Jolanda

Jolanda

Pagina's

dinsdag 11 juni 2013

Hooi binnen en pinken buiten, bellen en ballonnen

Vorige week was door het kuilen enzo een heel drukke week, maar voor de komende dagen staat er nog heel wat op het programma. Morgenochtend eerst naar mijn moeder, overmorgen is het schoolreisje van jongste zoon, waar ik ook bij ben (en dat vindt hij helemaal toppie). Vrijdag een verjaardag. Maar goed dat het gras eraf is dus....



Met het hooien ben ik zelf ook druk bezig geweest, namelijk op de wagen om de pakken goed te stapelen. Dan heb je dus geen tijd om allerlei leuke en mooie plaatjes te schieten, wat wel zou kunnen als ik als toeschouwer kwam. Maar voor alles is een tijd, nu was er niet zoveel hulp. Gelukkig dreigden er absoluut geen buien dus deden we op ons gemak het werk.

De jongens rolden zonodig de balen wat dichter naar de wagen toe.


De volgende avond werden de pakken gelost, toen waren er een paar vrienden van Farmer om te helpen, plus oudste dochter die het weekend thuis was van de (interne) stage. Redelijk snel was dat dus gedaan en na afloop namen de mannen ieder een paar cakes mee die ik die morgen gebakken had.

De pinken zijn al naar buiten gegaan - ook verleden week.

De kleinste pinken deze week...
Farmer had een wit lint extra gezet, dat is beter zichtbaar dan alleen de schrikdraad. Desondanks sprong er één zo over het hek, en door de draad heen. Zó fel is dat buitenlicht ook, ze waren dat niet gewend.

Inmiddels vinden ze het weer gewoon.
Ze moeten nog wel geholpen worden om te leren drinken uit de pomp.

En natuurlijk genieten de jongens ook volop van het mooie weer.
Wat is zo'n kleed toch leuk.

Het hele "nest" wordt met de gesnoeide takken gecamoufleerd.

Huh? Wat is dat voor geks? Kun je 't eten?
Bellen blazen. Blijft leuk. Schik om het gehap van Bonnie. Ik heb verschillende jaren geprobeerd om zelf dat sop te maken maar nooit is me dat echt goed gelukt. Nu kocht ik bij de aktion een fles vol, kant-en-klaar. Daar kun je toch heel wat keren die busjes mee vullen. Het is vaak toch maar een tijdje dat ze het leuk vinden, daarna blijft het weer een poos in de kast staan.

Gisteren was onze hond zo hard aan het blaffen! Ze bleef aan de gang, echt woedend, laag blaffen.  Aangezien Rottweilers meestal niet zomaar blaffen, keek ik eens wat er aan de hand was.

Twee luchtballonnen... Ja, dat is heel gek natuurlijk voor zo'n beest. Ieder keer weer hoor je dat gas branden.

Ze is zo ongeveer de hele avond bezig gebleven.




11 opmerkingen:

  1. Wel een drukke tijd, maar het weer zat gelukkig mee. Ja die luchtballonnen die maken rare geluiden. Prachtig die foto's met het kleed, het hoeft echt niks te kosten maar de meesten mogen geen rommel maken. Fijne zonnige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke foto,s,respect hoor al dat hooien,en ja die luchtballonnen is ook heel vreemd voor zo,n beest,haha geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, oo ja die luchtballonnen.. M'n opa en oma hadden een golden retriever, Tom. Die begon ook hard te grommen en te blaffen zodra 'ie een luchtballon hoorde. En ja, toen werd het al snel : 'Tom, LUCHTBALLON!' Dan vloog 'ie naar het hek van het land en blaffen joh!(ook als er niets voorbij kwam..)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap dat jullie hond dat vreemd vond die luchtballon als je dat geluid voor het eerst meekrijgt. Je hebt weer mooie foto's gemaakt. Ik vergroot ze altijd even en het valt me altijd weer op dat jullie kinderen zo vrolijk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke, gezellige foto's weer. Ik hielp vroeger ook met hooien bij mijn oom op de boerderij in Zijderveld. Een keer mocht ik op de trekker rijden en toen liet ik de koppeling te snel opkomen terwijl ik veel gas gaf en de trekker schoot vooruit. Er vielen allemaal hooibalen van de kar af... haha, leuke herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige blog weer! Wel een hele drukte voor jullie, maar het levert mooie plaatjes op.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige hond, zo mooi met zijn staart! (die hij gelukkig nog heeft!!) Onze hond, een Beagle, heeft een luchtballonnen blaf. Zodra hij deze blaft weten wij dat ze er zijn, helaas wonen wij in een appartementencomplex en vinden de buren dat niet leuk.... Gordijnen dan maar dicht, dan ziet ie ze niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke foto's.
    En grappig hoe zo'n hond reageert op al die vreemde dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zo multifunctioneel als het kleed gebruikt wordt. Ik bouwde vroeger altijd wigwams met kleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk weer om met jullie mee te mogen kijken! Ja, zulke rare luchtballonnen daar moet je wel alarm voor slaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk om even op jouw boerderij te zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...