Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 11 april 2014

Wat is een week

Wat valt er te melden? Niet veel. Een week is om voordat je beseft dat -ie begonnen is.
Een ochtend ging grotendeels om aan het schoonmaken van de frituurpan. Ik heb een dubbel RVS exemplaar wat prettig is bij het schoonmaken. Oud schuursponsje, wat naderhand gelijk weggegooid kan worden - die wil je daarna echt nergens meer voor gebruiken- , heet water, handschoenen en een vaatwastablet. Alleen de achterkanten waar de verwarmingselementen aan vast zitten krijg ik niet helemaal schoon, dat is kunststof en de letters die de graden aangeven zijn al bijna niet meer zichtbaar dus laat maar. De zaken die in aanraking komen met vet en voedsel glimmen in elk geval weer van helderheid.
Een ochtend ging ook helemaal op met het posten bij het verkeersexamen van groep 7. Dan zit je maar stil en 't was best nog fris. Een lieve buurtbewoonster kwam mij koffie brengen en een babbeltje :-)
Diezelfde middag boodschappen doen, eten koken en toen was ik echt uitgeput.
Bakken gebeurt hier regelmatig ook nog, maar het zijn de gewone dingen, nieuwe dingen probeer ik op dit moment niet zo veel uit.
Het land is bekalkt, de stalmest is uitgereden over het maisland, de tuin ligt gespit (het laatste stuk gedaan met de cultivator achter de trekker). De boekhouding heeft me ook weer een ochtend gekost.
Zo vliegen de dagen voorbij, terwijl je de neiging hebt (ik dan) om te denken dat je zowat niks doet. Wat een onzin om zo te denken, ik verzet me daar dan ook tegen.

De drijfveer om iets te schrijven is ook niet zo groot, zoveel is al eens aan de orde geweest en op dit moment gebeurt er niet zo veel dat het melden waard is.
Het enige waar ik wel flink mee vorder, is mijn haakwerk. Dat virus heeft mij flink te pakken.... Het geeft veel voldoening en het maakt mij rustig. En vrolijker. Er zullen  lezers zijn die daar wellicht niet zo in geïnteresseerd zijn. Maar ik heb ook geen zin om een andere blog ervoor aan te maken. De tijd die ik aan het haken besteedt, gaat trouwens ten koste van het computergebruik en het lezen. Niet dat dat erg is.


Het mobielhoesje van dochter is af en ik heb direct weer een ander werk opgezet. Dit komt uit een tijdschrift van Simply haken, een leuk blad met tal van patroontjes. Het wordt een sjaal. Niet zo'n dikke voor de winter maar meer als accessoire. Leuk bij mijn spijkerjasje dacht ik zo.


14 opmerkingen:

  1. Ik maak mijn friteuse ook altijd schoon met een vaatwasmachine blokje. De binnenkant wordt daarmee heerlijk schoon.

    Ik vind je haakwerkje mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niks gedaan???????? Zo klinkt het echt niet hoor! Waar haal je de tijd vandaan komt eerder in me op?! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wooow Jolanda,wat wordt dit 1mooie sjaal!!!ik ben wel wat jaloers van je haaktalent,want ik kan dit helemaal niet...maar wel sjaalverslaafd,winter en zomer,in alle kleuren en materialen,maar leuk als je dat zelf kunt!chapeau!!
    groeten uit belgie van debora

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je haakwerkje wordt mooi zeg! Ik ga volgende week eens kijken naar dat blad, je hebt me nieuwsgierig gemaakt! Gewoon bij de supermarkt of boekenwinkel te koop?
    Ja soms heb je van die dagen/weken.. Dan doe je en gebeurt er veel, maar het is allemaal een beetje 'onzichtbaar' werk.
    Groetjes, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, gewoon bij de supermarkt. Je kunt ook kijken op wolplein-punt-nl om evt te bestellen.

      Verwijderen
  5. O goed iedee zeg!!Maar je lost dat blokje op in water?? Of vul je de pan met heetwater en zet hem aan?? Ik heb er twee en die moeten dus ook.Ben nu met de oven bezig.
    Ben geen haakster,maar geniet er wel van om mee te kijken. Heb laatst een leuke gezien met cupcakes. Kijk en dan zou ik willen dat ik het kon,haha.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tweede manier zoals jij het zegt kan ook, maar ik heb heel heet water in de gootsteen gedaan (ik heb een grote gootsteen) en daar alle losse delen in schoongemaakt. Het tabletje deel ik in tweeën en los ik op in het water. Een keer schoon water pakken was nl bij mij geen overbodige luxe...
      Ik moet de oven ook nog eens doen!

      Verwijderen
  6. Ik heb geen frituurpan mee,r ik bak de frietjes in een anfiture, schrijf ik dat goed. Een eetlepel olie op 700 gram frietjes stand 220 graden in 20 min. prachtige frietjes .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Is dat een ander apparaat?

      Verwijderen
  7. De tijd gaat snel jij gebruikt hem wel en dan vliegt het om. Hier vind ik dat ook altijd.
    Frituurpan is inderdaad een minder leuk karwei. Ik veeg hem eerst schoon met een oud servetje of keukenrol en doe er dan een sopje in daarna goed na spoelen.
    Deze week had ik ze in de oven op 200 graden. Eerst snijden wat zout een beetje zonnebloemolie en wat kruiden in een kom even husselen en op de bakplaat een klein half uurtje. Heerlijk. Prachtig haakwerk en een mooi kleurtje.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik GENIET echt van je CREATIEVE BLOGJES :-)
    Geen zorgen...
    wat er uit jouw pen vloeit is altijd fijn!
    Ik lees het echt graag :-)
    Fijn dat HAKEN je zoveel plezier geeft!

    Een gezegende nieuwe week gewenst.
    LIEFS, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi haakwerk en een nuttige week. zo gaat dat... als dingen gebeurd zijn, zie het niet.. Als ze moeten gebeuren, vallen ze op. Boekhouding klaar...frituurpan schoon, bedden weer verschoond, eten gekookt, erf opgeruimd... en dan zie je niet dat er iets is gedaan, want zo hoort het te zijn... nou ja..? Nuttig toch? Geniet ervan dat je het kunt doen en een goede week weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan de meeste dingen van de frituurpan in de afwasmachine doen. De afwastablet doet wonderen...Alleen dan die buitenkant ;-) bij de knopjes enzo, dat vind ik ook altijd lastig.
    Leuk, je haakwerkje weer. Ik vind het ook heerlijk ontspannend. Ben nu met een dekentje/plaidje bezig, en doe bijna elke dag wel een stukje.
    Succes weer voor deze week!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...