Jolanda

Jolanda

Pagina's

donderdag 2 april 2015

Eerste zaaisel komt op

Maart roert zijn staart en april doet wat hij wil.
Het is maar een weet.
Het internet is hier sloom door het stormachtige weer.
Ik kon gisteren geen foto's plaatsen.

Ik ben lekker aan de gang met het zaaiwerk in het kasje.

Soms heb ik hulp.
Besloten om de erwten toch maar voor te zaaien. Omdat mijn Farmer nog frezen moet. 

Maar het spitten is helemaal klaar, wat een werk was dat. Ik hoop echt dat er dit jaar al in het najaar begonnen kan worden, nu moest alles in korte tijd gebeuren. Maar het was ook steeds zo nat!

Eerste kropslaplantjes komen omhoog.

De prei ook eindelijk.

Bij het snoeien van de vlinderstruik zag ik dat die helaas bijna dood was. Op een enkele scheut na. Ik nam een aantal topjes, doopte ze in stekpoeder en heb ze in de grond gezet. 
Ze staan er nog steeds fris bij. Dus heb ik goede hoop dat ze het zullen gaan doen. Het was een vlinderstruik met mooie, donkerpaarse bloemen.
Ik heb expres wat extra stekjes genomen om er zeker van te zijn dat ik er een paar overhoud. 
En als ze het allemaal blijven doen, heb ik nog wat weg te geven.


Omdat het buiten nu zo guur is, heb ik weer wat bolletjes opgesnord. 
Wat het wordt? Ach, stelt niet zo veel voor, zomaar wat leuks. 
Ik merk (en andere gezinsleden hebben dat ook) dat ik niet zo veel energie heb. 
Bovendien heb ik altijd moeite met het omschakelen van die tijd.
Wat zullen we blij zijn als de zon zich weer meer laat zien. 




10 opmerkingen:

  1. Aprilletje zoet geeft ook nog wel eens een witte hoed. Hier gisteren enorme hagelbuien.
    Ook wolletjes en garens om mij heen. Met dikke wol en das aan het breien met de luie wijvensteek, klinkt oneerbiedig maar geeft een leuk patroon. Wens je een mooie dag, hier schijnt nu in het midden des lands een zonnetje. Liefs, Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat de zon snel gaat schijnen, voor iedereen. Opkomende zaadjes geven de burger moed. Die kleurtjes wol ook. Leuk, dan krijg ik ook zin om wat op de pen te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier zitten we ook te wachten op lekker weer, harde wind hebben we wel weer genoeg gehad. Altijd leuk om een ander plezier te doen met een mooie vlinderstruik. Toevallig heb ik de mijne ook gekregen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk vrolijke kleurtjes!

    Hier ook de eerste zaaisels boven de grond. Wat een heerlijk rijk gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maartse buiten, Aprilse grillen, ....Zo waar als je nu het weer bekijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijke bolletjes garen zo bij elkaar! Soms fijn om gewoon wat te freubelen, ik vind het ook ontspannend, zomaar wat bloemetjes of hartjes haken. Komt altijd wel weer van pas.
    Mooi, om de eerste mini-plantjes boven te zien komen en ik hoop dat je vlinderstruik-stekjes het halen!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi om de plantjes zien op te komen. Ik heb 2 moestuinbakjes staan in de vensterbank, maar het lijkt erop dat het niet goed lukt....ik vergeet ze water te geven.
    Ja energie om te borduren heb ik ook heel weinig, zeker met een kleintje in de box.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik hoop dat je toch een mooi paas weekend hebt ondanks weinig energie.
    en die zon???ja ik wil ook zon

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...