Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 22 april 2013

Off-line voor drie dagen

Tja, ondanks dat het vrij druk is, krijg ik door het betere weer gewoon meer zin om te bloggen ook... Des te lastiger was het dat onze telefoon- en internetverbinding er ruim d r i e dagen uitlag. Da's lang hoor, onderschat het niet....
- niet kunnen bellen, dan alleen mobiel en de kosten daarvan lopen dan snel op.
- niet gebeld kunnen worden- mensen kregen eerst een in-gesprek-toon te horen en later ging hij wel over maar wij hoorden niets...
- geen mail kunnen openen.
- geen gegevens kunnen doorgeven of binnenkrijgen betreffende melk en kalveren.
- geen blogreacties kunnen bekijken.
- al helemaal geen blogrondje kunnen doen.
- wel een document kunnen scannen maar niet kunnen doorsturen.
- niets kunnen opzoeken op het internet.
- geen rekeningen kunnen betalen.
- geen huiswerk kunnen raadplegen.
- geen werkstukken in kunnen leveren.

Die laatste twee heeft dochter toch gerealiseerd door met haar laptop mee te mogen liften op het Wifi van schoonzus (hetzelfde erf).
Verder kun je best wel  leven zonder dat alles hoor, het is alleen zo lastig. Nu merk je pas hoe vaak je het gebruikt. En hoe steeds meer ook gedaan wordt via internet.
Dussehh... eigenlijk kunnen we niet meer zonder, tenminste niet als het langer duurt.

Gebeld, ja natuurlijk: gebeld. Storingsdienst. Ellenlange belmenu's... diedeltje erbij.... momentje geduld alstublieft, u wordt zo spoedig mogelijk... jajaja. Eindelijk: iemand van vlees en bloed aan de lijn. Er kwam de andere dag (woensdag) iemand die eens ging kijken in het kastje op het dorp, wat gefikst had maar niks ging het doen, ligt ws aan een kabel, ergens doorgegaan... overmorgen komen ze daar ws voor. Nou... snel is anders, denk je dan. Overmorgen geworden zeg ik tegen  mijn Farmer en Oudste dochter: we zullen nog maar eens bellen om de boel warm te houden daar, anders geloven ze het wel... Oudste dochter nam dit ter hand. Was een beetje langs elkaar heen gewerkt daar, ze zou het doorgeven en u wordt z.s.m. gebeld door een vakploeg. Hele dag gewacht... tot tegen de avond. Oudste dochter nog maar weer bellen. Tja, wordt volgende week dinsdag. Oudste dochter zei dat ze dat niet acceptabel vond, omdat we dinsdag al gebeld hadden. Ja, ja, als u nou een zakelijke klant was... Dat zijn we ook (had dat dan eerder gezegd denk je dan)! Oh! Zákelijke klant! (in gedachten zag ik ze overeind schieten), dan moet u een ander nummer bellen (zette vast een denkbeeldige bril recht) datendatendat. Hèhè, dat weer gebeld en binnen twee uur was de zaak in orde, er was iets finaal doorgebrand (in het kastje op het dorp) wat eerder die week ook al gezien had kunnen worden. Tenminste, als die meneer iets verder had gekeken, want het draadje waaraan onze verbinding zat, was een ander draadje dan op het schema stond...
Mochten we ooit weer zoiets hebben, schermen wij natuurlijk gelijk met de term "zakelijke klant"!

11 opmerkingen:

  1. GElukkig is het weer opgelost! Wel erg irritant zeg, die late acties vanaf de storingsdienst! :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gedoe zeg, volgende keer kun je beter even zelf kijken in het kastje :-)
    Vervelend dat je zulke dingen niiet in de hand hebt, je leert wel hoe vast je dan zo'n pc ed zit. Welkom terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vervelend he? Wij hebben het hier ook zo vaak gehad en net op momenten dat je het niet kunt gebruiken. Een werkstuk maken, wachten op de uitslag van een examen en dan de telefoon niet werken....
    Klagen helpt vaak wel. Ik heb het in ieder geval wel schriftelijk gedaan en kreeg korting op het maandbedrag. Een tip misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Irritant lijkt me dat, ik schiet bij 1 dag al in de stress.
    Belachelijk eigenlijk want door de mobiel zijn we altijd nog bereikbaar.
    Stiekem zijn we toch een beetje verslaafd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja we zijn verwent met die computer. Van het kastje naar de muur. Heel herkenbaar,,grrr. balen. Dat het dan plots wel kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja daar staan we pas bij stil wanneer we het niet hebben....:internet
    Wat een hoop dingen kunnen er dan niet zeg.
    Wij hebben daar wel eens een paar uur last van gehad, maar drie dagen is wel erg lang.
    Gelukkig kun je nu weer bloggen!!! Leuk !

    Groetjes, Dieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hè, wat vervelend! Gelukkig ben je er weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoooo irritant, maar je bent er gelukkig weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lastig hoor! Maar raar eigenlijk dat je als zakelijke klant wel ineens geholpen kan worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die tip ga ik onthouden! Wij hebben een paar jaar gelezen bij onze verhuizing een paar maanden op een goede aansluiting moeten wachten... De telefoon deed het wel, maar internet niet. Gelukkig hadden wij daarvoor nog geen internet, dus we waren 't nog niet gewend. Maar als je dan eindelijk denkt dat je het krijgt en het werkt alsmaar niet, we werden zo zat van die telefoon-centrale! Je komt er gewoon niet doorheen. Uiteindelijk is het probleem opgelost door een vriend van mijn zoon die vakantiewerk deed bij Tele2.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik snap dit klantonvriendelijk gedrag niet, vooral niet tijdens de crisis. Maar misschien zetten ze juist door de crisis niet capabele mensen op een klantenservice.
    Gelukkig was het toch wel weer snel gefixt.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...