Jolanda

Jolanda

Pagina's

dinsdag 20 augustus 2013

Klerenkast opgeruimd en takken geplant

De opruimwoede van jongste dochter riep ook iets daarvan in mij wakker en ik heb de kledingkasten van de jongens helemaal uitgezocht. Dit zijn twee vaste (ingebouwde) kasten. De ene is een hangkast met bovenaan een grote legplank waar de lange broeken op liggen. Ik hang niet zoveel op, alleen maar bloesjes en jasjes en ik ben niet zo van de bloesjes dus die zijn er niet veel. De andere was eerst ook een hangkast maar daar heeft mijn Farmer een plankenkast van gemaakt met nog een klein deel om dingen op te hangen.  De rest ligt gewoon op stapeltjes in de kast.


Per kind een  plank voor de shirts. Rechts de korte mouwen, links de lange mouwen. Bovenin de truien en vesten, elk kind een stapel. Op de plank met de kleine stapelruimte liggen de pyama's. De dikke winterpyama's liggen in een bedrollerbox. De korte broeken ook, daarin blijven liggen vanwege de trage komst van zomerweer en nu laat ik ze daar maar, werkt eigenlijk ook net zo handig. Maar normaal ruil ik dat om met de truien.
Over een poosje krijgt oudste zoon een eigen kamertje en daar ziet hij nu erg naar uit,. Het ging altijd best, met z'n drieën op een kamer, maar ik merk dat hij er nu wel aan toe is om wat meer ruimte voor zichzelf te krijgen.
Voordeel van het op tijd uitzoeken van die kleren is dat ik nu precies weet wat ik nog moet hebben. Wat me bewaart voor (impulsieve) aankopen die niet nodig zijn. Een heleboel kon worden doorgeschoven. Echt van de ene plank naar de andere. Want hoewel er tussen middelste en oudste zoon 3 jaar zit, zou je dat niet zeggen als je ze naast elkaar ziet. Jongste is groot.
Als er zoveel doorgeschoven is blijft er ook een hoop over wat te klein is geworden. 3 volle vuilniszakken had ik totaal! Ook kleren van jongste dochter zaten daarbij en een extra plastic zak met te kleine laarsjes. Het ging allemaal de deur uit naar verschillende mensen die ze nog goed kunnen gebruiken.

Het enige wat nog niet is gedaan zijn de winterjassen; die moeten nog gepast en ik denk dat ik dit jaar wel nieuwe zal moeten kopen. En schoenen, daar zal ik ook nog achteraan moeten.


Vorige week was ik klaar met het snoeien van de boerenjasmijnen.

Eéntje stond nog in de achtertuin en toen ik die amper klaar had werden de takken al voor mij opgeruimd - zo dacht ik... 

Ze werden in ieder geval direct weggesleept.

Maar ze hadden er déze plannen mee... op de zandhoop ontstond een waar bos.
Weer een middagje plezier, takken planten en ertussen scharrelen.

Hond hielp zelfs mee met sjouwen. 
Alleen de andere kant op....



12 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch dat kinderen en hond zich zo vermaken met de takken .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dat ook altijd na de vakantie, dan heb ik weer echt zin om de kasten in te duiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat schiet goed op dan. hier tussen de 2 jongsten 17 maanden, maar ze schelen ook niet veel in lengte.
    Ik hang ook bijna niets op hoor, ook alles gevouwd en op plankjes :-)
    Ik weet nog niet of ik nu al voor schoenen zou gaan zien... tis de bedoeling dat ze er dan wel weer de winter mee door komen natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vanmorgen al meer kledingkasten gezien, o,a mijn eigen. De jouwe is weer netjes en je weet weer precies wat je hebt vind ik altijd. Ik heb alles liggen en geen hangkast. Voldoet prima. Leuk dat kinderspel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hè, die fantasie bij het spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar heb je goed systeem in in die kasten zeg. Ik heb stickers op de planken geplakt. Ik wil overigens ook meer kastruimte hebben dat wi lzeggen planken want ik heb nu gedeeltelijke hangkasten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha ha, zo woon je nog in het veld en zo ben je ineens in het bezit van een privé bos ;-)
    Lekker hoor, als ze zich zo kunnen vermaken...

    Heerlijk, weer opgeruimde kasten! Hier ook juist van de week bezig geweest. De kleertjes van Nienke waren bijna allemaal te klein, dus moesten de grotere maatjes uitgezocht, opgefrist en weer in de kast.
    Toen ook maar meteen Lydia haar kast erbij gedaan, maar die moet deze winter bijna alles nieuw zag ik al. Nu dus maar vast Marktplaats een beetje in de gaten houden voor een jas enzo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier afgelopen week ook maar eens dochters kast uitgezocht ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha geweldig dat bos!
    Wat heb jij leuke kids!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zo dat is lekker vlot ja,het heeft inderdaad zijn voordelen,ik kan het niet doen,want ik moet echt de zomerkleren eruit en de winter erin,en om ze nu al met winterkleren te laten lopen is ook wat zielig he,hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat schrijf je toch altijd een heerlijke stukjes, met een inkijkje in jouw bezigheden en die van je mannen. Ik probeer het gevoel wat ze bij mij oproepen te verwoorden maar dat valt niet mee. Een innige tevredenheid met het leven, in alle eenvoud, schoonheid en met alle zorg die het ook met zich meebrengt. Dat proef ik er uit maar het verwoordt nog niet goed genoeg wat ik bedoel. Ik ben er blij mee, herken er veel in en warm me er aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat geeft opruimen een heerlijk gevoel.
    Goed dat je dit soort dingen met ons wil delen!
    Daar heb je later profijt van.

    Hi Hi...
    en de hond die meehelpt met slepen :-)
    Ja...
    die trouwe viervoeters die altijd weer die andere kant op willen wandelen hè!
    Zo grappig!
    En het allerliefst gaan ze hun neusje achterna :-)

    LIEFS, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...