Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 9 januari 2014

Spelletjestijd en haakwerkje

En alweer zijn we hier aan het ruimen. Farmer is weer een beetje aan het klussen in huis. Wat een stofbende geeft, maar natuurlijk is dat niet erg, we ruimen het wel weer op. We zijn er dus wel weer druk mee.
Verder is de routine weer heerlijk. Mijn was is op orde, maandag had ik meteen de kamer en keuken weer een flinke poetsbeurt gegeven. Dat was een zeer prettig begin want het was wel nodig zo na de vrije dagen waarin mama het huishouden maar een beetje met de Franse slag had gedaan.

De  kinderen hebben de spelletjeskast herontdekt. In de vakantie al, maar we houiden het er een beetje in. Zelf hou ik er ook van en dus als het evt. huiswerk is gedaan doen we nu i.p.v. voorlezen een spel(letje). Ik verlies het echter vaak van oudste zoon, hij is echt goed, vooral in tactische, strategische spellen. (Ook als hij er officieel nog niet eens de leeftijd voor heeft.) Hetzelfde is het met oudste dochter, ik zei al dat ze maar eens tegen elkaar moesten.... laat de twee grootmachten dan eens de strijd aangaan ;-)

Ook moet de boekhouding weer gedaan, ik zal de komende tijd waarschijnlijk wat onregelmatig schrijven.
Ook mensen die ik nog wil mailen moeten nog even geduld hebben, ik kan niet zo de mood vinden op het moment, het is ook vaak te rommelig in mijn hoofd.

Wat ik wel weer opgepakt heb in de vakantie is het haakwerk, nu zorg ik steeds weer dat ik wat nieuws heb. Het is prettig om wat in je handen te hebben en zo onder het praten ook wat te doen. Enne... het heeft bijna verslavende trekjes trouwens. Hoewel ik nu heel eenvoudige werkjes doe, ook al vanwege de chaos... Maar het is rustgevend omdat je er niet zo bij na hoeft te denken.



Ik moet dan altijd denken aan wat mijn vader vaak zei: "Een vrouwenhand en een paardentand, die mogen nooit stilstaan."
Alleen als ik in een boek verdiept ben, vergeet ik dat gewoon even...;-)


6 opmerkingen:

  1. uuhhh haakwerk?dit is geloof ik breiwerk?succes verder

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is toch echt Tunisch haakwerk, met een lange haaknaald.
      Het zit wel een beetje tussen echt haken en breien in, zeg maar.

      Verwijderen
  2. Heel gezellig samen een spelletje doen. Mooi haakwerk heb je gemaakt en heel nuttig. Hier zeggen we een vrouwenhand en een schapenbek gaan altijd. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geniet er ook van dat het gewone leven weer is begonnen. Gezellig dat je spelletjes doet met je kinderen!
    Je haaklapje vind ik mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om samen een spelletje te doen nog leerzaam ook, weet je dat we nu nog ooit een fam. spel op tafel zetten, en ook al zijn onze meiden de deur uit ze komen er voor thuis .

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk dat je weer bent opgestart met alles,
    en de was zelfs op orde hebt!
    Complimenten hoor...
    en dat zo aan het begin van dit nieuwe jaar.

    Gezellig dat jullie de SPELLETJES weer herontdekt hebben :-)

    Ik zit mij net even te verdiepen in je haakwerk,
    het ziet er echt heel mooi uit!
    Geniet er maar van hoor,
    zo'n hobby is toch heerlijk!
    Een verslaving als deze is niks erg hoor,
    het levert trouwens hele mooie dingen op :-)

    Een GEZEGENDE WEEK!
    LIEFS, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...