Jolanda

Jolanda

Pagina's

zaterdag 11 oktober 2014

Bloemige appeltaart en nog wat blabla

Het deed me wel goed om het eens gezegd te hebben (vorige berichtje) en ik zie er nu ook wel weer overheen.
Niettemin heb ik eens fijn een nieuw haakwerkje opgezet. Van de zomer heb ik niet zo veel gehaakt. Ik was al zo vaak bezig met mijn handen dat ik in een moment van rust liever een boek pakte. Nu begon het echter weer te kriebelen en heb ik eerst een makkelijk werkje opgezet.
Ik heb ook nog een knuffeltje in de maak maar dat is meer priegelwerk en moet je beter de aandacht bijhouden. Bovendien ben ik een klein beetje kippig aan het worden en kan ik het niet altijd zo goed meer zien met dat akelige benepen spaarlamplicht...
Ik ben ook  naar de stad gegaan om 'n paar wolletjes te halen voor een ander projectje. Lekker even rondsnuffelen daar.... Ik ben niet zo winkelgek maar het is weleens prettig om zo je gedachten te verzetten.

Toen ik daarvan thuiskwam had Middelste dochter ineens zin om appeltaart te maken. Nou, dat kwam mij wel leuk uit, hoefde ik niets meer te bakken en appels genoeg! Ik ging dus de slaapkamers doen, bedden verschonen en stofzuigen e.d. en zij ging aan de bak. Beproefd recept, dat lukt dan wel.

Ze gaf een eigen draai aan de reepjes bovenop... leuk!

Veel appels en peren zitten inmiddels in het glas. Appel-perenjam, appelmoes en gekookte peertjes. Nu moet ik nog aan de gang met de stoofperen.
Ook heb ik nog appels gedroogd. Deze keer had ik er (voor het drogen) ook een aantal met wat kaneel bestrooid, nog lekkerder om zo te eten!

Verder was deze week vol met allerlei dingen. Natuurlijk het gewone huishouden, daarbij nog de administratie deze week.
Een vriendin kwam koffie drinken, was veels te lang geleden maar we hebben het allebei vaak druk... en toch is het dan goed om de tijd eens te nemen. Gepraat over verdrietige dingen en  mooie dingen. Je zou het vaker willen doen maar weten allebei dat dat toch niet gaat gebeuren. We zeiden dus tegen elkaar: tot de volgende keer!
En dan was er nog iets waar ik mee begonnen ben maar daar zal ik een andere keer wel over vertellen.
Tenslotte nog een paar verjaardagen... opzitten en pootjes geven...haha. Ik moet me er vaak even toe zetten om te gaan maar als ik er eenmaal ben is t meestal wel leuk. Gisteren nog naar de verjaardag naar m'n zwager, ik haalde mijn moeder op en onderweg hebben wij dus ook weer even bijgepraat.
Bij mijn zus en zwager aangekomen worden er meteen zaken uitgewisseld; tijdschriften van mij naar zus en andersom, ik bracht eieren en wortels uit de tuin mee en zij had voor mij een rokje gemaakt van een stofje dat ze nog had liggen maar voor zichzelf niet zó vond.

En ík vind het wel een  leuk stofje voor mij!

Ik hoef alleen maar de lengte te bepalen en af te stikken. Want ik ben een stuk jonger dan zij maar ook een stuk langer.





9 opmerkingen:

  1. ik heb ook de haak kriebels en zat te denken wat ik nu gaat doen, de koude dagen als ik niet werken moet zit ik liever binnen voor het raam met een kopje choco en mijn haakwerk...ik lees dat je druk bezig bent...veel plezier ermee..groetjes en fijne weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee voor de appeltaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, die appeltaart. Bij mij liggen er op een bord op het aanrecht een paar appelflappen af te koelen. Ik ben nog niet door de appels die ik van mijn vader kreeg heen, hihi.
    Het rokje vind ik hartstikke vrolijk. Makkelijk toch, dat je het zó aangeleverd krijgt!
    Fijne zaterdag en snoep smakelijk!
    Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lekkere appeltaart!
      En dat je met zo'n drukte verlangt naar de najaars/winterrust , dat begrijp ik volkomen.
      Je doet het toch allemaal maar. Om meteen ook voor een hoop gezelligheid te zorgen, petje af!
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
  4. Prachtige appeltaart. Laat kinderen maar hun gang gaan dan heb je eens iets anders. Mooie vrolijke rok, altijd handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er lekker uit en die appeltaart,en leuk dat je wer bent gaan haken,ik wil ook graag weer beginnen is echt veel te lang geleden maar kan er geen gang in krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lekkere taart! Knap hoor dat haken! Ik heb er geen geduld voor. Hoop wel dat dat ooit nog eens komt. Je kunt er zulke leuke dingen van maken! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk rokje! En ik heb weer even teruggelezen maar ik begrijp dat je even genoeg ervan had hoor! Lijkt me echt super zwaar om boerin te zijn. Maar fijn dat je lekker aan het bloggen bent, ik geniet ervan~!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is weer eens een andere manier van appeltaart :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...