Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 13 november 2014

Tweedehands geslaagd en schrijfwerk

Oh ja, ik had ook nog een blog...
De dagen vliegen hier voorbij, eigenlijk veel te snel. Het is druk. Daarbij hebben we de laatste tijd heel veel akkefietjes die allemaal wat tijd kosten. Ik vind het niet erg om het druk te hebben maar dingen met "te" ervoor zijn meestal minder leuk... Te druk vind ik niet prettig. Vooral te veel weg zijn. Familieaangelegenheden vroegen ook wat tijd, dat is zeker niet erg, maar op een gegeven moment kan ik weleens wat draaierig worden van het van hot naar her draven. Daarom ben ik blij dat er vandaag en morgen niets bijzonders op mijn programma stond zodat ik eens wat tijd kan geven aan het huishouden en de boodschappen en het opgelopen papierwerk. En ben ik weer eens alleen met m'n gedachten.

Onlangs was ik in de kringloopwinkel en daar zag ik ineens een mooie jongensbroek hangen. Van het cee-en-aa merk, precies zo'n spijkerbroek had middelste zoon al doorgeschoven gekregen van oudste zoon en ik had al gemerkt dat hij nog wel een broek erbij kon gebruiken (zijn broeken zijn nl. linea-recta naar jongste zoon gegaan). Omdat hij die lekker vindt zitten was het een mooi buitenkansje: voor € 2,50 was -ie voor mij. Nog helemaal gaaf. Ik zag nog een goede broek voor oudste zoon ook, meer een broek die hij achter kan dragen. Eveneens voor tweeënhalve euro. Zeker voor kleren die ze op het erf dragen geef ik liever niet zoveel uit. Ik was dan ook blij met de zak met tweedehandse kleren die ik via een schoonzus kreeg, ook daar zaten bruikbare dingen bij en wat ik niet nodig heb of lelijk vind, gaat naar Roemenië.

Ik heb nog een heel lijstje van dingen die nodig eens moeten gebeuren.
Mijn eigen kledingkast wil ik nog eens uitzoeken en opruimen.
De vriezer moet nodig eens ontdooid worden.
En de bloembolletjes die ik gekocht had moeten nog de grond in.
Ook de bijkeuken heeft nog een grote schoonmaakbeurt nodig.
En ik wil de naaihoek opruimen.
Genoeg te doen dus. Maar: alles op zijn tijd en wat deze week niet gedaan is krijgt volgende week misschien een kans.

En last but not least: ik ben gevraagd om te schrijven voor het familieblad Terdege. (link)
Vanaf januari ga ik de tuinrubriek verzorgen, ik heb er zin in maar vind het ook best spannend!
Het is stiekem een beetje een droom van mij geweest om ooit nog met wat schrijfwerk iets te verdienen. Van tevoren komt er nog een interview, dat vond ik eerst maar niks. Maar de dochters zeiden: "waarom niet? Het is veel enger als je zelf de vragen moet stellen want dan weet je niet wat je voor antwoord krijgt..." Toch zal ik wel blij zijn als dat achter de rug is.
Het schrijven voor Terdege krijgt voorrang boven mijn blog, maar ik hoop zeker wel ook hier te blijven schrijven over de tuin.



13 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd Jolanda, met het mogen bijdragen aan Terdege! Die lees ik ook, dus ga ik je daar volgen. Je schrijft levensecht, niet gekunsteld. En dat maakt het fijn om te lezen.

    Groeten van Marijke

    met ook nog een grote to do list en af en toe behoefte om alleen te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd Jolanda mooi om een stukje te schrijven in Terdege .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je nieuwe 'baan'! Leuk om te kunnen doen wat je echt leuk vindt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om je straks te kunnen volgen in de Terdege.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je voor Terdege gaat schrijven! Mijn ouders hebben het blad een tijdlang gelezen, nu niet meer dacht ik.
    Echt een buitenkansje, zulke mooie kleding tweedehands tegenkomen. Ik kijk ook regelmatig bij de kringloop. Gisteren kwam ik nog een paar mooie dingen tegen. Ik werk zelf als vrijwilliger in een winkel, waarvan de opbrengst naar een project in India gaat. Gisteren was ik er en kocht er gelijk een paar mooie laarzen en een bodywarmer voor mijzelf.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk: een echte eigen rubriek. Dan gaat je wens nu in vervulling. Geweldig toch!
    En ach, dat huishouden en zo, dat komt later wel.
    Kringlopen, leuk zijn ze. En als je dan zo'n buitenkansje tegenkomt, kom je als een blij mens thuis.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi prijsje voor die broek. En wat leuk dat je mag schrijven voor een echt tijdschrift. Goed dat je dochters je over de drempel hielpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat leuk zeg dat je voor Terdege gaat schrijven, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke vondst die broeken! Super dat je mag schrijven voor dat tijdschrift...Je schrijft ook zo leuk vind ik!
    liefs en fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hee, wat leuk. Dan worden we collega's :-). Ik hoop het komende jaar ook weer de kookrubriek te blijven verzorgen.

    Groetjes, Teunie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. druk druk druk vindt het zelf ook niet echt fijn om het te druk te hebben ben wel liever bezig maar nooit te druk. en het word nog lastiger als je ook nog een weinig tijd hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je zo goed bent geslaagd voor een beetje. En wat leuk dat je gaat schrijven voor een blad. Super je schrijft leuk dus dat komt goed. Gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I just wanted 1 blog were i can share many things, because wanted to short internet as much as possible..but i had to make one, only for the lord...

    not a fancy one, just where i can share my heart.. blessings

    http://greetingsfromarnhem.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...