Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 28 maart 2014

Gehaakt konijn

Het is druk deze week. Maar wel hanteerbaar gelukkig. Ik heb m'n ritme zo ongeveer wel weer te pakken en dat geeft rust.
Er staan 4 cakes in de oven, vanmorgen had ik al een paar dingen klaargezet zodat ik na het wegbrengen van de jongens meteen kon beginnen. Ik bak ze voor de kerkactie, gisteren had ik al 4 kruidkoeken met appel en rozijnen gebakken. Verder doe ik niet zoveel eraan, ik heb nog wat dozen met spullen staan die daar nog heen moeten.

Vorig jaar had ik een haakboekje gekregen met patroontjes van boerderijdieren. Daaruit heb ik nu eindelijk mijn eerste diertje gehaakt. Nou ja, jaren geleden heb ik ook eens een olifantje gehaakt (als kraamcadeau)  maar dat was nog voor ons trouwen. Lang geleden dus :-)
Ik was het haken van pannenlappen nu wel zat, had al een stel voor oudste dochter gehaakt en nu heb ik nog drie paar klaarliggen om weg te geven. Dus had ik wel zin om eens iets anders te haken!
Er kwam nog wel wat voor kijken, want ik had geen oogjes en die kon ik ook nergens kopen. Tenminste niet de stad in de buurt. Omdat ik toen ook nog ziek was, heb ik ze besteld via internet. Een grote zak met vulling had ik nog staan, destijds in een opruiming gekocht voor 5 gulden. Moet je nou voor komen....

Het was weer erg leuk om te doen, al moet je wel steeds tellen, niet zo geschikt om in een pratend gezelschap te doen. De patroontjes (van Christel Krukkert) zijn heel duidelijk. Alleen begrijp ik niet waarom het minderen alleen in de voorste lussen van de vasten moet gebeuren. Ik keek op het www en daar stond hetzelfde bij het haken van amigurumi, dus ik heb het maar braaf gedaan. Alleen weet ik altijd graag waarom ik iets doe en de reden stond nergens vermeld. Kan iemand mij dat uitleggen?

Aangenaam: Snuf is de naam. 
Het is niet zo heel klein, 'k vind het wel jammer dat de afmetingen niet bij het patroon staan.

Het aan elkaar zetten van de losse delen vond ik nog het spannendst. Ik vond het resultaat maar zo-zo eruit zien, maar toen ik de volgende dag beneden kwam, viel het me toch reuze mee!

Het konijntje is klaar en staat op de kast. Het was zoals gezegd leuk om te doen, er zullen nog wel meer diertjes volgen denk ik. Toch zal ik nooit iemand zijn die alleen maar beestjes haakt, andere, meer praktische dingen vind ik ook enorm leuk en daar heb je toch meer aan. Inmiddels ben ik met een mobielhoesje bezig, nog een laatste finishing touch en dan zal ik 'm ook hier laten zien.

En dan die pannenlappen die ik in de winter gehaakt heb, wil iemand die nog zien? Ik zou graag willen weten welke het mooist gevonden wordt.




Ze zijn allemaal met de Tunische haaksteek gedaan.

De cakes kunnen er inmiddels bijna uit en ik moet zo naar de tandarts, dan de jongens ophalen, enz enz...
Goede weekwisseling iedereen!


10 opmerkingen:

  1. Jolanda,
    Wat heb je veel gehaakt zeg!
    Even korte uitleg over minderen:
    Bij minderen doe je alleen in de achterste lus omdat je anders een rare 'draai' in je haakwerk krijgt. Ik pas meestal één achterste en één voorste lus, dan zie je het nog minder. Ik geef je deze link mee, daar staat het uitgebreid uitgelegd: http://charami.com/2011/11/30/tutorial-onzichtbaar-minderen/

    juf Leej

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de pannenlappen met de hartjes erg leuk maar de kleurtjes van de gestreepte leuker.
    De laatste vind ik wat saai van kleur( maar dat kan ook aan de foto liggen)
    Je konijntje is schattig!!
    Succes verder! Gr. Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de ondersteun het mooist. Bij de wolwinkel waar ik vaker kom staat 's winters een gehaakte kerststal: mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke dingen heb je gemaakt, Snuf is zó schattig! Ik heb al heel wat Koosjes gehaakt, ook van Christel Krukkert. Ik doe het minderen ook door de twee voorste lussen op te nemen en het resultaat is dat je de mindering niet of nauwelijks ziet. Deze manier van minderen is vooral handig bij ami's, omdat je daar alleen de voorkant van het haakwerk ziet.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sluit me aan bij Janny wat bbetreft de pannenlappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schattig konijntje. Ik ben ook zo iemand, meer van praktische dingen maken. De pannenlappen zijn prachtig. Zelf zou ik de blauwe gestreepte kiezen. mooi fris van kleur. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een lief konijntje! En wat fijn dat je weer in je ritme zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. Ik vind ze allemaal mooi, heb en lichte voorkeur voor het blauw witte streepje, of toch...de hartjes. Hoe dan ook mooi!

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...