Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 17 maart 2014

Overalls opgelapt en kinderkunst in de melkput

De laatste tijd heb ik de gewoonte om tenminste één ding per week van de verstelstapel weg te werken. Eerder had ik weleens een vaste dag voor mezelf vastgesteld maar dit blijkt voor mij niet te werken. En het stapelt toch zo gauw op... terwijl het soms zulke kleinigheidjes zijn. Zoals ik pas had: een kussensloop die aan de zijnaad een beetje gescheurd was. Heeft daar maanden in die doos gelegen en het repareren ervan was een paar minuutjes werk. (Gewoon de zijnaad iets verder stikken.) Doordat ik toch wat rustig aan moest doen heb ik vorige week extra veel verstelwerk gedaan. Het is niet zulk leuk werk nee, maar als je eenmaal maar bezig bent voelt het heel nuttig en daarom ook prettig. Ik zette het draagbare cd-spelertje erbij met een mooie cd erin, dat maakte het nog aantrekkelijker om er aan de gang te gaan. 


Het was ook wel nodig, want de overalls van de jongens waren flink gehavend. Die van middelste zoon had twee behoorlijke scheuren in het zitvlak. Ik ging op zoek in mijn la met materiaal en vond een stuk tricot spijkerstof. Mooi, een beetje rekbaar kan geen kwaad bij dat flexibele lichaamsdeel ;-)

Keurig opgelapt, al zeg ik het zelf...


Ook nog een scheur op de knie. Het zoveelste en zoals je ziet heb ik die er maar opgekwakt en erlangs gerammeld, niet eens de moeite meer genomen voor een net omslagje.
Zulke knieën had de overall van oudste zoon dus ook. Fijn als ze dan weer klaar zijn om aan te trekken! Het weer was juist weer wat omgeslagen dus hadden ze hem weer nodig. Sommige mensen kunnen weleens wat smalend doen over die "ketelpakkies", maar ik vind ze reuze handig! 
Verder had ik twee gaten in de zakken van werkbroeken van mijn Farmer gemaakt, zo lastig als de spullen erdoor vallen. Nog een paar andere broeken en zo kon het wel weer. 

Op zaterdag (door de week ook nog weleens, maar 's avonds moet ook nog wat huiswerk gedaan worden en hij zit op typeles en dat wil ik ook niet van hem verlangen als hij net uit school komt)  gaat oudste zoon altijd mee melken, maar nu waren zijn broers ook van de partij. 
Daar mochten ze van Farmer op de vloer tekenen. Het werd een langwerpige tekening, met z'n drieën gedaan. Ze hebben zo ook weleens de tafels geoefend, dus het aangename kan met het nuttige verenigd worden, in meerdere opzichten!

Kijk maar mee, een soort panorama, maar dan op de vloer:






En wat zal zij ervan gevonden hebben?

Inmiddels is het natuurlijk allemaal weer weg, schoonspuiten is een vast onderdeel na het melken.
Daarom werd moeders erbij geroepen om er plaatjes van te schieten, zodat we er toch nog eens naar kunnen kijken!



9 opmerkingen:

  1. Toen ik dit stukje las, dacht ik eerst dat je zelf gaten in de zakken had gemaakt! Maar toen ik het nog eens over las, snapte ik het :). Goed bezig geweest dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor, die tekeningen!
    Verstelwerk...tja, soms moet ik er ook aan geloven...en net wat jij zegt: het er tegen aan hikken slaat nergens op, want eigenlijk is het meestal zo gebeurd....(toch vind ik het nog altijd niet leuk..)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch een heerlijke bezige bij :-)
    Ik vind het zo leuk om te zien hoe jij de overalls weer helemaal goed weet te krijgen.
    Ze zijn gewoon helemaal HIP geworden :-)
    Knap gedaan zeg...

    En die tekeningen :-)
    Zo leuk...
    Vooral de koe die zo lief in de lens kijkt heeft mijn hart gestolen :-)

    LIEFS, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo kunnen ze weer mooi nog een tijdje mee. Hier gaat het net zo, het moet kennelijk eerst opstapelen. Prachtige tekeningen en wat de koe er van denkt, ze vindt het vast gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk de kindertekeningen en overals een uitkomst toch . Onze zoon droeg er ook één op de volkstuin toen hij klein was. En herstellen waarom niet ? zo kunnen ze toch weer ff mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ... 'smalend over ketelpakkies'??? Ben je mal zeg, prachtig en praktisch die dingen, zou iedereen in huis moeten hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De koeien zullen vast extra melk hebben gegeven met zo'n prachtig panorama :-)
    En die ketelpakken zijn toch juist ideaal! Petje af hoor, voor al die verstelklusjes, die blijven hier altijd zoooooo lang liggen dat de kleren voor de meiden soms al te klein zijn geworden als ik het eindelijk eens oppak... (Schaam schaam)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat leuk die tekenkunsten van je zoons,jammer dat het weer weg is maar ach ja zo blijven ze wel bezig.

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk, die tekeningen! Zelfs nu ze weggespoten zijn heb jij ze nog!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...