Jolanda

Jolanda

Pagina's

maandag 16 maart 2015

Nieuw pad!

Koop mij! Mijmijmij!
Dat leken al die fleurige blommekes mij wel toe te roepen. Ik geloof dat ze tegenwoordig overal wel bloemen verkopen.
En ik dacht aan de kaalheid van de tuin waarin nog niet veel kleur was te ontdekken.
En ging overstag...

Bij de voordeur de zaak wat opgefleurd.

Voor de rest van de tuin moeten we nog wat geduld oefenen, dat komt nog wel.

Mijn Farmer heeft een klus uitgevoerd die al minstens drie jaar in de planning zat. Een nieuw pad rondom het huis. Ik schreef er al eerder over.
Het schrijven van de verhaaltjes voor Terdege werkt ook als een goede stok achter de deur om nou eens werk van de voortuin te maken.

Hij had een goede hulp aan Oudste zoon, die vond het leuk werk. En al doende leert hij.

Kop koffie voor mijn Farmer. Die gunt zich geen tijd om ervoor naar binnen te gaan.

Poezekat komt ook buiten rondloeren...

Het resultaat. We hadden eerst staptegels maar die waren helemaal overwoekerd en nu kozen we voor heel praktisch. Tussen het paadje en het gazon blijft een kleine borderrand waar we dit jaar éénjarigen in willen doen.

De bocht om. 
Alles gedaan met gekregen stenen.
Farmer kon die ophalen bij een familielid en ze lagen al die tijd te wachten...
De oude tegels gebruiken we nog weer voor een stuk terras achter het huis.

Ook gelijk het paadje naar de voordeur opgehaald.
Het is bijna eens zo breed nu, zoveel was er ondergegroeid.

En nu kan ik weer fijn bij mijn ramen dus toen ik vanmorgen een schoonmaakhorrel kreeg heb ik die gelijk maar gezeemd. Ik had ze natuurlijk al die jaren niet meer gewassen ;-)
Binnen ook gelijk gedaan. Vitrage meteen uitgewassen. 
Je zou zeggen dat ik voorjaarskriebels heb.








12 opmerkingen:

  1. Wat een mooi padje en leuke foto van poes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig al die bloemetjes. Mooi is het pad geworden. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er mooi uit!
    Fijn als het dan gedaan is he, en helemaal fijn dat jullie de stenen gekregen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het mooi geworden, leuk dat jullie alles gekregen hebben! De bloemetjes maken het helemaal gezellig en ik denk dat ik nu ook die ramen maar eens ga wassen. ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jouw farmer is maar wat handig! Ziet er weer goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is mooi geworden, fijn, zo'n handige man hé! Mooi pad geworden, ziet er netjes uit.
    Verder zit ik met een glimlach te lezen: hier zaterdag dezelfde kleur viooltjes in de bakken gedaan, en nadat manlief met de hogedrukspuit het terras onder handen had genomen, hier ook de ramen gezeemd. En mijn gordijnen zijn ook weer heerlijk fris: inderdaad, voorjaarskriebels!
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk pad , mooi geworden . Dit zijn vaak wat ze noemen de stiefkindjes oftewel werk wat blijft liggen . Onze katten genieten ook heerlijk van het voorjaar en wat ook zo heerlijk is de was kan weer buiten drogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi pad! Heerlijk hoor, kon je er meteen goed bij met zemen ;-) En die viooltjes... tja, daar is nu eenmaal bijna geen weerstand aan te bieden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er goed uit! Dit zijn vaak van die taken die veel werk kosten, maar je bent er uiteindelijk wel erg blij mee. Ik denk dat dat hier ook voor geldt! Jullie kunnen er in ieder geval weer even flink tegenaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi zeg... inspirerend, onze voortuin moet ook opnieuw. Dit vind ik een mooie start..zoals jullie dat hebben gedaan...Of er bij ons iets van komt om het zo te doen, dat weet ik nog niet.
    Dank voor je reactie op die vilten poppetjes. Ja ook jouw vilt zal vast wel goed zijn. Ik denk zelfs dat fleece soms nog goed te gebruiken is. Dat is alleen minder stevig. In dat geval zou ik een stevig stofje aan de binnenkant mee naaien. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...