Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 6 juni 2013

Eindelijk zon, dus kuilen enzovoort

Jullie hoeven niet bang te zijn dat ik ga stoppen. Nee, ik blijf jullie nog fijn lastig vallen met mijn berichtjes.
Waar ik serieus over nagedacht heb is een wat langere pauze, maar ik doe dat niet. Ik doe wel wat rustiger aan met het aantal berichten, kan dus zijn dat het iets minder frequent zal zijn de komende tijd.
Ik wil alle reageerders op mijn vorige bericht wel hartelijk bedanken, ik weet nu nog preciezer wat anderen aanspreekt aan mijn blog. En hoef ik dus niet bang te zijn dat weer een plaatje van dat binnengehaalde gras vervelend is ( dan kijk je trouwens maar niet ;-))
Mensen zeggen het ook weleens tegen me dat  ik dingen goed kan verwoorden en als ik dan deze gave kan inzetten om voor anderen een steuntje in de rug of een zonnestraaltje te zijn blijf ik dat graag doen. Mijn Farmer staat er ook helemaal achter, hij leest zelf ook mee, maar het is niet zo dat hij voor plaatsing de tekst doorneemt. Wel bij echt vakjargon, dan wil ik graag zeker weten dat ik het goed doe.

Voor nu een paar plaatjes, genomen tijdens het kuilen deze week. Als je meer wilt zien en lezen over wat daar allemaal bij komt kijken, klik je hier voor een lange post van vorig jaar daarover.

De jongens nemen een duik in het net gestorte gras.

Soort van Gijs Gans?
Deze jongen bofte, hij had vrij vanwege het kamp van groep 8 terwijl zijn broers wel naar school moesten.
Heerlijk even aandacht alleen....



De hele week zijn we er druk mee geweest. Tussendoor doe ik de was nog en ben in de moestuin, koolplantjes uitpoten en stro tussen de aardbeiplanten leggen, of in de voortuin met het verder verwijderen van het vele onkruid....

Blik in de achtertuin

Blik in de voortuin.
Het lijkt wel een bos....

Laarzen opruimen a.u.b. en niet zomaar laten staan....

Deze laarsjes waren te klein geworden. Een ander heeft er ook niets meer aan vanwege een scheur.
Maar een leuke bestemming heb ik er nog wel voor.... 


Maar wil je wel geloven dat ik ieder jaar meer dankbaar ben voor deze plek, waar ik wonen en werken mag, leven mag?

En vandaag staat er hooien op ons programma!

20 opmerkingen:

  1. Leuke blog! Ik ruik dat gras bijna hier in de stad, terwijl ik het lees;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk bericht dat je door gaat. Prachtige foto's en die laarsjes zo schattig. Fijne zonnige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gras, dat ruikt zo lekker.
    Maar de keerzijde voor mij, is tranende ogen (ben allergie's)
    Wat bloggen betreft, ik doe het nu ook anders dan mijn vorige blog.
    Ik blog als ik tijd en zin heb, niet omdat ik zo nodig een berichtje moet plaatsen.
    En ook hier een dankbare vrouw, als ik weer heerlijk in mijn tuin aan het water zit.
    Al de vogels om me heen, en bloemen die bloeien.
    Genieten, vooral nu met de zon erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ook wat last ervan, maar gelukkig geen tranende ogen. Wel moe, ben 's avonds uitgerangeerd ;-)

      Verwijderen
  4. Een drukke tijd,Jolanda, maar ook wel weer mooi.
    Ben ook blij, dat je niet gestopt bent met schrijven. Ik lees je berichtjes graag. Al reageer ik niet altijd. Het is nu ook veel buitenwerk, en gun me dan ook de tijd er niet voor. Ik schrijf dan ook heel weinig...
    Succes met alles, en geniet van jullie plekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je toch doorgaat!
    Een drukke tijd nu voor jullie, maar ook wel mooi, en het ruikt zo lekker dat hooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom er vaak niet aal toe om blogs te lezen en ook niet de jouwe. maar ik vind ze zeker de moeite waard dus ga vooral door.
    En als ik ze lees, heb ik er schik van. Je neemt ons mee in een onbekende wereld..(wat weten stadsmensen nou van het platte land)
    Je bent inderdaad bevoorrecht... gelukkig voel ik me ook zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk die laarzen,ik zag pas bij iemand een heel schutting vol met allerlei kleurtjes...ook zo leuk
    gr Carlien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi om zo dicht in de natuur te wonen..en die GijsGans ziet er heel verleidelijk uit :)
    Veel energie voor het hooien morgen toegewenst!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je besloten hebt te blijven :-)
    Zo'n kijkje in het echte boerenleven is op zich al entertainend genoeg.
    maar jij maakt er een waar feest van !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die laarzen doen het helemaal prachtig

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke herbestemming voor een paar laarsjes! Ik ga ze 'pinnen'!

    En wat zullen jouw kinderen heerlijk opgroeien. Ik vind de foto's van ze in het gras echt schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een verademing om even bij jullie op de boerderij te kunnen meegenieten. De geur van het pasgemaaide gras, de geluiden van spelende kinderen, van een trekker.....fijn dat je er weer bent, precies zoals je bent.
    Ik stop even een poosje met bloggen om m'n aandacht vooral te kunnen richten op de situatie thuis.
    Blijf wel andere blogs lezen en er af en toe op reageren (dacht eerst dat ik dat ook niet meer zou doen maar ik merk dat ik dat juist leuk vind en anders ga ik jullie allemaal zo missen)

    Een fijn weekend!, groetjes, Dieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een verademing om even bij jullie op de boerderij te kunnen meegenieten. De geur van het pasgemaaide gras, de geluiden van spelende kinderen, van een trekker.....fijn dat je er weer bent, precies zoals je bent.
    Ik stop even een poosje met bloggen om m'n aandacht vooral te kunnen richten op de situatie thuis.
    Blijf wel andere blogs lezen en er af en toe op reageren (dacht eerst dat ik dat ook niet meer zou doen maar ik merk dat ik dat juist leuk vind en anders ga ik jullie allemaal zo missen)

    Een fijn weekend!, groetjes, Dieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Begin van de week is bij de buren ook gekuild. Tot 's avonds laat werd er af en aan gereden, drukke dagen! Fijn dat je door gaat met je blogs schrijven! :-) Ik kijk graag met jullie mee! Groetjes, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind je blog geweldig. Juist die allerdaagse dingen, die gewone dingen zijn vaak zo heerlijk om te lezen.
    Vooral door blijven schrijven zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige tuin hebben jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Over je vorige blog heb ik veel nagedacht. Ik herkende veel in wat je schreef maar heb niet gereageerd omdat ik niets toe te voegen had aan andere reakties. Nu wil ik graag even laten weten dat ik het fijn vind dat je doorgaat met ons te laten delen in jullie leven. Wat een lekker gezellig blog waar ik even bij weg droom! Blijf alsjeblieft zo doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...