Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 12 augustus 2013

Eerste schooldag alsook eerste vakantiedag

Jongste zoon wilde zo graag naar school dat hij de hele morgen al met z'n rugzak om liep. Helaas voor hem moest hij wachten tot na de middag, want 's ochtends hadden ze nog vrij.
En de hele morgen heeft hij lopen zeuren: wanneer gaan we nou naar school? En toen hij snapte dat hij na het eten pas zou gaan, vroeg hij om half 11 al ernstig ongeduldig of ik niet 'es de tafel moest gaan dekken....
Middelste zoon daarentegen meierde de hele morgen dat hij geen zin had en klaagde maar over die saaie school.
Ja, 't was best leuk vanmorgen...;-)

De rekeningen die op mijn to dolijstje stonden, heb ik onderwijl toch maar gedaan gekregen. Vroeger was een maand een normale betalingstermijn, kon je na de inning van het melkgeld rustig aan al je betalingsverplichtingen voldoen. Maar tegenwoordig krijg je soms na enkele weken al een nog net niet uit de envelop springende brief waarin je op vermanende toon wordt gewezen op een onbetaalde rekening.

Met een paar te plegen telefoontjes vloog de ochtend verder voorbij.
Toen ik de jongens naar school had gebracht moest ik eerst gauw een grote zak hondenvoer halen want het was op vanmorgen, hondebeest keek me verwijtend aan... nou ja, inbeelding van mijn te levendige fantasie natuurlijk, ze had al een aantal korsten opgeknauwd dus kwam heus niks tekort. Toen ik terug kwam snuffelde ze verlekkerd aan de zak, hint die ik al wel snapte jaja, ook nog maar beker brokjes dan.
En dan daarna het nóg presteren om hongerig te kijken.... 't is dat ik beter weet.

Voor jongste dochter begint de vakantie pas echt. Ze heeft tot nog toe alleen maar gewerkt en nu de laatste paar weken eindelijk niks hoeven doen meer... daarom begon ze maar aan een Grote Schoonmaak van haar kamer. Alles behalve haar bed belandde daarom op de overloop en haar waarschuwing kwam net te laat toen ik nietsvermoedend naar boven liep.... maar ach, eigenlijk merkte ik het amper op want ik was ineens zo moe... heb even een hazeslaapje gedaan, wat bij mij inhoudt dat ik een beetje lig te hanewaken, slechts af en toe even wegzak want ik kan nooit slapen overdag tenzij het helemaal geluidloos is maar daar doe ik dan toch wel weer een beetje energie van op. Een hele grote hoop met kleren heeft dochter definitief de deur gewezen en van lieverlee krijgt alles weer een plaatsje in haar kamer.

Inmiddels zijn de jongens ook weer terug, hond is wild-blij, wat zijn de kleine baasjes toch lang weggeweest!

En tot zover mijn relaas....
Ik ga een stronk andijvie uit de tuin plukken, piepers jassen en mijn was nog droog zien te krijgen.

16 opmerkingen:

  1. Dat het nu al weer zover is met school gaan. Hier duurt het nog 2 weken volgens mij. Het ene kind is het andere niet. Wel lastig lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog twee weken, dan moeten ze hier weer aantreden. Maar ook onze jongste heeft vakantie. Hij heeft na zijn examen alleen maar gewerkt. Twee weken terug zou hij vakantie hebben, toen een ander bedrijf hem vroeg. En nu dus vandaag.... hij heeft genoten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verschil dan hé, in 'school-zin' tussen de jongens! Hier is de vakantie pas halverwege en zelf hebben we pas vakantie ná de schoolvakanties, duurt dus nog een paar weken!
    Voor jou misschien ook wel weer lekker als de jongens weer naar school gaan en het normale ritme weer een beetje opgepakt kan worden?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij beginnen net aan onze vierde week vakantie.
    Ikzelf krijg pas donderdag vakantie.
    Leuk om zo het verschil in de kids te ontdekken de en wel de andere niet.School was voor mij ook altijd een noodzakelijk kwaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In het Noorden gaan de basisschool kinderen volgende week weer naar school. Nog een weekje en dan is het voorbij. Ik zie er ook wel weer naar uit ivm het ritme. En ik bne ook benieuwd hoe het nu met zoontje in de kleuterklas zal gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier genieten we nog even van de rust.
    Ook al werk ik zelf wel weer, maar dat is maar 2 daagjes.
    en ach als ze het ritme weer te pakken hebben zit je er ook zo weer in.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij beginnen volgende week weer, maar zoonlief wilde vorige week wel weer beginnen. Duurt hem allemaal veel te lang. Hij gaat naar groep 2, reuze veel zin in natuurlijk. En het is voor ons allemaal wel goed, weer terug in het ritme. Maar vind het ook wel weer jammer, want het is altijd zo'n gevlieg overdag.

    groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook weer fijn dat de rust terug komt en de kinderen weer naar school gaan . Hier was het stil in de buurt geen kinderen geluid

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He alweer nnar school? Hier gaan we 4 se[tember weer beginnen.Hier is er ook verschil de een gaat alweer graag en de ander geniet nog. Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier is de lagere school ook al weer begonnen. Middelbaar volgende week en ik over twee weken weer. Wat gaat het toch snel zo'n vakantie als het mooi weer is en je allerlei dingen kunt ondernemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Best fijn als het normale ritme van school weer zijn gang neemt. Hoewel wel apart dat ze dan 's ochtends nog vrij hebben. Waarom niet gewoon weer op de normale tijd beginnen? Als ik dat zo lees, was dat voor jouw zonen misschien wel fijner geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 's Ochtends opent het team met elkaar het schooljaar.
      Ik vind het wel mooi dat ze dit zo doen, met gebed en overdenking, maar ik denk weleens; kan het niet op een andere dag want voor de kinderen is het idd niet zo handig vind ik. Het beste is meteen het goede ritme.

      Verwijderen
  12. Wat je schrijft over jullie hond zou onze jongste kat kunnen zijn.Die kan de hele dag door eten en als dan haar brokken op zijn gaat ze heel zielig miauwen zo van krijg ik nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wij hebben hier nog 1 week,ook hier moeten dan de kleintjes weer naar school,de groteren nog 2 weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lekker om zo weer in het normale ritme te komen, lijkt me!
    Weer de tijd voor het huishouden en zo. Mijn moeder vond het altijd heerlijk als we weer naar school 'moesten', dan had zij ook eindelijk vakantie zei/zegt ze altijd, haha.
    Groetjes, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zeg ik ook wel eens, maar mijn man vindt dat niet zo leuk... Tegenwoordig denk ik het dus alleen maar! Volgende week begint de basisschool hier weer (noord) en de middelbare scholieren beginnen 3 september pas (midden). De introductieweek van de universiteit valt daar precies tussenin, dus hier blijft het nog even rommelig.

      Verwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...