Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 14 februari 2014

Teleurstelling

Al een hele week loop ik als een krassende kraai door het huis. Aan het begin van deze week kwam daar een fikse neusverkoudheid bij en nadat het woensdag een stuk beter leek te gaan sloeg het gisteren opeens op mijn borst. Alles deed me pijn, was er ook misselijk bij. Ik was er ook zo moe van. Ik was zó blij dat mijn Farmer met twee dochters de boodschappen heeft gehaald! (Dat doet hij anders echt nooit, wat ook niet nodig is vind ik, omdat hij al zo hard moet werken en ik kan het anders goed zelf.) Ik moet goed op mezelf passen nu, heb m'n medicijnen (puffers) al verdubbeld maar dat duurt altijd een poosje voor dat effect heeft.

Ik zou vandaag naar Leiden gaan, samen met mijn zus, naar de uitvoering van de Scratch Messiah, waar Jongste dochter vanuit school ook meezingt. Ik vind het zó jammer dat ik niet meer mee kan! Al voel ik nu vrij redelijk (alleen helaas zijn  mijn oren weer dichtgeklapt, ook al geen onbekend fenomeen), waarschijnlijk moet ik straks weer een poosje naar bed en als ik zou gaan wordt het veel te laat, nachtwerk, en ik zou dan ook nog capabel genoeg moeten zijn om achter het stuur te kruipen voor het hele eind naar huis. Ik had me niet alleen verheugd op de uitvoering, maar ook op het feit dat ik samen met mijn zus zou luisteren. Nu gaat zus alleen of misschien heeft ze nog een vriendin gevonden die mee kan. Ik hoop dat het een mooie avond wordt. Het is een heel mooi muziekstuk met rijke inhoud en ik ga het steeds meer waarderen. Ik heb het de laatste tijd natuurlijk al vaak langs horen komen als dochter oefende...

Gelukkig heb ik nu wel wat energie om de nodige dingetjes te doen, ik zal eerst zorg dragen voor de was en de ochtendspitsrommel een beetje opruimen. Als moeder zijn er altijd dingen die gewoon moeten gebeuren. Alleen al al dat halen en brengen van de kinderen.
Dan een bakkie koffie.... en pak ik mijn haakwerk er weer bij. Als ik genoeg puf heb. Dat haken vind ik echt weer zo leuk worden, een heerlijk tijdverdrijf. Ik ben nu bezig aan zo'n dikke klos, van dat zpagettispul, of hoe het ook heten mag, of is dat alleen de naam voor dat plastieke spul? Want dit is zo'n draad van katoen. Een soort lint. Ik laat het nog wel zien, nu geen puf om alles op foto te zetten en weer bij te voegen. En ik heb altijd nog wat werk liggen "voor zonder na te denken", makkelijk verder mee te gaan.


26 opmerkingen:

  1. Oh, wat jammer dat je nu niet kunt luisteren! Beterschap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap! Jammer dat je vanavond niet in Leiden bent, Teunie is daar (Hans zingt ook mee!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He, wat jammer dat je niet meekan naar dat concert! Ziek zijn komt altijd slecht uit, beterschap hoor! Hier ook al 1,5 week een buikgriepvirus in huis, gisteren zaten we met z'n drietjes misselijk op de bank. Brrr... gelukkig gaat het nu de goede kant op, maar het moeder-dochteruitje dat we voor morgen gepland hadden (high tea, Paleis 't Loo en shoppen) moet écht nog even wachten :-(
    Rust lekker uit, haken helpt écht :-)
    Grt, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap, Jolanda! Ik geniet altijd erg van jouw blog, zo herkenbaar! (wij hebben ook een melkveebedrijf)
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hè, wat sneu voor je! Hopelijk knap je weer snel op. Beterschap!
    Hartelijke groeten,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hé, wat jammer...
    Maar heb ik niet ergens gelezen dat de Reformatorische Omroep het uitzendt?
    Hopelijk knap je snel op en gaat het niet ontsteken daar van binnen..
    Doe rustig aan♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer dat je de uitvoering moet missen...Beterschap hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jakkes, het tweede deel van mijn week was ook niet het je van het..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte beterschap!!
    Jammer dat je het moet missen.Worden er geen opnames gemaakt?
    Groet. Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi, ik heb het even voor je opgezocht:)
    Maar misschien wist je dit al?

    Scratch Messiah - Calvijn College Goes
    wo 12 feb 2014 20:00
    Op D.V. 14 februari wordt in Leiden de Scratch Messiah gehouden. Dan zingen zo'n 800 jongeren The Messiah van Händel in de Pieterskerk. Verschillende reformatorische scholen doen mee aan het evenement.

    In de maanden voor het evenement maakt de Reformatorische Omroep een aantal korte reportages over de Scratch Messiah. Het evenement zelf wordt op D.V. zaterdag 15 februari uitgezonden om 19.30 uur.

    Ik ga zeker kijken:)♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik had zelf ook al gekeken. Dochter sms'te dat het live zou worden uitgezonden op hun eigen site maar dat kan ik nergens vinden. Maar dit is ook leuk, kan ze morgen zelf ook terugkijken ;-)

      Verwijderen
  11. Ach wat sneu nou. Heel veel beterschap! Dat zal vast prachtig zijn al die jongelui, ze hebben vaak van die prachtige zuivere stemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is inderdaad niet leuk, joh. Heb wel ook zoiets voorbij zien komen bij de RO.
    Leuk voor haar,maar jammer dat jij niet lekker bent. Je kunt het wel terugluisteren dan hè! Beterschap voor jou! Hoop dat je gauw weer je gezin kunt runnen, en fijn dat je man en dochter de boodschappen deden, dat is dan een te grote klus, vind ik zowiezo altijd al wel....Het beste en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat vind ik nou echt zielig voor je! Sterkte en ik hoop dat de pijn op je borst vooral weggaat en dat je op een dag de puffers niet meer nodig hebt. Ik zal voor je bidden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hé, wat een teleurstelling! Beterschap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat jammer dat je niet kon komen..
    Heel wat gemist!
    je dochter net zo genoten als ik :) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is heel erg jammer, een moeder kan nooit gemist word beterschap

    Julia

    Je kinderen begrijpen dit wel, ook je man die boodschappen ging doen .

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik hoop van harte dat je gauw weer fit genoeg bent. Wat een tegenvaller dat je niet naar dat concert kon, maar zo gaan dingen soms....Nu eerst maar eens goed herstellen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. He, dat is wel heel erg jammer! Beterschap verder hoor! Haken is idd een heerlijk tijdverdrijf, weet ik alles van. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dat is zeker jammer,heel veel beterschap hoor,ik hoop voor je dat je al weer een beetje bent opgeknapt

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hopelijk voel je je snel weer beter!! Sterkte hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik hoop dat je je weer snel helemaal gezond & sterk mag voelen!
    Neem voldoende rust,
    ook al zal dit niet meevallen op een drukke boerderij :-)

    LIEFS, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...