Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 25 april 2013

Weer een stukje tuin schoon en kinderuitspraken

Mijn Farmer nam het aardbeiveld onder handen en ik het kruidenwiel. 'k Was blij met deze verdeling, want de graspollen in het aardbeiveld zitten altijd zo vast in deze kleigrond, zo na de winter... Hoewel het deze keer niet tegenviel om het te verwijderen, doordat het pas wat geregend heeft ging het nog vrij gemakkelijk. De grond in het kruidenwiel is wat zanderiger en losser.


Geen foto van ervóór gemaakt. Maar met een beetje verbeeldingskracht stel je je gewoon voor dat het vol stond met graspollen en paardenbloemen - zo was het ongeveer. Een paar overgebleven selderijplanten heb ik toch verwijderd, liever zaai ik nieuwe, ze zagen er zo sliertig en krullerig uit. De citroenmelissepollen staan op een andere plaats, dat groeit als onkruid, hoef ik verder niets aan te doen.
Ik heb in het kruidenwiel ook de radijsjes gezaaid, lekker dicht bij de keuken, vind ik makkelijk.


Dit is 't aardbeienveld, voor...
... en na het schoonmaken.

Vind ik zelf zo mooi, al bloeit hij maar kort: stermagnolia.
Verder bloeit er niet zo heel veel in de tuin, behalve de viooltjes en wat bollen.

Morgen hebben de kinderen van de basisschool spelletjes en een sponsorloop, ik wil dan ook een kijkje nemen. Vandaag kwamen ze met mooie oranje shirtjes thuis, die mogen ze morgen aan. Jongste zoon had onderweg naar huis van zijn lange mouwenshirt "korte mouwen gemaakt". "Oh", zei ik, "heb je je mouwen opgestroopt?"  Maar nee, dat was niet zo volgens hem: hij had geen stroop aan zijn handen.... De buurkinderen die ook in de auto zaten moesten daar erg om grinniken.

Pas was de brokkenboer de brokkensilo aan het vullen. Wij zaten (tussen de middag) buiten  te eten. Dan hoor je dus alles veel beter en Jongste vroeg bij een sisgeluid: wat is dat voor geluid? "Oh, hij laat de lucht eruit lopen", zei Farmer. En dat vond Jongste maar een gekke uitspraak: "Lucht heb toch geen benen!"


9 opmerkingen:

  1. Heerlijke uitspraken, ik schrijf ze op in een schriftje en het feest als ik daaruit voorlees :)
    succes met je kruidentuin..
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie ster-magnolia! Prachtig zeg. Die uitspraak over 'kan niet lopen' is geweldig. En wat een boel aardbeienplantjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig hé, als ze alles nog zo letterlijk nemen. Hier moest oudste pas even naar de gang om 'af te koelen' : "Nee mama, ik bén niet heet!"

    Wat knapt het lekker op in de tuin hé, als je zo even een uurtje bezig kan zijn. Nu maar weer hopen op een mooie oogst. Heb je je droogmachine al gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha! En dan je zelf goedhouden hè?
      Hem 'm al gebruikt ja, je leest er nog wel een x over...

      Verwijderen
  4. Heerlijk om nu in de tuin te wroeten, het wil er nog gemakkelijk uit en het knapt er zo van op.
    Mooi die stermagnolia. Toevallig liepen we vanmiddag door het dorp en daar stond ook een kleintje. Mijn man zei die margrieten bloeien al. Ik zei het zijn niet margrieten dat zijn bloemen en dit is een struik. Maar nu weet ik hoe die struik heet. Echt mooi.
    Zo lief die kinder uitspraken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hihi, heel leuk! en de tuin is ook al goed opgeschoten!
    ik heb ook al eens wat opgezocht naar de dingen die uitplantte, en vaak geven ze aan om pas vanaf half mei uit te planten hoor, dus je hebt zeker gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee een kruidenwiel! Ik had daar nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha wat leuk, die uitspraken! :-) Leuk dat kruidenwiel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk blogje weer. Hard gewerkt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...