Jolanda

Jolanda

Pagina's

dinsdag 21 april 2015

Stad, stal en weiland

We gingen zaterdag naar de stad. Dochters moesten een aantal nieuwe dingen en omdat oudste zoon ook nog een paar dingen moest gingen we dan toch maar op zaterdagmiddag. Wat ik dus voorlopig niet meer doe, want bah, wat was het vreselijk druk. Lange rijen voor de kleedhokjes. Een hoop mensen die hun tijd maar lopen te verstrooien en niks anders te doen schijnen te hebben. Hun goed recht natuurlijk maar zelf hou ik absoluut niet van mensenmassa's. Ik kan dus beter voortaan op een andere dag gaan. Maar ja, dan lukt dat alleen in vakanties..  Enfin, voor oudste zoon hebben we wat we zochten en hij kan voorlopig wel vooruit. Ik had nog wat doorgeschoven gekregen en omdat ik voor achter op het erf ook altijd dingen moet hebben, ben ik daar altijd blij mee. Kleren die hij echt niet lekker vindt zitten doen we weg. Helaas voor de meiden waren die minder geslaagd, slechts een enkel item konden ze van hun lijstje afvinken. Maar zij kunnen in de komende weken nog weleens op een rustigere dag gaan.

Jongste dochter is druk aan het leren voor de examens. Zij zocht het daarvoor zelfs hogerop... ze zat gisteren, met haar boeken, op het dak van de stal. In de zon.

De stal die leeg is overdag, want vorige week gingen de koeien voor het eerst naar buiten. De eerste dagen enkele uren, om aan de zon te wennen, maar nu al weer langer. 

Oh wat vinden ze dat prettig!

De volgende dag gingen ook de oudste pinken en droge koeien naar buiten.

En precies half april zag ik de boerenzwaluwen weer.
Als dit geen voorjaar is...!










10 opmerkingen:

  1. Als je wil gaan winkelen, kun je het best in de ochtend gaan, dan is het nog niet zo druk.
    Wat is het een mooi gezicht, als de koeien in het voorjaar weer naar buiten gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! En inderdaad wat Loes zegt, vroeg in de ochtend als de winkels net open gaan. Op zaterdag slaapt bijna iedereen uit.
    Ps je stukjes in de Terdege zijn echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. idd is op zaterdag niks. deed het zaterdag ook weer en het duurt zolang. Heerlijk de koeien weer buiten he? Hier geen voorjaar, maar koud en sneeuw op dit moment.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee niet op zaterdag, dan heb je vaak ook nog eens van die weekend hulpjes die menen goed advies te geven. Kom zelden in een winkel momenteel, ja voor eten en bij de kringloop. Reuze handig.
    Heerlijk de koeien in de weide, echt op z'n Hollands. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ...winkelen, ik beperk het zoveel mogelijk! De boerenzwaluwen zijn ook weer bij ons teruggekomen en al bezig het oude nest op te knappen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, ik moest ook aan de stad geloven voor dochterlief, weinig leuks voor de meiden, helaas!
    En op zaterdag mijd ik de stad, vreselijk, als het moet ben ik er om 9.30 en voor de drukte weer thuis.
    Heerlijk de lente en altijd weer een mooi gezicht om de koeien in de wei te zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, ik moest ook aan de stad geloven voor dochterlief, weinig leuks voor de meiden, helaas!
    En op zaterdag mijd ik de stad, vreselijk, als het moet ben ik er om 9.30 en voor de drukte weer thuis.
    Heerlijk de lente en altijd weer een mooi gezicht om de koeien in de wei te zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zaterdagmiddag jekkie, ik houd er ook niet van. Wij hebben een heel lijst in de sale van de HM online gekocht daar was ik blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zaterdagmiddag moet je inderdaad niet in de stad zijn! Ik zorg altijd dat ik er om 9 uur ben en rond een uur of 10 wordt het wat drukker en vlucht ik naar de bieb.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooh jij bent net als ik wat winkelen betreft, voor mij ook geen drukte, bah, succes voor dochter en geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...