakantie, zonder vakantie er in.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beste Jolanda,
    Wat lees ik jou berichtjes graag!Regelmatig kijk ik of je alweer wat geblogt hebt, ook heel herkenbaar die dingen die je schrijft over de kinderen zoals de stoere jas en de duim in de mond!
    Bij mij zijn de kinderen al uitgevlogen, maar ik geniet inmiddels van de kleinkinderen, wat ook erg leuk is.

    Ook hier verlangen naar de lente, als het straks geregent heeft zal het wel snel groen worden. dat wordt genieten!

    met vriendelijke groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...