Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 22 mei 2015

De rotsmuurtjes opnieuw beplant

Vandaag laat ik jullie de foto's zien van de rotsmuurtjes.
Deze stenen stonden naast het terras toen wij hier kwamen wonen. Er zat niets in.
Toen hebben wij een rotstuin ermee gemaakt op de bestrating achter het huis, alle stenen bij elkaar.
Dat was erg leuk, maar toen de kinderen wat groter werden was het makkelijker om meer ruimte op het terras te hebben en toen hebben we er muurtjes van gemaakt. Na verloop van tijd zat er in de muurtjes alleen maar onkruid en hebben we er een hele poos niet naar omgekeken.

Nu leek het me leuk om het weer in oude glorie te herstellen.

De gekochte plantjes zette ik klaar. 
Sommige sneed ik doormidden, ik had een hoop holletjes te vullen...
Ik gebruikte ook nog wat oude plantjes die ik nog ergens had staan. 

Ik mengde potgrond, zand en grind door elkaar om een mooi rotstuinmengsel te krijgen. 
Zo leek het me wel geschikt.

En dit is het resultaat.

En het andere muurtje.

Detailfoto.

En een totaaloverzicht.
Je ziet hier dat de muurtjes een soort scheidinkje zijn van het terras en het gras.
De rotsplanten kunnen tegen een stootje, een bal richt geen al te grote schade aan. 

En daarnaast ligt mijn kruidenwiel, inmiddels mooi beplant (behalve de selderij, die moet nog vooraan). Hier moeten de jongens wel voorzichtiger mee zijn. Als ze echt willen voetballen moeten ze dat op het veldje achter doen.

Dus dat is weer een stukje van de tuin mooi gemaakt. 
Iedere keer wat... er staat nog genoeg te wachten maar hier ben ik vast weer blij mee!



7 opmerkingen:

  1. Dat ziet er weer netjes uit zeg! En ik vind je kruidenwiel zo mooi! Helaas hebben we er geen ruimte voor en doen we het in een bak. gelukkig blijven de kruiden hetzelfde ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi je rotstuintje. Zo'n kruidenwiel is ook erg handig. Lekker koken met kruiden. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden, het kruidenwiel vind ik ook erg leuk!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk joh, je rotsmuurtje als scheiding in je tuin.....En ja, voetbalvast ;-)
    Veel plezier van je kruiden ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet het er mooi uit! En je kruidenwiel... wow, echt heel mooi geworden! En zo lekker ruim!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet het er leuk uit! En je kruidenwiel Wauw! Bijna jaloers ;) hier geen ruimte voor staat in een bloempot en een hoekje van de tuin. Ach het komt ook wel goed maar oogt anders. Veel werk zo'n tuin maar als het weer klaar is kan je ook genieten toch! Leuk hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...