Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 6 september 2013

Geboortegolf

Veels te druk voor 't schrijven... geen tijd om te melden dat we verleden week in enkele dagen tijd 6 nieuwe kalvers hadden en de afgelopen dagen weer 4. Da's veel voor een vrij klein familiebedrijf als wij zijn.

 'k Ging gewoon de koeien ophalen en er stonden een aantal wat te rommelen bij elkaar, dan weet ik al genoeg... eens goed kijken: ja hoor, een lief wit kopje boven een klein zwart lijfje. Ik holde gauw even terug naar de stal want ik had geen mobieltje bij me.


 Farmer gewaarschuwd dat hij moest komen met een kruiwagen en terwijl hij die opsnorde draafde ik heen en terug het huis in om mijn camera te halen.

Oudste zoon kwam ook mee helpen.


Beestje ingeladen en ik ging de rest van de koeien opjagen. Maar daar lag aan de kant van de sloot nog een kalfje lief en rozig te wezen!

Oké dan, jij er ook bij.....

Er zijn ook een hoop vaarzen bij en die kunnen soms behoorlijk lastig zijn in de melkput. Moeten alles nog leren enzo. Pas hadden we er eentje die zó mak was dat je gewoon om d'r nek kon hangen in het weiland. Kom je niet zoveel tegen. Maar de put in: ho maar! Eng! En dan blijkt; een beest kan zelfs té mak zijn, want enige reactie op de aansporingen bleef uit. Waar een andere koe schrikt van een pets op d'r kont, schurkt zij er nog eens fijn tegenaan.... Maar gelukkig, alles went, de tweede keer ging beduidend sneller (lekkere brokjes!).

Momenteel word ik zo'n beetje geleefd door allerlei dingen, geen tijd dus voor bloggen dus beschouw dit maar als een berichtje tussen neus en lippen door....

19 opmerkingen:

  1. Een bijzondere tijd dus! Hopelijk heb je binnenkort weer een moment voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Laten jullie de kalveren nog een tijdje bij moeder Koe ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een paar uur, als het zo uitkomt.
      Volgens protocol moeten we ze echter eigenlijk gelijk weghalen... (overbrengen van evt ziektekiemen)

      Verwijderen
  3. Nou, dat zijn veel kalfjes!
    Werk ze in je drukke week, hopelijk duurt het niet al te lang!......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk: al dat nieuw leven.
    Worden bij jullie de kalfjes nog natuurlijk geboren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veruit de meeste wel. Gelukkig maar! Veel beter voor koe en kalf en ook véél goedkoper.

      Verwijderen
  5. Wat veel jong leven bij jullie! En ook zo'n bericht tussen neus en lippen door lees ik graag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geef even helemaal niks het is jullie leven en inkomen en daar doe je het voor

    Julia

    p.s. jullie moeten het daarvan hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi berichtje, die foto's van de kalfjes in de kruiwagen: geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk blogje heb je weer geschreven. Prachtige foto van de kalfjes in de kruiwagen. Zo heb ik, bij het inladen, een keer een poot in mijn gezicht gehad. Onervaren, he:-)

    groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi verhaal,
    de tussen neus en lippen doortjes zijn denk ik de mooiste :-)
    Uit het leven gegrepen :-)

    Ik geniet dubbel en dwars van de plaatjes!
    Fijn dat je ons dit gunde te midden van al de drukte.
    Veel succes ermee!
    LIEVE GROETEN, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jouw tijd om te bloggen komt wel weer. Leuk verhaaltje hoor. En die kalfjes in de kruiwagen is een mooi gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het lijkt op een geboortegolf zoveel in 1 week. Mooie plaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...