Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 8 december 2014

Geknutseld konijnenhok

Al deden we geen surprises, toch gaven we ieder kind een cadeautje, de jongens iets duurder. Ik vind,  de meiden kregen vroeger ook altijd iets dus ik vind het te sneu om helemaal niets te doen.

En met de surprisemiddag op school erbij waren de jongens er al dol genoeg van, van tevoren. Ze zaten op en aan elkaar... pwjoei. Middelste zoon had een computer geknutseld en oudste zoon een konijnenhok. Die was gauw klaar en het resultaat was zo leuk dat ik het nog wel even wil laten zien:

Een doos, een plaatje van internet van een lief konijntje, op Word wat uitvergroot. Zwarte verf en lange houten prikkers en wat stro. Het cadeautje (oorbelletjes) was verstopt achter het konijntje in het stro en de chocoladeletter had hij tegen de bovenkant geplakt. Het leuke aan deze surprise is dat je hem heel kunt laten. 
Zelf hebben de jongens hun surprise ook nog op hun kamer staan. Tot een keer dat ze 't zat zijn en dan ruimen we de boel weer op. 


We zijn hier nogal aan het hoesten en snotteren, veel hoofdpijn en moe... Vooral jongste dochter loopt al een tijdje met klachten, steeds weer iets anders. Komende vrijdag heeft ze het Kerstconcert van school dus hopelijk is haar stem dan wel weer goed.
Jongste zoon is ook erg moe, hij moet echt op tijd naar bed, anders ben ik bang voor dezelfde situatie als vorig jaar. Je kunt wel merken dat het tegen de Kerstvakantie aanloopt! Zelf ben ik ook behoorlijk moe dus ik probeer van de week op tijd naar bed te gaan.

Tot slot nog een leuke uitspraak:
Ik zeg altijd tegen de kinderen dan een erwtje tandpasta genoeg is. Oudste zoon keek vorige week met verontwaardiging naar de royale hoeveelheid tandpasta op de borstel van zijn broer en riep uit: "Hé joh! Je moet er maar een erwtje op doen, jij smeert er wel een wórtel op!!"


8 opmerkingen:

  1. Anders voor al je snotterende kinderen toch eens een flesje Sambucol kopen. Is duur maar pept de weerstand in snel tempo op. Hoe is het met je zelf? Ik heb je trouwens een mailtje gestuurd over Ontelbaar. Is geen haast bij hoor.

    Leuk, die surprises. En leuk, die wortel op de tandborstel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke suprise,s en beterschap met het gesnotter,hier ook een paar aan het snotteren.


    hihi goed bedacht van die wortel op je tandenborstel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige surprise, dat is toch het fijnste van sinterklaas de voor pret. Sterkte met alles! En de uitspraak van je zoon moest ik vreselijk om lachen. Geweldig! Fijne dag en ik begrijp dat je niet mee doet heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha! Laat wel zien dat ze alert op hoeveelheden zijn. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk dat konijnehok! Die ga ik beslist onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha, een wortel op de tandenborstel ;-)
    Om dat konijnenhok moest ik ook wel even glimlachen, járen geleden maakte ik zelf ook zo'n hok voor een klasgenootje, alleen bestonden de spijlen toen uit kleurpotloden die zij op haar lijstje had staan...

    Hier zijn de meiden (en wijzelf) ook al weken aan het hoesten, verkouden en moe, moe, moe... Van andere moeders op school hoor ik hetzelfde. Tijd voor vakantie denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldige uitspraak van je zoon! :-)
    Mooie surprise! Hier zijn ze ook snotterig en verkouden, ik heb de jongste 2 al een paar dagen thuis. Mijn middelbare school-dochter is ook erg moe. Het is ook pittig hoor, met al dat huiswerk!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...