Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 1 december 2014

Hoe het hier gaat

Zoals elk jaar is dit voor ons een drukke tijd. Het is helemaal niet zo leuk als het altijd zo druk is maar dit keer kon ik het aardig hanteren. Verjaardagen, het feestje van oudste zoon, afspraken m.b.t. het komende schrijfwerk kwamen er nog eens bij en daar tussendoor moest ik het huishouden nog laveren. En dan nog jongste zoon die alweer extra mag oefenen voor zijn B-diploma!

Zijn zwemles staat nu op zaterdagochtend. Om kwart over 8 ligt hij al in het zwembad terwijl ik lekker even tijd voor mezelf neem met een puzzelboekje. Een paar maanden geleden kocht ik tijdens een actie twee Tien-voor-taalboekjes en ik vind ze érg leuk. In eerdere jaren waren die boekjes ontzettend moeilijk maar nu zijn ze goed te doen, zeker als je eenmaal een beginnetje hebt. Ik vroeg me wel af; ben ik nu slimmer geworden of zijn die boekjes echt makkelijker geworden? Ik hou het maar op het laatste. Lekker uitgerust ga ik jongste zoon na afloop afdrogen en heb ik verder nog de hele morgen voor me.
En het extra zwemmen van jongste zoon is aan het eind van de zaterdagmiddag. Dus allerlei plannen vanwege de verjaardagen van de jongens heb ik moeten wijzigen maar ja, zo gaat dat. Het is maar voor een aantal weken en dan mag hij hopelijk alweer afzwemmen. Op de woensdagmiddag hoeft hij nu niet meer te zwemmen dus dan kan hij lekker afspreken met vriendjes.

Ja, oudste zoon was vrijdag jarig en die avond hadden we een etentje van onze gemeente, waarvan de opbrengst bestemd was voor het goede doel. Een aantal gemeenteleden hadden lekker gekookt en het was gezellig druk.
Dus op zaterdag zijn feestje gehouden, ook al moest ik een poosje weg vanwege de extra zwemles. Er waren nog anderen thuis die dan maar een oogje in het zeil hebben gehouden. Daarna hebben ze lekker gegeten bij het gourmetten.
Eigenlijk hebben wij als traditie dat in de laatste klas van het basisonderwijs het feestje buitenshuis gehouden mag worden, dat was dan eigenlijk altijd zwemmen in het Sportiom. Maar oudste zoon wilde dit helemaal niet, ze zwemmen zo vaak met feestjes.... alle jongens willen zo graag weer in de stal bij de balen spelen... Oh jongen, als jij dát wilt is het ook prima!! En ze hebben een heerlijke dag gehad. Wel onder de bagger, maar ja, oudste zoon had gezet op het kaartje: oude kleren aan.
Ik had goede hulp van jongste dochter gehad, die me daarna ook nog hielp met het wassen van de jongste twee jongens.

En dan die afspraken m.b.t. het komende schrijfwerk voor Terdege. De fotograaf kwam, een andere dan van de zomer (ja, ik heb twee keer een halve morgen mogen lachen tegen die camera). Helemaal niets voor mij maar je went overal aan en ik liet het maar wat over me heenkomen. Het waren ook aardige mensen. Een interview werd gehouden, daar was ik eerst wel nerveus voor maar toen de mevrouw eenmaal er was ging dat wel over, hoewel ik volgens mij heel erg heb zitten ratelen (toch door de zenuwen?) Maar ze heeft er wel een leuk verhaal van gemaakt. Dit komt -geloof ik- in het decembernummer.

Al met al ben ik blij dat er deze week beduidend minder in m'n agenda staat. Sinterklaas, daar doen we dit jaar niet aan mee. Iedereen heeft het hier veel te druk dus geen tijd voor surprises. De jongens maken er wel een voor school, die zijn bijna klaar. De jongens hadden trouwens ook allemaal prachtige rapporten, ze doen goed hun best op school en nog belangrijker: ze voelen zich fijn op school.
Vanmorgen heb ik de kamer al gedaan en ik heb de spullen uit de vrieskast naar de vrieskist gebracht zodat de eerste nu kan ontdooien. Als die schoon is moeten de spullen weer overgeheveld worden, ik ben wel benieuwd of alles passen gaat, dat zou mooi zijn. Dan kan nl de kist uit blijven (=besparing!).
Heerlijk, als je dit soort klussen ook weer kunt doen! Ik doe dat dan ook in een rustig tempo.


9 opmerkingen:

  1. Druk leven hè? Maar fijn dat je het doen kan allemaal.

    Ik ga het decembernummer kopen hoor. Ben heel benieuwd natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Jolanda, houd het hoofd koel dan kom je er wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes met alles en heerlijk hé als de kinderen goed gaan op school.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn he als het goed gaat met de kinderen! Druk allemaal, maar wel leuk, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat het met zwemmen zo snel gaat en dat het goed op school gaat, altijd afwachten. Ben benieuwd wat er in terdege komt. Wel spannend maar erg fijn voor je. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben heel benieuwd naar het interview en de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook heel benieuwd, we hebben net een proefabonnementje afgesloten op het blad, ik ga eens even spieken of ik je kan vinden :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...