Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 15 augustus 2013

Gepimpte agenda

Buurmeisje laat niet zonder trots haar mooie agenda zien. "De meeste kinderen hebben er één". Oh, is dat zo? Oudste zoon stemt er mee in; "de meester zei dat je die moet hebben." (Fijn da 'k 'et dan ook weet.) Ik herinner me, dat dat al zo was toen onze meiden in groep 7 zaten en ik herinner me ook dat die dingen dan na de eerste weken ongebruikt in hun kamer bleven liggen... Maar goed, ze hebben nu een andere meester die de scepter zwaait, misschien dat die er meer aan doet en op let. Niet verkeerd om op tijd te beginnen met het leren omgaan met een agenda. Juiste datum enzo - niet iedere vrijdag is de 16e...

Ik was in ieder geval niet van plan om er al te veel aan uit te geven.
Ik dus naar de action, low-budget agenda van 95 cent gehaald - de rest was toch niet leuk. Maar ja, beetje saai... alleen blauw. Nou had hij daar niet eens echt om gegeven denk ik, maar ik opperde het idee dat hij wel een leuk plaatje kon opzoeken en die erop doen, dan had -ie een superleuke agenda.

Zo gezegd, zo gedaan. Hij ging direct naarstig op zoek naar een paar plaatjes. Zijn naam heeft hij met Word-art gemaakt en schuin opgeplakt (zit onder dat doosje).
Toen de plaatjes opgeplakt waren zou ik de kaftfolie eromheen doen.


 Moest vrijwel meteen van meneer, hij duwde de rol folie bijna onder m'n neus terwijl ik met het eten bezig was, dus na, kom op dan, dat klaren we even.
Toen oudste dochter thuis kwam van haar werk liep hij 'm meteen te showen.
Of-tie er dus blij mee was!

Kleine moeite en je hebt een persoonlijke agenda! Kan me zo voorstellen dat meisjes er nog allerlei frutsels en kantjes en tierelantijntjes opdoen maar dat is voor onze jongen geen optie. Dat spreekt vanzelf.


11 opmerkingen:

  1. super leuk,toen onze oudste voor het eerst naar de middelbare school ging kochten we een agenda van wel 13 of 14 euro,ik doe het niet meer nu worden ook hier agenda,s gekocht bij de action en dan net als jullie worden ze opgepimpt,ze kijken er in en verder doen ze er niks mee dus echt prima zo toch.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bovendien veel handiger, ik gebruik deze agenda's voor leerlingen die anders "overprikkeld" raken en tussen al de zgn. leuke dingen elke keer zich suf zoeken naar hun huiswerk. En zo is-ie lekker persoonlijk en niet saai.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoe hij zijn agenda opgefleurd heeft. Wij deden destijds precies het zelfde op de middelbare school en op die manier heb je een agenda die niemand heeft . Zelfs nu koop ik voor het gezin nog geen dure jaaragenda.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal geweldig, heel persoonlijk en herkenbaar voor een prachtig normaal prijsje. Waarom moet het ook zo belachelijk duur zijn, ik heb dat nooit begrepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed idee, als hij dan niet gebruikt wordt baal je er tenminste niet van.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is tie leuk geworden! Belachelijk toch die prijzen die ze er voor vragen?! Wij hadden op de middelbare school een schoolagenda, dus dan was een eigen agenda kopen niet aan de orde...
    Als 'gezinsagenda' koop ik ook elk jaar gewoon een voordelige die ik een beetje pimp. Veel leuker en persoonlijker, toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg leuk echt een jongens agenda

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het een super leuke agenda! Wat een goed idee en leuk ook met die afbeeldingen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mijn dochter wilde altijd de meest simpele agenda ,omdat niemand anders die meestal had en maakte hem dan persoonlijk door er allerlei dingen in en op te plakken die zij leuk vond, ze is inmiddels van school af ,maar vind een agenda nog steeds erg handig en doet nog steeds het zelfde ,grappige was altijd dat iedereen haar agenda eerst afkraakte en in de loop van het jaar eigenlijk met hun dure agenda hetzelfde gingen doen omdat ze eigenlijk baalden dat iedereen zon beetje dezelfde agenda had.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo gaat het bij ons ook, gelukkig maar want die dure agenda's zijn vaak snel stuk. Deze soms ook maar dat is toch minder vervelend. En het zorgt hier altijd voor een middagje fröbelen met de pubers, iets wat niet vaak gebeurt dus extra leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En ik ben je 200ste volger ;-)
    Ik kwam hier via de blog 'eenvoudig bloggen' van Aritha, ze heeft gelijk je hebt een superleuke blog! Het boerenleven, ik zou er graag aan meedoen. Ik mag van dichtbij kijken (woon in een heel klein dorpje) en mag meegenieten van de verhalen van een collega die sinds kort op de boerderie woont.
    Ik zal hier zeker regelmatig langs komen!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...