Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 17 oktober 2014

Stoofperen

Deze week kwam Oudste dochter terug uit Canada! Ze heeft het heel goed naar haar zin gehad maar we zijn allemaal blij dat ze weer terug is! Omdat ze in deze periode jarig was geweest hadden wij allemaal nog de cadeau's voor haar, zo werd de thuiskomst dus nog extra feestelijk.

Ik had onze stoofperen al een keer eerder geprobeerd.... En ja hoor, het zijn echte Giesser Wildemannen.

Prachtig rood. 

En dus heb ik deze week een volle (pasta)pan met stoofperen weggewerkt.
Ik doe er altijd een scheut rode wijn bij en suiker en kaneel.
Om het te kunnen bewaren heb ik de peren met veel meer water gekookt dan ik doe als ik het gelijk ga gebruiken, anders had ik geen vocht genoeg voor in de glazen. 
Ik doe dit met het principe van het kokend vullen, dus niet in de weckketel. 
De deksel trekken vacuüm tijdens het afkoelen. 

Verschil moet er zijn.
Dit vond ik leuk om te zien.



14 opmerkingen:

  1. ik weet niet wat gebeurt als ik probeer te reageren, de pijltje van de muis doet gek..misschien bugs? hoop dat deze reactie wel aankomt...de peertjes zien lekker uit, mijn favoriet vrucht ook kiwis...ik kan me voorstellen de lekker aroma in de keuken, net als met appels..heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat jullie dochter het leuk gehad heeft in Canada maar ik denk dat jullie blij zijn dat ze weer thuis is. Heerlijk hé stoofperen , en vooral de gieserwilde man zijn zo lekker , hier zijn ze gek op het warme perensap .Dus doe ik er meer vocht bij om aan die wens te voldoen. Van de week hadden ze hier in de stad bij Dirk van de Broek stoofperen 1 zak betalen en 1 zak gratis. Dus binnenkort staan er bij ons ook stoofperen op het menu . Goed weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan me voorstellen dat jullie blij zijn dat de dochter weer terug is. Heel fiijn dat ze het naar de zin heeft gehad. Wat een welkom met die heerlijke stoofperen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat jullie dochter weer veilig terug is, en dat met die stoofperen komt helemaal goed .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een welkom zal dat geweest zijn!! Heerlijk om ze weer te zien.
    Stoofperen, ik heb pas ook 5 kilo gekookt, alleen waren dat geen Giesser Wildemannen, maar Roem van Altena. Gekocht bij iemand, die ze op een bankje aan het begin van hun erf aanbood, omdat ze zelf een boom in de tuin hadden! Zo leuk dat je zulke stalletjes tegenwoordig steeds meer ziet bij ons in de buurt!
    Fijne dag nog!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een heerlijkheid, hier worden de stoofperen woensdag gemaakt en geweckt. Met zo'n mooi prijsje in de winkel en het gemak van zo uit de kast kunnen pakken. Oh zo'n rijk gevoel dit dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die peertjes zien er heel mooi uit. Ik heb het onlangs nog eens geprobeerd, maar ze bleven erg bleek...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je dochter weer terug is joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk, zo in glazen potten, meestal heb ik de (gekookte) stoofperen in de vriezer, ik vind het een goed idee en ga het zeker proberen.
    groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn dat oudste weer thuis is! Ze zal vast een onvergetelijke ervaring rijker zijn!
    En wat een mooi gezicht is dat hé, die potten vol peren... Grappig dat kleurverschil!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lijkt me ook erg leuk om te doen: stoofpeertjes in glazen potten. Maar hoelang kun je ze bewaren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een jaartje. Gebruik wel goed schone, uitgekookte potten! Droog en op een koele plaats bewaren (hoeft niet in koelkast).

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...