Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 11 december 2013

Drukke week, toch kalm aan

Alweer een tamelijk drukke week. Morgen hoopt middelste zoon jarig te zijn en aan 't eind van de week vieren we de verjaardagen van beide oudste jongens met de familie. Omdat ik vrijdag het feestje met de vriendjes heb, hou ik dan niet al te veel tijd over om te bakken. Gisteren had ik dus al de appeltaart gebakken en ik deed die in de vriezer. 'k Moest nog gauw zijn, want achter me stonden dochters te azen op de kruimels - en liefst nog wat meer...


Vandaag of morgen moet ik nog wat boodschappen doen, vanavond de traktaties klaarmaken, wat al een paar jaar hetzelfde is; kleine appelflapjes. Dat wil middelste zoon zelf heel graag en hij verzekerde me pas nog dat een jongen uit zijn klas zich er al op verheugde.... jaja, hij kan het mooi verkopen ;-)
Dat zijn allemaal leuke dingen om te doen, geen straf voor me.

Jongste is ziek thuis, hij is eigenlijk niet echt ziek maar wel heel erg moe. Dat is al een aantal weken zo. Ook hoest hij behoorlijk en is erg verkouden. Als hij twee keer naar school gaat slaapt hij 's avonds bijna aan de tafel, wil niet goed meer eten. En dat terwijl wij vroeg eten, uiterlijk half 6. Dus nu laat ik hem even bijkomen, en rommelt hij lekker in z'n eigen tempo. Hij loopt toch wat voor dus mist hij er heus niet al teveel aan. Morgen wil ik hem wel weer naar school doen, maar een halve dag. Het gaat anders gewoon niet!
Zelf voel ik me ook niet helemaal je van het en zoals ik pas las bij een andere blogster, het is net of je dan ook niet zo helder kan denken. We doen dus voor zover mogelijk kalm aan.


15 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar! Ik loop ook al met zo'n duf hoofd rond.
    Onze jongste is echt ziek geweest met flinke koorts. Nog steeds is hij erg verkouden en af en toe flink chagrijnig.

    Fijne dag morgen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap voor jullie! Zou zonde zijn als jullie in de Kerstvakantie ziek zijn :( Goed uitzieken dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig is 't bijna kerstvakantie, dat is altijd zo'n heerlijke tijd om bij te komen! Ik ga zo even de huisarts bellen, mijn dochter (puber) voelt zich ook al een tijd niet fit, snel zwarte vlekken voor de ogen. Voor de zekerheid maar even bloed laten prikken.
    Heerlijk, zelfgebakken taart!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die appeltaart ziet er verrukkelijk uit! En wat heb je een mooie startfoto!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk ziet het eruit en alvast gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alvast en nog gefeliciteerd met jullie zonen! een gezellige verjaardag.
    En beterschap voor jou en andere zoon. Je bent dan net wel en net niet ziek hè.
    Dat is lastig. Goed dat je je kalm kan houden....energie besparen voor de verjaardagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel plezier met al het verjaren.
    Hier is er ook weer ééntje ziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beterschap! Die appelflapjes klinken wel erg 'gezellig'!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige taart. Maak er een mooi feest van en maar hopen dat er niemand ziek wordt. Gefeliciteerd. Hier komen we net wat over de griep heen, het was hardnekkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De taart ziet er heerlijk uit.
    Heeft je zoon geen pheiffer, onze dochter heeft het 2 jaar geleden ook gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah doe kalm aan , het lijkt wel of de griep op komst is ! Je taart is in ieder geval al klaar. En in ieder geval gefeliciteerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is ook best een hectische en drukke tijd voor kinderen. Moeders trouwens ook!
    De taart ziet er mooi uit, en appelflapjes zijn een leuke traktatie. Origineler dan een zakje chips in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben het met Muisje eens, is het geen Pfeiffer? Een kennisje van ons heeft dat ook en het klinkt vrijwel identiek. Misschien moet je toch eens langs de dokter gaan.
    Wij hebben morgen ook een huis vol visite: verjaardagen van jongste zoon en middelste dochter (9 en 17). Maar ik heb geen tijd voor het taarten bakken, dus ze komen deze keer echt uit de winkel. Ach, is ook lekker. Knap dat jij daar nog kans toe ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog even volhouden tot de Kerstvakantie.
      Dan is er even rust voor iedereen.
      Wat goed dat je appeltaart bakt en alvast invriest.
      Dat scheelt natuurlijk heel veel "op het laatste nippertje" stress.
      Gefeliciteerd met de jarige zonen!
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
  14. Ach...
    heel wijs om RUSTIG AAN te doen!
    Al zal dat niet meevallen te midden van een drukke boerderij en het gezinsleven.
    Een hartelijke felicitatie voor jullie zonen :-)
    En echt doen hoor...
    RUSTIG AAN!
    LIEFS, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...