Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 22 november 2013

Laat me maar even

Eeeh.... ja hoor, 'k ben er nog.....
Veel verjaardagen in deze tijd en dan ook nog eens lootjes getrokken op school, daar moeten we ook nog mee aan de gang... volgende week hoopt oudste zoon jarig te zijn dus ook nog 'n feestje te regelen....
Daarom houden wij het sintgebeuren heel minimaal. (Zie dit berichtje van vorig jaar. )
Maar nu komt het. De jongens willen alle legobouwwerken weer opbouwen, zoals 't hoort. Dat was een hele tijd geleden want ze bouwden de laatste tijd vooral naar eigen creativiteit en inzicht.... heel leuk vind ik altijd. Toch, alles opbouwen is ook wel weer eens leuk.


Maar oh, wat een gezoek!! Mama gaat er ook eens gezellig bij zitten en daar is dan zomaar ineens een uurtje ofzo voorbijgevlogen.... ai.

Voordat ieder nu denkt dat er hier alleen  maar geluiwammest wordt: alles verloopt vrij soepeltjes hier, de was en het huishouden gaat rustig door en nog vrij ordelijk zelfs bovendien. Maar de kou maakt me wat energiearm. 's Avonds steek ik graag kaarsjes en lichtjes aan want dat vind ik erg gezellig en heb ook helemaal geen zin om er ook maar te denken om weg te gaan laat staan het gaan zelf. Soms moet het en geef ik mezelf een duwtje. Maar verder: ach laat me toch een beetje.Momenteel ben ik ook een vat vol tegenstrijdigheden: zó ben ik somber en zó kan ik weer intens dankbaar zijn voor soms kleine dingen....


En dan is het goed om jezelf weleens aan het werk te zetten. De wortels moeten nog uit de grond en vanmorgen heb ik appeltjes in de droger gedaan. Ik weet niet welk ras het is, ze zijn vrij klein en wel zoetig van smaak.

En nu ga ik de moed bij elkaar zien te krijgen voor de verjaardagenhordeloop!



13 opmerkingen:

  1. O, die jongens van jou! Alles opbouwen is heel leuk hoor. Als ze er maar tegen kunnen dat er dingetjes kwijt zijn geraakt in de loop van de tijd. Leuk dat je af en toe even bij ze gaat zitten. Misschien moet je toch ook eens aan een daglichtlamp, Jolanda! Het helpt bij mij echt. heb minder dipjes. Ik wens je heel veel succes met al die verjaardagen en schoolfeestjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja ik heb ook een daglichtlamp of je kunt ook een vol spectrum lamp doen die kun je zo in een fitting lamp draaien en vit d hoge dosering helpt ook! maar goed dan heb ik nog wel dat ik veel minder energie heb dan in de zomer en s 'avonds heb ik ook geen zin meer om wat te doen! en af en toe rustig aan doen mag ook wel al ben ik ook geen type om maar zo even niks te doen hoor.
    gr jennie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat ik zelf ook nog gebruik is maca dan ben ik niet zo onrustig!

      Verwijderen
  3. Heerlijk hé, die Lego. Ik speelde er vroeger ook graag mee, maar had geloof ik minder fantasie dan de jongens hier. Ik volgde de boekjes :-)
    En die hordeloop in deze sombere weken: herkenbaar. Ik zit ook het liefst op de bank met thee en kaarsjes. Maar ben sinds een paar maanden aan het sporten, en dat geeft me toch wel meer energie. Alleen moet je daar dus ook weer de deur voor uit... maar als ik terugkom, voel ik het verschil wel!
    Fijn weekend, die appeltjes zien er heerlijk uit!
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met je kinderen spelen valt niet onder 'luiwammesen' hoor!;)
    Leuk die lego, onze kinderen hebben er nooit zoveel mee gedaan, maar ik zelf vroeger wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lego is zo leuk, hier ligt het ook nog op zolder voor de kleinkinderen maar die zijn nu nog te klein. Het weer is er naar om binnen bezig te zijn.
    Er zijn veel die met deze tijd een dipje hebben maar dat komt wel weer goed hopelijk. Lekker die gedroogde appeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. tip: sorteer eerst alle blokjes per kleur in een bak. Daarna gaat het zoeken naar een bepaald steentje veel sneller. En... blokjes sorteren op kleur is heerlijk simpel werk, voor een moment van totale futloosheid. gezellig beetje kletsen en verder niet te veel nadenken. Groetjes en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alles op zijn tijd heerlijk om met je kinderen lego te spelen

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gezellig, al die lego! Ik heb het weer te voorschijn gehaald omdat mijn dochter het wil gebruiken voor bij haar Lego Friends (daar heeft ze een paar kleine doosjes van). Wij vieren wel sinterklaas, maar maken het ook niet te gek. Hier is de 'verjaardagen-hordenloop' net achter de rug. Die begint in juli en loopt door t/m november. Veel succes en geniet van de gezellige dagen binnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toch.. ik heb er ook wel last van hoor.. Soms ben ik gewoon echt somber eventjes maar. Maar toch

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk toch, lekker even met de jongens met de lego :-) Hier schuift mama geregeld aan bij de playmobil... Sterkte bij de verjaardagen-hordenloop! Gezellig, maar het brengt ook z'n drukte en spanningen mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lego blijft leuk. En die wisseling van stemmingen? Ja... maar misschien ben je ook gewoon wel eens door je energie heen en spelen maandelijkse dingen je parten.
    In ieder geval hoop ik dat de mooie dingen de overhand houden.
    Goede zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Of je gelijk hebt om soms zomaar even bij de kinderen en de lego te gaan zitten :-)
    Zoiets geeft verbondenheid te midden van drukke tijden.
    En DAT is juist zo waardevol...

    STERKTE met alle drukte,
    voel je niet schuldig om als je het nodig hebt soms gewoon even pas op de plaats te nemen.
    Dat ben je meer dan waard!

    Ik word blij van je DROOGAPPARAAT!
    Dat is toch zo gezellig...
    appeltjes drogen :-)
    En die heerlijke zoete geur die vrijkomt!

    LIEFS, Suzanne


    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...