Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 20 februari 2014

Gehaakte mandjes

Het valt nog niet helemaal mee. Ik blijf kortademig en erg snel moe, dus was ik toch langs de huisarts gegaan. Omdat de boel niet schoon was heb ik nu een kuur. Ik hoop dat het helpt.
De nodige dingen worden wel gedaan, dochters steken een extra handje uit. Er blijven ook wel dingen zitten maar dat komt allemaal wel.

Nu een leuker onderwerp: mijn haakprojectje. Ik had bij de Aktion zo'n dikke klos spaghettigaren gekocht, naald (nr 10) van bamboe zat erbij, plus beschrijvingen van een drietal werkstukken. Er zit genoeg garen op de klos om één van die te maken, verzekerde een verkoopster me. Het was donkerpaars en jongste dochter mocht van mij kiezen. Voor iets voor haar kamer, die paars met lila is. De bloempot werd het. Wij noemen het gewoon een mandje...


Het was leuk om iets nieuws te proberen. Zo grof te haken...  Het ging nog best zwaar, dat wel. Lijkt meer op worstelen met die naald en dat garen dan op het rustige haakwerk op je schoot waar je meestal aan denkt ;-)


Wat ik nog meer leerde: de kreeftsteek, die had ik nog nooit gedaan. Dat werd de rand van het mandje, leuk effect. Ik begreep eerst nog niet zo 1-2-3 hoe die moest maar zelfs als je niks van 't haken snapt, kijk je even zo'n filmpje op internet en je begrijpt het helemaal. En de smalle randjes in het midden van het werk komen door af en toe een toer te haken waarbij je alleen in de achterste lussen van de vasten insteekt. Ook grappig.


Er bleek ruim genoeg garen te zijn voor twee mandjes! Ik had het eerste mandje 1 toer minder hoog gedaan dan de beschrijving aangaf, omdat het een mandje werd. En ik dacht, dan kan ik nog een klein mandje erbij maken. Het werden dus twee even grote. Nu heb ik nog een klein restje over, geen idee wat ik daarmee nog zou moeten doen. Bewaar ik maar even.

Van dat zware werk heb ik, hoe leuk ook, weer even genoeg, ik ben nu begonnen aan een minibeestje. Heel wat anders. Maar weer een haakwerkje op schoot.

En zo leuk...!

21 opmerkingen:

  1. Wat een leuke mandjes zeg! Een cliënt van me maakte een soort mandjes/hoesjes die ze om lege glazen potjes deed. Een lintje bovenaan, waxinelichtje er in en je hebt een leuk kado!
    Ik hoop dat de kuur aan slaat, beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een leuk idee om met het restje te doen!

      Verwijderen
  2. Erg mooi. De kreeftsteek vind ik ook altijd zo mooi voor afwerking. Gewoon achteruit haken. Zulke mandjes kan je ook van oude t-shirts maken. In reepjes knippen.
    Hoop dat je je snel beter voelt. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat heb ik ook ergens gezien, je moet dat dan schuin knippen, zodat je zo lang mogelijke repen krijgt zonder knopen.

      Verwijderen
  3. Wat leuk, die mandjes! Ik heb ook zo'n bol met knots van een naald bij 'Aksion' gekocht, en daar een tasje van gemaakt. Heb ik nog steeds plezier van...lekker bezig, maar wel taai, ja! Beterschap verder....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee! Heb ook nog zo'n bol liggen om het eens uit te proberen....maar heb geen flauw idee wat ik ermee zal doen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hopelijk gaat de kuur helpen! Vervelend dat het zo lang duurt.
    De mandjes zijn erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk haakwerkje .

    Ik hoop dat je snel opknapt .

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad haken met die spullen is zwaar, maar wel heel leuk zo te zien.
    Hopelijk slaat de kuur aan, iedergeval beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hopelijk voel je je snel weer beter!
    Leuke mandjes!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze echt prachtig geworden! Leuk dat ze dit soort spullen ook bij de Action verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haken is hip hè, en daar springen meer winkels op in.
      Mijn klos had ik al een tijdje staan, pas zag ik dat de klossen die ze nu verkopen veel kleiner zijn.

      Verwijderen
  10. Wat een leuke mandjes! Dit grove garen trekt mij niet zo, ik ben meer van het fijne werk. Maar ik vind het resultaat wel héél leuk!
    Beterschap verder!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk! Ik heb gisteren een setje gekocht om een vogeltje te haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er leuk uit! Die bamboe haaknaald werkte mij te lastig! Heb een andere gebruikt, gewoon van prym. Werkt lang niet zo zwaar. succes verder en beterschap. Gr.Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, dat lijkt me zeker, door het smallere handvat natuurlijk! Helaas heb ik (nog) geen gewone haaknaald in die dikte.

      Verwijderen
  13. Nou, ik vind het er wel erg leuk uitzien, wij hebben ook een Aktion in het dorp, maar daar kom ik niet zo vaak. Misschien toch eens gaan kijken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knap gedaan. Met een heel leuk resultaat !

      Verwijderen
  14. Wat ziet het er leuk uit zeg :-)
    Knap gemaakt hoor!

    En jij hebt een kuur gekregen :-(
    dat zegt genoeg...
    Sterkte met de longen,
    dat ze spoedig weer helemaal schoon mogen worden!
    Doe rustig aan hè!

    LIEFS, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...