Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 26 mei 2014

Mijn haakdoos

Al heel wat jaartjes geleden kreeg ik een prachtig kistje voor mijn verjaardag. Het was een cadeau van mijn zus, handgemaakt door haar schoonvader.


Hij is eigenlijk bedoeld als naaidoos, maar daar heb ik hem nooit voor gebruikt. Daar had ik al andere dozen voor en dit mooie kistje dient niet ergens in een zijkamertje te worden weggemoffeld maar mag gerust staan pronken in de kamer!
Ik gebruikte hem lange tijd als borduurdoos. Dus gebruikte ik hem feitelijk niet, want het borduurwerkje waar ik mee bezig ben, is een echte ufo geworden - unfinished object. Al jaren en ik moet hem echt eens afmaken. Maar de handige vakjes in de kist werden zo ook niet erg benut, want de stroken karton waar ik mijn borduurgaren omheen windt, zijn te lang en liggen gewoon over de vakken heen en het borduurwerk zelf paste ook niet in een vakje.

Onlangs bij het afstoffen in de kamer stuitte ik natuurlijk weer op dit kistje. In plaats van gedachteloos het ding afstoffen bezag ik hem nu ineens met andere ogen. Nu ik weer aan het haken ben geslagen, kan ik hem beter daarvoor gebruiken.


En hij is daarvoor veel meer geschikt... kijk maar. De bolletjes katoen, een plekje voor de schaar en de haaknaalden, pluk vulling erbij. Zo kan ik alles voor een nieuw te haken object mooi bij elkaar zoeken en hoef ik alleen deze kist te pakken als ik weer even wil handwerken.
Dit gaat natuurlijk alleen met de kleinere werkjes.


Het laatste wat er uit mijn haakdoos kwam was mijn eerste bungelknuffel.

Het is nog een avontuurtje op zich om het beestje in elkaar te zetten. Zo zijn de oortjes iets te laag gekomen en is de snoet wat te hoog... en de oogjes vond ik ronduit lastig om mooi erop te borduren. De hoorntjes zijn wel volgens patroon maar vind ik wat fors, die zou ik bij een volgende keer wat kleiner houden. Maar wat zijn die bungels leuk! Zelfs de grote meiden hier vinden het een schatje...


De bungels zijn ook heel leuk als cadeautje, een mooi maatje. Ze zijn zittend 12 cm hoog. 
Ik ga er vast nog meer van maken! Ze staan in een boekje wat ik voor mijn verjaardag kreeg, "Bungelknuffels haken", van Monique Vos - Meulenbroek.


9 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige HAAKDOOS zeg...
    Echt een plaatje :-)

    En wat ben je heerlijk creatief bezig geweest!
    Knap gemaakt zeg...
    dat lieve bungel-knuffeltje :-)
    Aan de prachtige stralende ogen van je zoontje te zien is het een groots succes :-)

    LIEFS, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi om zo het doosje te gebruiken.
    En die bungels....wat een leukerds!
    Ga je ook nog aan de inktvisjes beginnen...voor de couveuse kindjes?
    Lijkt er een beetje op. Veel Haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is hier in de bieb een haakcafé waar je earlybirds kunt gaan haken, een vergelijkbaar project. Veel zin om ernaar toe te gaan, al weet ik nog niet of ik het deze week red.

      Verwijderen
  3. prachtig die haakdoos,en wat goed zeg dat jedie bungels hebt gehaakt,super lief haaksel

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zo'n doos en wat een schatje inderdaad. Echt lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de bungel snoezig en het kistje prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi en leuk en lief, ook je lieve zoon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig dat snijwerk. Mooie bestemming. Lief die bungel en zoon natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat het kistje nu een goede bestemming heeft gekregen. Ik vind het prachtig gemaakt. Knap van je schoonvader!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...