Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 28 februari 2014

Vogeltjes en vrolijke kaarten met draadjes

Al wekenlang zitten er twee koolmeesjes tegen het raam te tikken. Tegen het kamerraam en het raam van onze slaapkamer. Ze fladderen er een beetje tegenaan en pikken ondertussen naar vliegjes o.i.d. Soms rusten ze even uit op het kozijn en gluren ze naar binnen, het kopje scheef. Het is enkel maar dit koppeltje dat dit doet, ik heb het eerdere jaren nooit zo gezien. Ik probeer het steeds op de foto te krijgen maar dat valt niet mee, voor de foto genomen is is het beestje alweer weg. Ik denk dat het nog wel een keer gebeuren zal dat er eentje naar binnen vliegt als er een raam openstaat om te luchten...

Enkele weken geleden zagen we een vogel op de grond zitten, die we niet dagelijks zien. Hij bleef eerst stil zitten zodat we hem goed op de rug konden zien, hij zat op de grond. Grijze kop, bruine dekveren en staart en ongeveer zo groot als een merel. Maar de jongens moesten erlangs voor school en toen vloog hij weg in de richting van de tuin van mijn schoonouders. Later zocht ik het op in ons vogelboek en het was een kramsvogel. Wij vinden het altijd leuk om een gastvogel te zien in onze tuin.

Ik had al enige tijd mijn loper voor de verandatafel af. Op het laatst ging het haken zo soepel, dat ik veel losser ging haken. Het eind is nu breder dan het begin.... maar goed, het ligt toch een eind van elkaar af en 't is maar voor buiten. Het had een aantal maanden helemaal stil gelegen en soms twijfelde ik of het wel echt leuk zou zijn.... maar ik heb 't toch maar afgemaakt en het zal de boel zeker opfleuren.
Ik moest dan ook de losse draadjes wegwerken. Ik zag er een beetje tegenop, maar 't was toch zo gepiept. Ik hield een kind gezelschap dat ziek op de bank lag en voor ik het wist was ik alweer aan het eind.
En had ik een bakje vol met vrolijk gekleurde draadjes. Veel te jammer toch om zomaar weg te gooien? Ik besloot er wat mee te gaan doen. Ik tekende wat dierenvormen op stevig papier en jongste zoon wilde het wel beplakken met de draadjes, die ik eerst in nog kleinere stukjes had geknipt. In eerste instantie wilde ik knoopjes als ogen doen, maar kon geen passend stel vinden. Dus heb ik maar wat vilt genomen en daar ogen en  neusgaten van geknipt.

Zie hier het resultaat:

Eén gaf hij aan opa, die net een operatie heeft gehad.

En de andere stuurde hij op naar oma. 

Voor wie mijn lopertje dan nog wil zien:

Gehaakt in granny's stripes. 


 Het grappige is, dat ik door het haken allerlei onvermoede wildwoeste creatieve ideeën op voel komen borrelen. En dan zie je ook nog zulke leuke dingen op diverse andere blogs.... 'k Moet er zelf een beetje om lachen want natuurlijk kunnen niet al die ideeën ten uitvoer worden gebracht.... een hobby moet hobby blijven en daar is in de eerste plaats het huishouden en de zorg voor het gezin. Maar iets ga ik echt wel proberen. En al is dit niet in eerste opzet een haakblog, je zult het waarschijnlijk vaker tegenkomen...
Maar de tijd verandert weer; 't wordt straks weer lente, dus gaan we ook buiten meer doen.
Gelukkig ben ik weer een stuk opgeknapt. Maar deze week was zo vol, dat ik af en toe nog een middagnap nam.
En vandaag krijgen de jongens voorjaarsvakantie!





10 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, die kaarten! En de loper is heel fleurig!
    Heerlijk, vakantie, hier zijn ze alweer een week naar school geweest.
    Fijn dat je weer wat opgeknapt bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kramsvogel hadden we hier een tijdje geleden ook in de tuin, ik kende hem ook niet en ben dan ook altijd benieuwd naar wat het is. Prachtige loper is het geworden en de kaarten zijn ook geweldig mooi. Wat je met een paar draadjes dan nog kunt he. Fijn dat het weer beter met je gaat. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke loper,super gedaan,en leuk die draadjes op papier.

    fijn weekend

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk haakwerk mooi voor de tuintafel, wat een bijzonder werkje van je kinderen zo zie je maar weer wat je met een restje kan doen .

    Knoopjes bij de action 60 cent in een zakje leuke kleuren, ik kan voor mijn naaiwerk geen knoop voor kopen .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuke kaarten!
    en die loper is ook heel vrolijk geworden met al die kleurtjes!
    heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik nog nooit zo'n vogel gezien hier. Wel meesjes. Ik hoop zo dat ze in ons nieuwe nestkastje gaan nestelen.

    Mooie loper. lekker vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, die loper! Leuk idee om dat te haken. Ik zat juist van de week te denken dat ik het zo saai vond met alleen een fruitschaal op onze tafel.
    Groetjes, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat grappig van die vogeltjes! Ik heb het hier ook elk voorjaar weer. Ook tegen de spiegel op het terras. Ze zijn al zo druk aan de gang. En een Kramsvogel, die zie je niet veel. Inderdaad net zoiets als een merel.
    En joh, wat heb je een mooie, vrolijke loper gehaakt! Echt gezellig. Ook de dieren met gekleurde draadjes, leuk idee...
    Nou, wacht af wat er nog meer komt. Heerlijk zo wat in je handen te hebben, je komt er zo lekker van tot rust, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...