Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 29 mei 2013

De boel een beetje opgefleurd, eerste gras erin en een kletserd op het koeiepad

Kratten vol onkruid haal ik uit de voortuin.  Ik moest wel van het mooie weer profiteren natuurlijk. Het gaat regelrecht de kippenren in. Je trekt het nu wel makkelijk los, met die weke grond. Ik vind het niet zo erg om te doen nu, maar ik doe het wel gedoseerd. Iedere keer een stukje, anders krijg ik last van mijn rug. Omdat het vandaag regende, heb ik vanmorgen eens flink mijn handen laten wapperen in huis, want dat schoot er een beetje bij in.
Zaterdag hebben we de boerenkool en spruiten gezaaid. Ik had ook nog wat bloemetjes buiten gedaan.

Op de rommelmarkt in de buurt vond ik die dag een stel manden - ik ben er gek op. 
Gelijk eentje in gebruik genomen. Bij de voordeur (toch je visitekaartje) is het nu weer een stukje gezelliger, ook al omdat ik daar het onkruid al heb weggehaald.

Deze gieter vond ik ook op de rommelmarkt. Plantje erin gedaan, 't moet nog wat groeien maar als het goed is komt dat een beetje eroverheen te hangen. Leuk, dacht ik zo, met die kan die ik kreeg voor m'n verjaardag.


Deze week voor het eerst gekuild dit jaar, zelden zo laat geweest. Gisteren was het de vraag: nog een stuk maaien of wachten? Lastige afweging met onzeker weer. Toch een stuk gemaaid. Nu regent het, maar het is nog niet geschud dus hopelijk blijft het nog een beetje van kwaliteit.
Het voorjarige kuilgras is op. Nu voert mijn Farmer hooi en versgemaaid gras bij, iedere dag een stukje maaien. Over niet al te lange tijd kunnen de koeien hopelijk dag en nacht naar buiten.
Dus we hopen wel dat we dit jaar voldoende gras kunnen binnenhalen.

Gisteren haalde ik de koeien op in het zonnetje, dat is beslist aangenaam. Meestal ben ik dan alleen met mijn gedachten, nu liep Jongste mee. En zijn mond staat nog geen halve minuut stil, serieus. "Mijn lievelingskoe ligt nog, ik zal hem wel opjagen". "Die lievelingskoe heeft een zere poot." "Er zijn ook al lievelingskoeien binnen, mama."
Hij heeft veel lievelingskoeien ;-)
Op het kavelpad richting stal staan de pompen. "Die mag wel even drinken hè?". Ja hoor, dat kan best  nog even. Hij kijkt naar dat geslobber en ik zie het al aan hem voor hij het zegt: "Ik heb ook dorst... mag ik straks nog een beetje aanmaak?"

En dit vind ik zo'n mooie foto... die mag er dan nog bij. 
Bonnie in het zonnetje.

Ach, zo heb ik toch nog wel wat te vertellen, meer dan ik dacht...

5 opmerkingen:

  1. Ja, als het weer even goed is moet je er van profiteren he, hebben jullie blijkbaar goed gedaan en zeker een mooie foto!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh heerlijk kind met al die lieflingskoeien :-) en leuke foto de hond helemaal ontspannen in het zonnetje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig je bloemenmand en de gieter. Hier waren ze ook druk aan het kuilen 2 dagen.
    Wat is jullie hond al groot en wat een pracht foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een heerlijk blogje. Net of ik met je mee liep de koeien ophalen. Dank je wel voor je laatste comment op mijn blog. Heel mooi en herkenbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och wat een heerlijk verhaal van je zoontje. Trouwens het is een heel mooi plaatje dat doorkijkje!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...