Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 30 januari 2014

Relaas over een woensdag

Na de rustige dinsdag heb ik weer energie genoeg voor de altijd wat drukkere woensdag!
Voor woensdag staat op mijn oude huishoudlijstje de bovenverdieping. Op de een of andere manier komt daar echter nooit van en ik verschoon de bedden nou eenmaal bij voorkeur op zaterdag. Net zo handig om dan ook de rest erbij te doen. Dus vandaag besluit ik de bijkeuken te doen.
Daar is het een bende, zacht gezegd. Dit komt voor een deel door de hond, die daar huist en doordat het de ingang is van achteren vandaan. Dus overalls, jassen, klompen, laarzen, etensbakjes en bench, de wasmachine en vriezer, wasmanden en frietpan. Het staat daar allemaal en nog heel veel meer. En dat terwijl er vier deuren in zitten, aan elke kant één. Genoeg redenen dacht ik zo, om het daar een troepie te doen zijn.

Een poosje geleden had ik al de kastjes opgeruimd maar één was blijven zitten. Die wil ik nu doen. De oude frietpan staat erin. Mooi, die kan naar de schuur. Want die gebruiken we maar eens per jaar met oliebollen bakken. En dat hebben we afgelopen oudjaar niet eens zelf gedaan. Dat geeft een boel ruimte meer. Ruimte die ik mooi weer kan benutten voor andere dingen.
Na een sopje richt ik alles weer opnieuw in, heerlijk, zoveel ruimte weer. Het oogt gelijk een stuk netter doordat het meeste nu weer in de kastjes past.

Naast de vriezer heeft mijn Farmer een aantal vakken getimmerd om ook weer spullen in kwijt te kunnen. Maar ik schrik als ik zie waarmee ook die ruimte is dichtgeslibd!


Ouwe klompen van de meiden. Die wilden toen hevig graag zulke leuke ouderwetse klompen, van de klompenboer. Ze hebben ze ook een hele poos steeds gedragen. Maar nu nooit meer. Ze dragen nu als ze achter zijn, leren klompen of laarzen.
Ook naar de schuur dus. Als ze dan weer eens een nostalgische bui hebben kunnen ze ze daar gaan halen....
En de schoenpoetsdoos kan weer naar z'n oude plekje terug, uit het directe zicht maar toch voor de grijp!


Wat ook snel rommelig wordt: petjes en handschoenen e.d. Daar heb ik mandarijnkistjes voor in gebruik genomen. Kost niets en het is leuk gesorteerd opgeruimd. Bovenop de oude kapstok staan ze. Het zou leuk zijn om de kistjes nog eens een kleurtje te geven, maar voor nu vind ik het weer prima.

Je begrijpt dat de morgen om is voor ik ermee klaar ben. Na het eten ga ik nog even verder.
Woensdagmiddag is vriendjestijd, maar meestal vermaken de jongens zich goed.

Ik was van plan koekjes te bakken maar dat idee laat ik nu varen.
Ik snij vast de groente en het vlees in blokjes voor de bami. Voor ik het weet is het tijd om naar zwemles te gaan met Jongste zoon. Als hij in het water ligt, haal ik oudste zoon op bij zijn vriendje (de andere jongens die bij ons waren zijn net voor ik wegging opgehaald), moet ik nog gauw tanken en dan weer bij zwemles zijn, want het is kijkdag, dan mogen de ouders het laatste kwartier meekijken. Na de portemonnee gelijk wat lichter gemaakt te hebben ;-) Het is duur, maar het zijn fijn kleine groepjes van 6 kinderen, dus veel aandacht en begeleiding en ze hebben daar oog voor de eigenheid van het kind. Ze zijn een stuk vooruit gegaan!

Thuisgekomen is middelste dochter vast begonnen met het klaarmaken van de bami. We maken het samen verder af. Na het eten doen we een spelletje, dat doen we niet dagelijks hoor. Ik vergeet echter bijna de tijd en schrik: ik moet dochters van catechisatie halen! Eén breng ik bij haar oppasadres, die wordt door oudste dochter weer opgehaald als zij thuiskomt. Makkelijk als je kind ook een rijbewijs heeft! Middelste dochter is ook volop bezig ervoor.

Dat was zo globaal mijn woensdag. Hoe was de jouwe?


5 opmerkingen:

  1. Wat kunnen die woensdagen vol en druk zijn hé. Je bent lekker bezig geweest, heerlijk toch, die opgeruimde plekken in huis!
    Hier op woensdag steevast zwemles met de tweeling om 16.30 uur, ook zo'n fijne tijd. Meestal zet ik een ovenschotel klaar in de oven, zodat die klaar is als wij om 17.45 uur weer thuiskomen. Verder had ik 's morgens een vriendin op de koffie, en heb ik daarvoor nog gauw de keuken gesopt, beneden gezogen, WC gedaan en overal gedweild. Jongste dochter was ziek thuis, dus gezellig gekeuvel op de achtergrond terwijl ze aan het kleien was. Snel brood halen, op en neer naar school en 's middags een jasje van joggingstof voor mijzelf gemaakt. Oudste dochter besloot een havermout-appelkoek te bakken, heerlijk! Drukke dag dus, maar wel gezellig en leuk!
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een drukke dag! maar je hebt wel een hoop gedaan, en een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd, tenminste bij mij wel!
    maar dat is niet altijd even makkelijk met een gezin
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier waren de kids weer naar school na twee vrije dagen ivm de kou en gasexplosie. Dus dan is er weer wat te doen. Leuk die kistjes zo. Sjaals kun je scarfs noemen als je de kistjes gaat verven.
    groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze waren bij ons lekker vrij, het was erg koud dus ze zijn niet zo lang buiten geweest. MAar we zijn s middags naar de bibliotheek gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd :)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...