Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 2 januari 2014

Misbaksel werd stoere lekkernij

De vakantie is omgevlogen. Met dagen waarop trouwens niet ieder hier zich optimaal fit voelde.
Ik dacht echter toch wel ff gauw een tulband te kunnen bakken voor de kerstdagen... Omdat de meesten hier toch niet van sucade e.d. houden, dacht ik het mezelf makkelijker te maken door geen origineel tulbandrecept te nemen (want waar had ik dat briefje ook weer?) maar gewoon een cakerecept maar dan met appel en rozijnen erdoor. zogezegd, zo gedaan.  Dubbele hoeveelheid. In de tulbandvorm, dat wel.
Het leek goed te gaan. Het rees mooi, maar na ruim een uur was het nog echt te nat. Wachten nog maar. Eindelijk dacht ik dat de breinaald er droog genoeg uit kwam en haalde ik de tulband uit de oven.
Maar bij het omkeren op het rooster.... oeps! Het bleek nog maar een natte derrie!
Wat dan te doen? Ik heb het hele zaakje gauw omgekeerd op een andere bakplaat waar ik vliegensvlug een reep bakpapier op gelegd had. En terug in de oven. Veeele minuten later kon het er eindelijk uit.


Wat een misbaksel! En dat terwijl ik heus prachtige tulbanden kan bakken, anders. Tja, niet zo fit? M'n dag niet? Ach, iedere bakster overkomt dit vast wel eens.
Ik deed net alsof het prachtig was en hoe meer ik ernaar keek, des te mooier werd-ie. Echt waar. De randjes werden vanzelf bijgesnoeid door diverse langslopende Farmer(tje)s.... En heb ik niet altijd al veel meer gehouden van robuust en stoer uitziende koeken?


Dus. Gewoon met poedersuiker bestrooid, wat bigarreaux voor het feestelijke tintje; et voilà!
En de smaak? Naar meer, zo bleek....



Alle lezers wens ik nog een gelukkig 2014 toe!




17 opmerkingen:

  1. Mmm, ziet er toch echt heel lekker uit! Zo verging het bij mij met de appelbeigneits, maar ze waren als eerste op;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er uiteindelijk toch feestelijk uit,en als die maar smaakt toch,jij ook een goed 2014 samen met je gezin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als het maar smaakt...het ziet er inderdaad lekker stoer uit!
    Jullie ook een goed en gezond nieuw jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed opgelost, hier ook een tulband die mis lukte .

    Gelukkig nieuwjaar

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooo ja... die dingen gebeuren!!!
    En zo grappig hoe jij dit weer oplost :-)
    Het ziet er op de foto's toch geweldig uit!!!
    En de smaak was ook goed zo te lezen :-)
    Gods RIJKE ZEGEN voor 2014 voor jullie allemaal.
    LIEVE GROETEN, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook voor jullie een gezond en gelukkig nieuwjaar. Mooi opgelost, ziet er feestelijk uit. Hier gebeurt dat ook wel eens. Maar ik gooi ook nooit eten weg. Zonde toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is een heel mooie geworden. Zo zie je maar weer: je bent creatiever dan je dacht. Jullie ook een gelukkig nieuwjaar. Rare dagen hè? Nu is het opeens vrijdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige metamorfose! Hij ziet er supergoed uit nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldig misbaksel! :-) Wel jammer dat de kans klein is dat het je nog een keer zal lukken zo een te maken! ;-) Geniet nog van de laatste kerstvakantie-dagen, hoewel er bij jullie op de boerderij altijd genoeg te doen zal zijn! Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie ook alle goeds gewenst voor het komende jaar!

    En je taart ziet er lekker uit. Mooi opgelost zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alle goeds voor 2014 toegewenst! En mooi gedaan dat misbaksel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk geworden...! En lekker dus. Al het goede voor het nieuwe jaar gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tjonge, als je het erom zou doen zou het niet lukken :-) Jullie ook de beste wensen voor het nieuwe jaar! En m'n mailtje komt écht binnenkort hoor, maar hang nu weer half ziek op de bank... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allereerst de beste wensen voor jou en je gezin. Hier zijn de misbaksels ook altijd het lekkerst! Maar er mislukte hier één tulband ook verschrikkelijk, veel te nat alleen merkte ik dat te laat. Oplossing: in stukjes zachtjes gebakken in een beetje roomboter en appeltjes even gestoofd erbij. Wat een hemels toetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De beste wensen voor 2014!
    Hier zijn ze blij met misbaksels, daar mogen ze zomaar van snoepen....
    Leuk om mee te lezen hoe het er aan toe gaat op een boerderij, wij varen op een binnenvaartschip, er zijn veel dingen gelijk denk ik.... samen werken...samen een bedrijf runnen....als vrouw bijspringen....vroege en late uurtjes... en vast nog wel meer.
    Ik geniet in ieder geval van je blog.
    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...