Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 2 mei 2014

Eerste meivakantieweek

Hangertjes voor het goede doel verkocht
Het ligt alweer een tijdje achter ons, maar met Koningsdag hebben oudste zoon en ik nog even op het marktje gestaan in ons dorp. Kleinschalig en we hebben bijna niets verkocht. Wel had ik een aantal sleutelhangers gehaakt - een ideetje dat vrij laat opkwam dus ik heb er niet zoveel gemaakt (mijn motto: haakwerk moet geen haastwerk worden. Want dan gaat de aardigheid eraf). De smiley's waren het eerst weg! Het bedrag wat de sleutelhangers opbrachten was groter dan van de andere rommeltjes... De opbrengst van de sleutelhangers had ik voor de stichting Woord en Daad bestemd. Al was het niet veel (waren maar sleutelhangers), alle beetjes helpen immers.


Alleen de grote zijn nog over, dat zijn meer tassenhangers dan sleutelhangers vind ik zelf.
Het patroontje van de grote hanger komt van Karin aan de haak, alleen heb ik 7 toeren met de vasten aangehouden. Het is een leuk patroontje, omdat je (voor zo'n klein werkje) een veelvoud aan steken gebruikt. 
De kleine hartjes komen ook van internet, maar ik weet de bron niet meer (ooit uitgeprint).
De andere hangertjes zijn maar verzinseltjes van mezelf - toch ook aardig gelukt dacht ik zo.
Mocht je nog interesse hebben in zo'n hanger dan hoor ik het graag.
(spilvanhetgezin@filternet.nl)

Ook als je nog heel graag zo'n smiley of zonnetje wilt hebben.
Ik heb ze verkocht voor € 1,50 per stuk. 
Ze zijn gemaakt van restjes katoen en ook de ringen had ik nog (bewaarmuis die ik ben - toch wel handig soms). Nu heb ik er nog maar een paar dus als iemand nog van die dingen heeft en er niets mee doet... hou ik me aanbevolen.

Jongenskleren uitgezocht
Onlangs las ik op het blog Eenvoudig Leven over de kledingwissel en ik dacht; Oh ja, dat moet hier ook nog! Het is nu vakantie dus we hebben er alle tijd voor. Bij mij is dat ook weer niet zo'n groot werk omdat ik vaste kasten heb waar bijna alles in kan blijven liggen. Alleen de truien en vesten gaan in een rollerdoos onder het bed en de korte broeken dan weer in de kast. In de herfst had ik in de uitverkoop voor Oudste zoon een aantal leuke korte mouwenshirts gekocht en met nog een aantal gekregen exemplaren heeft hij er nu ruim voldoende. Alle andere shirts gingen naar Middelste zoon en die van hem weer naar Jongste zoon. En dat zie je er echt niet aan. De shortama's en korte broeken schoven ook door en zo had ik weer een hele stapel met kleding van jongste zoon die weg kon.
Oudste zoon had ook nog een paar goede mooie hemden gekregen en ik heb alleen maar sokken gekocht voor hem en dan  moet hij nog een paar nieuwe korte broeken. Dat was het dan.
De meiden hebben al hun kleding ook altijd paraat liggen vanwege flinke kasten en die zoeken hun zaakjes zelf wel uit, bij vragen weten ze me te vinden ;-)

Nog wat berichtjes
Toen kwamen dinsdag de meiden van de vriendinnengroep van Jongste dochter, maar liefst 5 stuks, ook nog blijven slapen, toe maar. Ze schoven de meubels in de zitkamer aan de kant, sjouwden matrassen naar de ontstane ruimte en daar hebben ze die nacht gebivakkeerd. Ze hadden zelf bij de chinees eten besteld, dat kwamen ze thuis bezorgen, wij waren zelf toen al klaar met eten dus hadden ze alle ruimte.
De volgende morgen hebben ze zelf de boel weer keurig opgeruimd.
Hoe gemakkelijk kun je het hebben!

Verder werd er deze weken gras gekuild. En opnieuw. En opnieuw, want ook nu ligt er weer wat gemaaid, al heeft het vannacht wel regen gehad. Maar het was nog niet geschud en het lijkt nu weer een mooie dag te worden, dus hopelijk komt het weer goed.

En we eten veel buiten. Het voorjaar is de heerlijkste tijd om buiten te eten omdat je in de deze tijd nog niet veel vliegen en ander ongerief hebt. Dus als het half kan, eten we helemaal buiten.
Op de veranda dan, lekker in de luwte, maar toch: buiten!

Volgende week moeten de meiden weer naar school maar voor de jongens wacht er nog een week vakantie.



8 opmerkingen:

  1. Jah buiten eten is altijd heerlijk he?
    En hier hadden de kinderen ook wisselend vrij/vakantie, ik vond het jammer dat onze basisschool maar een weekje vrij had.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke hangers zijn dat geworden! Complimenten! De mooiste vind ik het oranjige hartje. Sympathiek dat je het geld aan een goed doel hebt gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor, die hangers.
    Het is hier nu echt koud, dus buiten eten zit er denk ik even niet in.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke hangers en inderdaad alle kleinen maken 1 grote. Vroeger deed mijn moeder dat ook altijd zo met de kleding en als we dan eens iets van buiten kregen waren we ontzettend blij. Hier is ook gemaaid, een maand eerder dan vorig jaar, maar dat ligt ook nog. Hier zijn sinds deze week volop vliegen. Joh heeft een stuk opnieuw moeten verven vanwege de vliegen. Toen was het te stil weer nu waait het meer en zie je minder vliegen. Lekker buiten eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben donderdag 60 km gefietst wind stil en de boeren gingen los tot laat in de avond, de mais en gras in overvloed heerlijke tijd .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die hangers zijn echt leuk zeg! Kan me goed voorstellen dat de smileys zo verkocht waren, lekker vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Creatief hoor, die hangers! Altijd weer lekker als de kledingwissel achter de rug is, hé?! En wat klinkt dat gezellig, zo'n avond/ nachtje met al die meiden in huis, heerlijk dat dat ook zomaar kan bij jullie. Húp, zomaaar de zitkamer verbouwen: dat zal lang niet bij iedereen kunnen/ mogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een GEZELLIG bericht :-)
    Met van die vrolijke hangers, 5 logees over de vloer en heerlijk buiten eten.
    Er gebeurt bij jullie altijd weer van alles!
    GEZELLIG :-)
    En er zal vast nog wel meer gebeuren... :-)

    Ik hoop van harte dat het weer goed gaat met je longen.
    Dat bedacht ik mij ineens...
    Sterk worden na zoiets wil soms best even op zich laten wachten...

    DANK voor je heerlijke BLOG!

    LIEFS, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...