Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 6 mei 2013

Fotogenieke en fantasierijke ventjes en pas op voor teken!

Uiteindelijk wordt het dan toch een beetje netjes... en dat is toch behoorlijk prettig.
Jongste dochter, die vakantie had vorige week, trok elke dag een paar uurtjes (!) uit voor de tuin en maakte de tegels en bestrating schoon van onkruid. Geweldig resultaat, zelf moet ik er altijd zo snel weer vanaf omdat ik een wasje moet doen, eten moet klaarmaken, kinderen moet halen enz. Bovendien kan zij het erg goed, zo lang achter elkaar doorgaan met iets, niet iets waar ik zo ruim mee bedeeld ben (to be honest). Al heb ik zelf ook nog wel iets gedaan, de struikjes gekortwiekt bijvoorbeeld, maar het meest opvallende deed zij dus.

Ik wilde daar een foto van maken, om er later nog eens bij te kunnen mijmeren over hoe het ooit weleens geweest is, maar daar komt iemand aan, hij banjert dwars door de tuin zoals je kunt zien...
"Ik wil ook op de foto!"

Goed jongen, wie zou zo'n verzoek kunnen weerstaan? Hij staat er prachtig op, met zijn oranje shirt (was Koninginnedag), zo fotogeniek zijn ze hier niet allemaal.
Later hebben we natuurlijk nog een Gesprekje gehad, over Dingen Waar We Aan Denken Bij Het Spelen In De Tuin.... iets in die trant. 

Middelste zoon verveelde zich. Kweeniewakmoedoen....
Oh, ik weet wel iets. Stapel de stenen maar op voor papa, dan kunnen we het pad verder schoonmaken.
Ja, dat leek hem wel wat.

Met zijn ruime fantasie werd dit natuurlijk geen gewone stapel...
maar een heuse kasteelwand.
Wat een klein zetje soms kan doen.

Gisteren zag ik bij deze zoon tijdens de kerkdienst een teek achter zijn oorlel. 
Thuisgekomen meteen verwijderd. Hij had vrijdag een feestje in een bos gehad, de moeder had nog in een mailtje gewezen op het gevaar van een mogelijke teek en ik had 'm dus wel nagekeken. Hoe kon ik het dan over het hoofd hebben gezien? Hij liet gelukkig vrij snel los dus misschien zat hij er nog niet zo lang, het kan ook goed op ons eigen erf gebeurd zijn. De jongens zitten ook overal in en tussen. Oudste zoon heeft er ook ooit een gehad en ik zag ooit een egel, vergeven van de volgezogen teken, bah. Ook de honden hebben er wel gehad.

Kijk gerust dus je kinderen elke dag even na! 


15 opmerkingen:

  1. Leuk, jouw fotogenieke zoon! En let maar goed op je middelste ivm die tekenbeet. Een gewaarschuwd mens .... Vieze beestjes vind ik 't.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn zeg, dat je dochter zo veel heeft gedaan in de tuin! En die teken... ja, het blijven vervelende beestjes. Hebben de jongens deze week ook nog vakantie?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk even hulp van de grote dochter, dan schiet het meteen dubbelhard op lijkt wel, doen wij hier soms ook, dan zet ik de wekker op 10 min en gaat een ieder groot en klein zijn taakje opruimen, als de wekker gaat maak je het af en mag je stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook een slimme manier om het aan te pakken!

      Verwijderen
  4. Wat een leuk blogje....actieve dochter en je door-de-tuin-stappende-zoon!
    En lastige tijd nu, met die teken. Idd, goed blijven controleren.
    Fijne dag vandaag, groetjes Hannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Onze poes had er altijd wel een ik vond het zo zielig. Wat goed vna jou dochter zeg dat ze zich zo inzet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk dat je dochter zo'n doorzettingsvermogen heeft! Mijn ouders wonen zowat in het bos, en na een wandeling was het dan altijd goed kijken of er niet ergens een teek zit. Nadeel van een dikke bos haar is dat ze daar nog weleens in gaan zitten. Pas maar op met die teken! Je kan er goed ziek van zijn, en vaak ook nog wat aan over houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een doorzettingsvermogen van je dochter, ze heeft wel eer van haar werk! :-) En wat een leuke foto's van je zoons! He bah, teken! Het lijkt de laatste jaren wel erger te worden. Mijn oudste zoons speelden vroeger altijd in de struiken en hadden nooit last van teken. De jongere generatie, mijn dochters, hebben er wel eens één gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk he als het zo opknapt.
    Ik ben de schuur aan het doen, ook lekker uitmesten en opruimen.
    En dan kan het genieten beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke zoon heb jij, gewoon dwars door de tuin heen. Maar die dochter van je, daar mag je wel zuinig op zijn! Zo zijn er niet veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat knap van je dochter, dat ze zo geconcentreerd kan klussen. Die teken, ja dat zijn echt lastige krengen. Sinds we de hond met een goedje insmeren (1 keer per maand van maart tot september) heeft hij er geen last meer van gehad. En voor ons heb ik altijd een spray als we lange wandelingen in het bos maken. Deze http://www.die-drogerie.ch/images/product_images/original_images/anti_brumm_zecke.jpg

    Ellen
    scrapothekerin.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er mooi schoon uit, fijn zo'n flinke dochter. Teken blijft oppassen. Onze zoon had ze altijd op de hoofdhuid, die waren moeilijk te verwijderen terwijl op de zachtere delen wel goed ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie foto, van je zoon. Maar haha, dat ie zo dwars door je tuin banjert. Dat deden ze bij mij nu ook altijd! Nu vliegt er alleen nog wel eens een bal of hoepel in m'n groenteplantjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooie foto,s van een heerlijk opgeruimde tuin,ja mijn oudste heeft toen die klein was ook ooit een teek gehad,rot beestjes.


    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hè bah een teek! Goed dat je het ontdekte.

    Mijn kinderen zijn helaas niet zo fan van tuinieren. Een keer per week moeten ze van mij een half uur in de tuin werken.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...