Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 29 augustus 2014

Wisselvallig weer en voorlezen

Hoewel ik beslist geen huishoudelijk wonder ben, is het voor mij heerlijk geweest om alles weer een keer flink aan te pakken! Nu de jongens deze week weer naar school zijn heb ik de kamerramen gezeemd en alles van z'n plek gehad.... 't was erg nodig maar wat voelt het prettig als het dan weer schoon is.
Ook ben ik nog verder aan het opruimen geweest, het bleef toch maar nat buiten. De computerplek ziet er nu ook rustig en opgeruimd uit omdat ik een klein kastje ernaast heb gezet waar in het laatje alle losse zaken kunnen opgeborgen worden. Dit kastje is verder bestemd voor de bibliotheekboeken, daar hebben we een vaste plek voor (dit kastje stond eerst in de kamer maar die stond me te vol). Dit werkt heel goed, anders slingeren al die boeken overal rond en raak je ongemerkt iets kwijt.

Maar wat was het vochtig in huis! 's Ochtends zette ik de verwarming aan (het was ook maar 17 graden) en ramen open om al dat vocht eruit te krijgen, de ramen waren steeds zó beslagen. De was werd niet goed droog meer, enfin, ik was heel blij met het zonnige weer van woensdag. En velen met mij (uiteraard), ik zag werkelijk overal het beddengoed buiten wapperen!

Wat leveren die wolkenluchten bijzondere plaatjes op!
Als ik Uw hemel  aanzie, het werk Uwer vingeren.(....), Wat is de mens, dat Gij zijner gedenkt (...)?
Psalm 8

Ook de tuin valt dan weer te belopen, hoog tijd om de boontjes weer te plukken, ze waren aan de forse kant maar toch smaakten ze nog goed. De kroten beginnen aardig bij te komen en wortels zijn er zat.

De tomaten doen het ook goed in het kasje.
Dit zijn cherrytomaatjes.

 Vorige week had ik ook een paar vreemde exemplaren,  helemaal aan elkaar gegroeid.
De onderste is een punttomaat? Ik weet niet meer hoe die heten. Ze zijn vlezig en zoet.

Toen ik in de tuin aan het werk was werd ik belaagd door jonge wilden.... hun kreten drongen te laat tot mij door en voor ik het wist was ik omsingeld.... 

 Ik lees nog steeds voor aan de jongens. Ik merk om me heen dat dat niet meer zo vaak gebeurt als kinderen eenmaal zelf kunnen lezen maar de jongens vinden  het heerlijk en zelf vind ik het ook leuk. 
Ik heb pas het boek "Jack en Sheltie" (Piet Prins) voorgelezen aan de jongens en dat geeft aan hen ook weer ideeën voor hun spel. Dit boek kwam van de rommelmarkt. Ze vonden het zo mooi.
Ik ging op Marktplaats op zoek naar de volgende delen en die kocht ik voor een leuke prijs bij Boekenberinnetje. Omdat ik had gemaild dat ze het naar de jongens zelf kon sturen had ze het helemaal leuk ingepakt en een kaartje voor hen erbij gedaan. Dat vind ik nou eens leuk aankopen doen!




.


9 opmerkingen:

  1. Wat leuk, onze jongens gebruikten ook lees-inspiratie. Vliegende Volckert van Snuf de Hond bijvoorbeeld. Of Disney-films, die waren ook favoriet om na te spelen. :-)
    Ik geniet ook zó van de wisselende wolken-luchten, die waren zó bijzonder door het wisselvallige weer. Maar de was buiten drogen is ook wel héél fijn. ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi ja, die wolkenluchten.
    Hier hopen de kinders maandag weer naar school te gaan, en hoewel ik het heel gezellig vond, iedereen thuis, ben ik toch blij dat ik dan eindelijk weer eens echt aan de slag kan.
    Er is overal een tijd van...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dat je voorleest aan de jongens, hier net zo nog hoor! En zo lang ze het leuk vind gaan we er mee door...zal er straks vast nog aan terug denken als ze nog groter gaat worden :-))

    En de was buiten drogen is toch eigenlijk het allerfijnst :-) Niet dan?

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je je jongens nog voorleest! Ik kan niet wachten om mijn kindje voor te lezen, maar ik moet nog even geduld hebben,,( ben 22 weken zwanger ).
    Woensdag hing hier bij mij ook de was buiten om te drogen, heerlijk!
    Ik vind je blog erg leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk die wapperende was ja :) Hier is voorlezen ook altijd heerlijk ontspannend, gisteren net Pluk van de Petteflet uitgelezen, dus nu even op zoek naar een ander boek. Voor Piet Prins zijn ze hier nog wat te jong, maar ze staan op zolder al te wachten (voor zover ze nog niet stukgelezen zijn ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja heerlijk he die wapperende was,ik hou er van,ik ben ook altijd bang om die bibliotheek boekjes kwijt te raken wij hebben ze ook altijd in bak zitten,ik ben niet zo,n voorleesmoeder,ik moet me er echt toe zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier was het ook vochtig in huis. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik mijn pit van het gasfornuis met lucifers moest aan steken omdat het niet lukte met de gasaansteker vanwege vocht. Wat een leuke paprika en heerlijke tomaatjes.
    Heerlijk de was aan de lijn, vandaag kon het ook weer. Prachtig die luchten ze zijn altijd weer anders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt wel een paprika maar dat is echt een tomaat, een apart soort.

      Verwijderen
  8. Ik houd ook niet zo van huishoudelijk werk, maar ik merk ook dat als ik eenmaal bezig ben het wel een prettig gevoel geeft om de boel op orde te brengen.

    Ik las mijn kinderen altijd voor uit de bijbel na het avondeten. Maar op een gegeven moment werden ze zo vervelend dat ik daarmee gestopt ben.

    En een vraagje: de link naar huisvlijt in je bloglijst werkt helaas niet meer. Hij blijft hangen op een week geleden. Zou je de link misschien kunnen weghalen, 'saven' en daarna opnieuw plaatsen? Dat lost het probleem op. Ik zou dat het enorm waarderen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...