Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 5 januari 2015

Blessures, vogelhuisje en schoonmaaktijd

Allereerst aan alle lezers alle goeds gewenst voor het nieuwe jaar!

Het was een mooie maar ook drukke kerstvakantie. De jongens hadden de sneeuwpret gehad en verder hebben ze zich ook goed vermaakt. En ja, daar hoort een partijtje stoeien ook bij.
Ze hebben mijn Farmer ook goed meegeholpen. Voor de klussenkaart (voor de SDOK) die ze op de club hadden gekregen maar ze hebben zelf ook nog wel een zakcentje verdiend.

Met de kerstdagen hebben we spelletjes met elkaar gedaan. Op nieuwjaarsdag zijn we naar mijn moeder gegaan en daarna naar mijn broer en schoonzus (zus van mijn Farmer) die dit jaar de nieuwjaarsvisite voor de Farmerkant van de familie waarnam. Zij had lekkere hapjes klaargemaakt en bij thuiskomst hoefden we niet meer te eten maar kon er meteen gemolken worden. Het was een gezellige dag.

Mijn Farmer heeft zich daags voor de Kerst in de vinger gesneden, een behoorlijke jaap. Het bloedde flink en nadat het verbonden was heeft hij steeds een plastic handschoen gebruikt bij het werk. Het ziet er gelukkig goed uit (hij heeft al zo vaak wat gehad...).
De dag voor ouwejaarsdag schopte er een lastige koe tegen zijn andere hand aan, die daarop duidelijk dik werd. Ook dat is nu gelukkig een stuk minder maar ik heb 'm wel gezegd dat hij nu toch heus eens wat voorzichtiger moet zijn met zichzelf...

En het volgende is al wat langer geleden maar het vermelden nog wel waard.
Ik had op een gemeenteavond een vogelvoertaart gekocht. Het ding lag nog in de keuken te wachten om buiten neergezet te worden. Voorheen hadden we een voerhuisje in de achtertuin staan maar dat was in de loop der jaren stuk gegaan. Nu bedacht ik dat we beter in de voortuin iets konden neerzetten. Want de hond zou anders te veel lopen vervelen bij zo'n huisje.
Ik besefte natuurlijk wel dat mijn Farmer altijd weinig tijd had dus vroeg ik enkel om een plank op een stok voor de vogeltaart. Want inmiddels was Hond in een stoute bui de keuken eens ingeslopen en had al een hap genomen van het vet op de taart!

Toen bleef hij op een zaterdag een hele ochtend in de werkplaats, oudste zoon was bij hem. En na wat geheimzinnig gedoe mocht ik een blik in de voortuin werpen...


Wat een mooi voederhuis! De vogeldingetjes die de jongens ooit op school of club hadden gemaakt, hebben ze er ook ingehangen. Het dak toonde eerst kaal maar na wat gesnuffel op de hooizolder zagen ze dit rieten gevalletje en dat maakte het huisje helemaal áf!

Oudste dochter was die ochtend een vriendin wezen helpen en ze vroeg die middag of er al voer geladen was... Huh! Zei mijn Farmer, "wanneer had ik dat moeten doen? We zijn een vogelhuisje gaan halen in de doe-het-zelf-zaak!"


Ik heb zelf een mooie start gemaakt in het nieuwe jaar: 'k heb alle bijkeukenkastjes schoongemaakt en opgeruimd. Het is nu of nooit, als het straks weer voorjaar wordt, heb ik geen tijd meer om extra dingen te doen. Dus ben ik van plan de komende weken steeds een ruimte van het huis goed aan te pakken.
De slaapkamers van de jongens hebben we zaterdag samen gedaan. Lekker opgeruimd en schoongemaakt, lekker schoon beddengoed en ik heb gelijk maar hun haren geknipt. Klaar voor een volgende schoolperiode.


11 opmerkingen:

  1. dat voederhuis(je) is een echt paradijs!!!!heel mooi!
    amai,je vliegt er goed in voor het begin van het jaar al de grote schoonmaak!
    sneeuw hebben wij in ons gedeelte in belgie niet gezien.groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook een gelukkig nieuwjaar toegewenst. Wat een prachtig vogelhuisje. Vervelend werken lijkt me dat met zere handen en handschoenen aan. Heerijk als alles weer is opgeruimd, daar kan je dan toch weer van genieten al is het vaak maar even. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel erg gelukkig nieuwjaar Jolanda en ik hoop dat we elkaar vaak digitaal zullen ontmoeten. Ik vind jou vogelhuisje héél gaaf. Daar kan geen bos bloemen tegenop!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alle goeds voor 2015, Jolanda!
    Leuk dat we je nu ook in de Terdege kunnen 'volgen'..hihi...
    Heerlijk om zo alle ruimtes in huis aan te pakken, afgelopen week deden wij ook de kinderkamers met de nodige verschuivingen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Jolanda

    Ook een gezegend 2015 toegewenst met allen die je lief en dierbaar zijn.

    Vanmorgen een mail naar je gedaan, ontvangen?

    Gr van Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie ook een goed jaar! De vogels beginnen in elk geval goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij ook een heel goed jaar gewenst. En ik vind het vogelhuisje erg mooi.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig nieuwjaar!! Wat heeft farmer pech gehad zo aan het eind van 2014! Maar voor de vogeltjes is het dik in orde...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat vogelhuisje is leuk geworden,is altijd ook zo leuk om die vogeltjes daar te zien zitten,dus lekker genieten.en succes met de schoon maak.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je een prachtige foto boven je blog staan, echt genieten zo'n mooi sneeuwplaatje. Hier is er geen sneeuw gevallen. Ik hoop dat we nog wat krijgen.
    Gezellig om het verslag van jullie vakantie-periode te lezen en wat is het vogelhuisje mooi geworden!
    Ik ga ook lekker aan de slag hier, alle ruimtes bij langs. Inmiddels is de helft van de kinderen de deur uit, maar staan er nog veel spullen die weg kunnen. De brand in de garage is in elk geval een aanzet om het goed aan te pakken. Daar is nu al lekker veel troep weg.
    Groetjes, Marijke


    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een creatieve zoon heb je, ik zou wel in zo'n mooi huisje willen wonen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...