Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 11 april 2013

Stapels, rommel en voorbijgevlogen middag

Tja, waar zal ik nu over schrijven?
Over de poststapel die ik weer eens aan het uitpluizen ben? Al te vaak heb ik me voorgenomen om daar enige orde in aan te brengen maar helaas blijk ik onverbeterlijk te zijn en dus moet ik van tijd tot tijd wel stapels onderhanden nemen. En dan ligt het eraan hoeveel zin in heb om alles nog grondig door te nemen, vele kranten en blaadjes worden in hoog tempo afgewerkt en doorgenomen, ik lees de koppen, sommige artikeltjes wat beter en echt interessante artikelen scheur ik er gewoon even uit en die lees ik dan later door. Het gebeurt ook wel dat ik dat uitgebreidere doorlezen meteen doe, maar dan verlies ik soms wel alle tijdsbesef en vind mezelf terug aan het eind van de morgen met het onverkwikkelijke gevoel niets gedaan te hebben. Zulks is niet goed voor enig zelfvertrouwen dus probeer ik dat te verhinderen...

Of zal ik schrijven over onze achtertuin die zo opgeruimd leek maar ach, vergeten de zooi meteen in de containers te doen en nu slingert dat weer overal rond... plus de door oerdrift gedreven hond rondgesmeten aarde over het tuinpad, omdat zij wat interessants vermoedde ergens onder het grondoppervlak? Waar de jongens ook nog eens met karton aan de gang geweest zijn en de trampoline tot mijn onaangename verrassing ineens vol lag met snippers daarvan (en de omgeving ook natuurlijk). Gisteren is dat dan gelukkig weer opgeruimd want ik was er behoorlijk boos over...

Nog steeds zo'n wildebras.

Of over het feit dat het moederschap een zeer afwisselende baan is? Waarbij je soms dagen hebt waarbij je van hot naar her mag crossen (gelukkig rij ik best graag). Zoals gistermiddag, eerst had ik oudste zoon begeleid met het verder werken aan zijn powerpoint voor zijn spreekbeurt, terwijl jongste zoon zijn computertijd op een ander plekje zat te vullen en ik van de een naar de ander rende terwijl ik tussendoor de was opvouwde.
Ik moest ook nog een nieuwe buspas regelen voor Jongste dochter want die was beschadigd door het plotselinge optrekken van de bus waardoor ze ergens tegenaan viel (grom) en dan schrijf je een briefje dat je daar over gaat bellen en dat je aanneemt dat ze wel met de bus meemag vandaag en dan blijkt de chauffeur (ze trof net de "goeie"(hum)) chagrijnig aan te geven dat hij aan dat mooie briefje niets heeft en dat ze er voortaan niet meer inmag, nou vooruit, vandaan dan nog...  . Ik had toch niet voor niets gezet dat ik al zou bellen. Inmiddels heeft ze een tijdelijke reisbrief en moet ik een nieuwe pas aanvragen.
Daarna met jongste zoon zijn andere broer ging ophalen bij een vriendje, naar de prikpoli voor een dubbele spuit en roetsj (want nog tijd over) eerst middelste zoon naar huis gebracht en toen naar zwemles... daarna aardappels bakken, rauwkost snijden, eitjes koken....Eten en daarna jongste gelijk naar bed gedaan want die is echt wel moe na die zwemles. Daarna kantoor gestoft en gezogen en ontdaan van overtollige plaatsinnemende troep, wegens bezoek van de veearts vandaag (enne... omdat het ook heeeeel dringend nodig was maar dat snapte je vast al), die tegenwoordig allerlei zaken ook weer erbij moeten regelen, vraag me even niet hoe het allemaal heet maar beslist weer PROTOCOL.... Jongens naar bed gedaan en pffff.... energie weg... niet zoveel meer gedaan daarna.

Ik weet het nog steeds niet hoor, waarover nu te schrijven. Ik ga denk ik toch maar gewoon verder met mijn vrolijke rommelige huishouden...


13 opmerkingen:

  1. phoe... wat een drukke dag... hopelijk vind je af en toe ook wat rust

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh dat van de tuin opruimen en dat t klaar staat in zakken en dat t dan niet in de container raakt en je het enkele dagen later weer opnieuw opkunt ruimen, dat ken ik :-(
    Vreselijk baal ik dan ook...
    naja sterkte hoor Jolanda!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blijf het zo leuk vinden hoe je schrijft over die rommel in de tuin, vooral omdat ik dan ons hondje ook bezig zie met graven onder de tegels of midden in het leuke zitje van houtsnippers.
    Via via hoorden we dat onze buurman het bij ons maar een rommeltje vond in de tuin....oeps :O wat moet je daar nu mee?
    Goed, Boris zal zich eens wel gaan gedragen en wie weet worden wij ooit in de verre toekomst héle nette bejaarden net zoals onze buurman ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ha: nee, je hebt echt niks meegemaakt of gedaan waarover je kan schrijven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja dit is in ieder geval heel herkenbaar... op dit moment zitten mijn dagen ongeveer zo in elkaar, maar dan anders omdat de kinderen de deur uit zijn... en dan blijf je dus nog bezig met hen, ook al zijn ze zo zelfstandig.
    Het leven van een huismoeder (met of zonder baan) is gewoon nooit saai, zeker niet als er kinderen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blij dat ik die papieren door mag schuiven. Saaie stof en vaak niet te begrijpen. Man is er soms een middag stil mee en dan hoor ik hem vaak mopperen. Gelukkig heeft hij het in de vingers. Maar ik weet nergens van bemoei me er ook nooit mee al houd hij me wel op de hoogte van alles. Wat een lieve lobbes, en wat een grote. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo ben je als moeder echt de spin in het web, die alle draadjes met elkaar verbindt en het web bij elkaar houdt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n racedag had ik van de week ook, 140 km in 3 heen-en-weerritten, en dan nog de boodschappen... Onze jongste moest ook zijn 9 jaarsprikken hebben, dus die was natuurlijk net die racedag niet zo lekker. Heb hem heel hardvochtig toch maar naar school gestuurd: afleiding doet wonderen en de hele tijd mee moeten is ook niet alles. Blij dat het niet alleen bij ons soms zo'n puinhoop is!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hihi, je brengt het erg leuk. Niets over te schrivjen? Ga jij maar lekker verder met al je dagelijkse dingen, wij bloggen wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het heel leuk klinken: het vrolijke, rommelige huishouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als jij er vrolijk van wordt, dan is het toch goed.
    Beter een rommelig huishouden dan een een ongelukkige moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk én herkenbaar, je verslagje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...