Jolanda

Jolanda

Pagina's

woensdag 28 mei 2014

Wat een vreemd ding, zo'n paraplu

Dinsdag regende het zo'n beetje de hele dag. Dus toen ik naar de stad ging nam ik de paraplu mee. De mooie, die mijn Farmer had gekregen voor zijn verjaardag, maar hij gebruikt zo'n ding toch zelden. Het scherm staat vol met koeien. Ik had er nog best bekijks mee en lachte ieder vrolijk toe en daarom kreeg ik ook veel glimlachen terug...

Des avonds regent het nog steeds. De koeien moeten worden gehaald. Ik neem de paraplu mee, niet de mooie maar een ouwe blauwe, nogal een fors exemplaar. Niet dat ik in een elegant jurkje de koeien haal (je begrijpt dat vast ) maar ik wil toch wel een beetje droog blijven. En aan een regenpak heb ik een hekel. Als het niet echt nodig is, liever niet. Als je omkijkt kijk je meestal tegen de binnenkant van de capuchon aan of je moet je hele lijf omdraaien... en 't is bovendien een zweetpak. Dus: de paraplu.
Nu had het nog niet geregend tot nu toe, tenminste in de tijd dat de koeien 's avonds gehaald moeten worden ('s morgens doet mijn Farmer dat zelf).
De dieren kijken dus heel gek naar mij. Beter: naar mijn regenscherm. Wat een vreemd ding is dat.... Ze komen nieuwsgierig van een eind ver aanhollen naar het begin van het weiland maar als ik daar ben aangekomen draven ze weer naar de verre hoek, staarten in de lucht... vol ontzag voor het vreemde blauwe ding. Ik roep ze - misschien herkennen ze mijn stem. Ondertussen stap ik rustig naar achteren. En húp, daar gaan ze er weer op een drafje vandoor. Maar ditmaal in de juiste richting, het pad op. Niks geen gesjok en getreuzel deze keer, ze zijn allemaal al vooraan als ik nog maar net het pad op ben. En als ik dan bij de stal ben, duurt het nog wel een poosje voor ze eindelijk binnen zijn. Zo staan ze op elkaar te dringen.
Aan de ene kant vind het wel vervelend dat ze zo van de paraplu schrikken maar ze wennen er maar aan. Ik vertel mijn Farmer hoe ze ervan in de war waren. Hij lacht erom en zegt ook dat ze er maar aan moeten wennen. Maar niet te snel liever want ik vind het zo onder de paraplu echt niet vreselijk maar liever toch haal ik ze met mooier weer op.. 

7 opmerkingen:

  1. Haha en dan ging het nu nog om een gewone paraplu, wacht maar tot de koe er eentje ziet met een doodshoofd (ja die bestaan!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nah Linda, dan springen ze over de sloot. Stel dat je naar de slager moet....
    Hopelijk hoef je je plu niet vaak te gebruiken.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kon je de wei nog in dan, ik zag dat er bij jullie wel veel water was gevallen. Nieuwsgierig dat ze zijn en toch ook weer angsthazen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, je zou zeggen dat ze toch wel eens vaker vreemde voorwerpen zien... maar goed, een grote blauwe plu :) Ik hou ook meer van mooi weer hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig dat de koeien zo'n paraplu dus echt waarnemen en raar vinden!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...