Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 29 januari 2014

Verslag van een dinsdag

's Ochtends geef ik de keuken de sopbeurt die op maandag niet meer was gebeurd. Alle kastjes zeem ik dan aan de buitenkant, de rand boven het fornuis wordt meegenomen. Ik had de filter van de afzuigkap de avond ervoor wel in de vaatwasser gezet, die is dus schoon. Dat kan elke week volgens de gebruiksaanwijzing, maar ik doe dat ongeveer eens per maand. Of twee maanden, als ik het vergeet. Wat nog weleens voorkomt. Voor ik het filter terugplaats is de rest ook weer schoongemaakt.

Na de koffie ga ik  naar de markt en de winkel en dan is de ochtend alweer voorbij. Mijn Farmer komt eerder binnen vanwege een verlate vertegenwoordiger, die nu na 1 uur komt. Hij besluit dat hij trek heeft in tosti's en gaat ze zelf maken terwijl ik de was buiten ophang. Dát is dan lekker: zo aanschuiven!

De middag gaat grotendeels op aan de administratie. Er liggen weer een aantal rekeningen te wachten. Vorig jaar schreef ik ook over een jaarmap. Die is heel handig gebleken in het gebruik! En de andere mappen ook, zelfs kreeg ik een compliment - via mijn Farmer- van de controleur die hier het afgelopen jaar eens was. Ze zei dat alles er goed uitzag en makkelijk vindbaar.

We eten vroeg omdat we ervan uitgaan dat Jongste dochter nog moet repeteren voor een muziekstuk, maar dat laten we uiteindelijk toch voorbij gaan. Haar vriendin gaat ook niet want die heeft nog te veel te doen, en de ene leraar zei dat je moest komen terwijl de andere leraar zei dat het niet verplicht was... Voor je 3 kwartier in de auto gaat zitten (heen en terug) voor een halfuur op school denk je eerst wel even na en de uitkomst is: toch maar niet. Het is ook precies op het tijdstip dat de jongens naar bed moeten, oudste zoon moet zijn topo nog doornemen, Farmer is dan in de melkput.

Zo is de dinsdag dan ook weer omgevlogen. Het mag dan een saaie dag lijken, zulke dagen -met het gewone ritme- kunnen toch zeer prettig zijn.







3 opmerkingen:

  1. Heerlijk vind ik ook die normale rustige dagen zonder gevlieg en geren van hot naar her. Helaas ontkom je er niet aan, helemaal niet als je 6 kinderen hebt. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een zinloos bestaan.

    Adriana.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Absoluut niet zinloos! Bedankt voor deze huiselijke berichten!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...