Jolanda

Jolanda

Pagina's

dinsdag 12 mei 2015

Bezoek aan tuincentrum

Vorige week ben ik naar een tuincentrum geweest. Ik had nog een bon van intratuin liggen en omdat ik voor een familielid nog een andere bon moest halen wilde ik de mijne maar meteen gebruiken.
Het was echt járen geleden dat ik in zo'n luxe tuincentrum ben geweest en deze was enorm! Het was best weer eens leuk om rond te neuzen. Jongste zoon was mee. Ik wilde een paar riddersporen voor het hoekje bij ons terras en nieuwe vetplantjes voor een muurtje. Dat muurtje was jaren geleden ook beplant maar in de loop van de tijd was er niet veel meer van over. Wilde jongens en een hond.... Maar de jongens zijn inmiddels groter, ze begrijpen de waarde van leuke beplanting beter, worden zelf ook weleens ingeschakeld in het werk in de tuin dus houden ze de zaak nu eindelijk wat netter en ook Hond is ietsje (!) rustiger geworden.

Dit is één zo'n muurtje, na het schoonmaken. Het was alleen maar begroeid met gras en onkruid en de steentjes die ervoor lagen waren ook overwoekerd met vuil. We hebben ze schoongespoten en als straks de nieuwe plantjes er weer instaan, leggen we die steentjes weer voor het muurtje.

Ik ging behoorlijk over de waarde van de bon heen, maar 't is dan ook spul waar ik weer voor jaren mee voorzien ben. Het is trouwens bepaald ook niet goedkoper geworden in zo'n tuincentrum. Zelfs voor wat in mijn ogen opkomt als onkruid wordt gerust bijna 3 euro gevraagd.

We bekeken ook de vijverafdeling en bedachten hoe leuk het zou zijn als onze vijver weer opgeknapt zou worden zodat er weer vissen in kunnen.... Voorlopig zal dat nog moeten wachten want er zijn eerst nog dringender klussen maar je mag altijd wel iets hebben om over te dromen toch?
Tot slot nam ik nog een kijkje bij de tuinmeubels. Wat een luxe is daar te zien! Jongste zoon zag een lounge-set en hij vlijde zich daar eens lekker in en zei dat je daar leuk in kon zitten... Jazeker, erg mooi, maar ik vind deze set dan toch leuker, zei ik en wees naar een stevige, hogere tafel, met verstelbare stoelen erbij. "Maar dat is voor buiten!" zei hij....
Zelf hebben we een behoorlijk bij elkaar geraapt rommeltje waar we weleens wat goeds voor in de plaats willen hebben... ieder jaar zeggen we dat we wel in de uitverkoop kijken maar telkens komt er niet van. Ach.

De dag erna was ik dus bezig met het planten maar ik ben nog niet ver gekomen. Zoveel andere dingen te doen steeds... is ook niet erg, dat beplanten is erg leuk en steeds weer iets doen is veel leuker dan alles in één keer. Ik had nl. ook groenteplanten gekocht (niet bij 't tuincentrum maar op een ander, voor ons vertrouwd adres), die ik moest poten. Ik heb zelf tomaten gezaaid maar kocht nog wel een cherrytomaat en twee komkommers. Die zetten we altijd in het kasje, op een ander plekje dan het vorige jaar. Dus moest ik daarvoor de touwtjes e.d. voor de stevigheid nog losmaken en opnieuw aanknopen.
Ik had ook een vlinder- en bijenmengsel van plantjes gekocht bij de Aldi, dat ik een poosje geleden in potten had gezet om voor te trekken. Die heb ik nu ook uitgepoot. Ik ben benieuwd. Hopelijk slaat alles goed aan en kan ik over een poosje genieten van dit speciale hoekje in de tuin, wat recht tegenover mijn keukenraam ligt, zodat ik er vaak naar kan kijken.


9 opmerkingen:

  1. Inderdaad leuk om (weer eens) naar een tuincentrum te gaan. De Intratuin zit hier op een steenworp afstand, dus in een verloren uurtje loop ik er ook wel eens doorheen. Ik sta ook altijd versteld van alle soorten en maten (en prijzen) van buitenkeukens ed. Ik ben benieuwd hoe je muurtje er straks uitziet! Herkenbaar: meer uitgeven dan het bedrag van een cadeaubon :-) En ook dat tuinset: ik ben in augustus jarig en denk ieder jaar weer dat ik dan in de uitverkoop wel een nieuwe tuinset zou willen. Maar dat denk ik al een jaar of 5 en het komt er steeds niet van.
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om je eens te vergapen in zo'n tuincentrum, he? Maar inderdaad best prijzig. Leuk dat je nu je muurtjes mooi maakt. Ben benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom regelmatig in het tuincentrum, maar ik vind de prijzen de laatste jaren ook erg omhoog gegaan.
    Voor mijn zomergoed haal ik altijd de aanbiedingen..
    Tja en dan die buiten meubels, ik vind ze schitterend en mijn hart gaat er ook echt sneller van kloppen..*bloos* ..maar het prijskaartje wat daar aan hangt!
    Verleden jaar heeft klusman voor ons een mooi steigerhouten set in elkaar getimmerd en dit jaar komt er nog een hangbank voor de jeugd bij, dan blijft de prijs tenminste nog een beetje binnen de perken!
    Maar kijken is natuurlijk altijd leuk:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee dat je de bijenmengsel hebt voorgezaaid en nu dus hebt uitgepoot. Ik heb het nu gewoon in de border gegooid bloos.. MAar er komt al wet boven..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had een mengsel van vaste planten en knolletjes, die moet je echt planten, en kun je dus ook voortrekken.
      Als het zaad was geweest zou ik het ook gewoon hebben uitgestrooid hoor! Hopelijk komt het bij jou straks ook mooi op.

      Verwijderen
  5. Dat wordt vast een gezellig hoekje, plaats je nog een foto als het af is?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tuincentrums zijn heel leuk om rond te kijken maar de prijzen zijn inderdaad vaak verschrikkelijk hoog, je doet altijd ideèen op voor je tuin of gewoon leuke hebbedingetjes die bij een ander goedkoper zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk he die tuincentrums?er staan wel zoveel dure dingen,maar wel heel erg mooi he,wij hebben ook een bij elkaar geraapt zooitje,ik wil graag een tuinset maken van pallets,dat vind ik echt super leuk.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...