Jolanda

Jolanda

Pagina's

dinsdag 3 maart 2015

Werken in de tuin

Onze tuin was best een rommeltje geworden. De achtertuin is door de achterliggende periode van nattigheid een bijna omgeploegd braakveld geworden. De hond die heen en weer draaft, de hele dag door, en dat weken en maanden aaneen… dat ga je merken in het grasveld. Daar moeten (stroom)draadjes gezet worden zodat de hond daar een poosje niet komt. Zodat het gras rusten en herstellen kan. Er zal ook gras bijgezaaid moeten worden wil het weer een beetje gazon worden.


In de voortuin komt er langs het huis een pad. Daar waren mijn Farmer en Jongste dochter druk mee bezig geweest afgelopen zaterdag. De jongens waren ook van de partij.
Bovendien probeert Farmer elke dag een stukje te spitten in de moestuin.
Als het maar een beetje weer is, ben ik een poosje buiten bezig. Een half uur tot een paar uur per dag. Liefst in een beetje zon... als die zich laat zien.


Het kruidenwiel heb ik gespit. De stenen weer netjes gelegd want dat leek ook nergens meer op. Het is nu weer klaar voor de nieuwe kruiden. De zaadjes die we hadden waren al erg oud, die heb ik weggegooid. 'k Heb geen nieuwe gekocht: dit jaar ga ik gewoon wat plantjes kopen. Alleen peterselie en selderij zaai ik zelf.
Allerlei andere hoekjes van de tuin komen één voor één aan de beurt. Het werkt therapeutisch.
En de boel knapt er enorm van op.

Nu regent het en zit ik binnen. De was zit in de droger en vanmiddag moet ik weg. Dus gebruik ik deze tijd om te lezen. Ik ben in drie boeken bezig maar het zijn verschillende soorten boeken, niet alles kun je in één adem uitlezen, sommige boeken hebben tussendoor tijd voor overdenking nodig.
En ik haak aan mijn nieuwe werkje wat ik ineens dringend af wil hebben. Nee, ik haak en lees niet tegelijkertijd, dat kan ik niet.
En vooruit, als ik dan toch niet iets bijzonders doe, kan ik ook wel een blogje schrijven.







14 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zo bezig bent. Hier regent het ook. Breien en lezen gaat wel maar haken, nee dat lukt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, met z'n allen in de tuin aan het werk! Geniet van elk zonnestraaltje, dat doet 'n mens goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He, wat leuk zeg dat kruidenwiel, ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien deze zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar het kruidenwiel. Ik heb er eentje op onze volkstuin in de randstad. Er staan veel vaste kruidenplanten in. Citroenmelisse, salie, rozemarijn, venkel, bieslook, lavas enz. Vooral 's zomers is het een kleurig geheel waar veel hommels, bijen en vlinders op af komen. Helaas hadden de mollen het wiel overhoop gegooid. Inmiddels liggen de steentjes weer netjes op zijn plaats en kan er straks ook weer gezaaid worden. Veel tuinplezier gewenst met mooi weer.Lidy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wist niet dat je alweer in de tuin kon werken. En ik maar denken dat ik nog niet 'hoefde'! De foto van het hele gezin in de tuin vind ik er erg gezellig uit zien.

    En ik vind je beschrijving van je dag leuk!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je weer een blogje hebt geschreven! Kan me voorstellen dat het buiten werken therapeutisch is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke activiteiten, en buiten werken in de zon is zooooo heerlijk! Leuk om te lezen dat jij daar ook zo van geniet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat word weer mooi daar bij jou,succes met lezen,haken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi, het kruiden-wiel. Fijn dat buiten werken zo goed doet.

      Verwijderen
  9. Wat fijn om weer wat te lezen van je. Volgens mij geniet iedereen er van dat het weer wat langer licht is en de lente in aantocht lijkt. Ik hoop dit weekend ook in de tuin te gaan werken. Dat is goed voor een mens: handen in de aarde en even het verstand uit zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu is het prachtig buiten. We genieten er zo van.. ook onze tuin heeft een opknapbeurt nodig. Maar nu is het zondag... dat komt dus nog wel. Heb je ook zo'n zin in het echte voorjaar?
    Wat voor boeken ben je aan het lezen?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...