Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 15 mei 2015

Elke dag gras, apen en een mummie

In deze laatste vakantieweek hebben mijn Farmer en de anderen de graskolder: het is niets als maaien en kuilen, de hele week door. De jongens rijden dan met de één, dan met de ander mee. Helpen mee met melken, wat ook nog gebeuren moet. Het geeft altijd een hoop ongeregeldheid en drukte maar aan het begin van het seizoen zijn we allemaal nog fris en het heeft dan wel wat.


Aan het begin van de week zijn we evenwel naar de Apenheul geweest. Ik met de jongens. Leuk! Eerst was het wel druk en lieten de loslopende aapjes zich niet zo zien, maar op het apenboompad was het heel rustig, zo leuk. Het park is niet zo erg groot en we zijn later nog teruggegaan naar de doodshoofdaapjes.

Vooral Middelste zoon vindt die zo leuk, hij heeft er onlangs nog zijn spreekbeurt over gehouden. En inmiddels was het ook daar veel rustiger en konden we de apen nog van dichtbij bekijken. Er was ook een kleine orang-oetan die druk in de weer was met kopje duikelen en springen, zoiets vertedert altijd.

Vorige week appte mijn zus of ik soms nog een box had staan. Of zij die kan lenen? Zij gaat binnenkort een paar dagen per week oppassen op haar kleinkind en jazeker, hebben we die nog staan, ook nog een ledikantje... oké. Zaterdag kwam ze de boel ophalen. Ze kan nog wel aan het schoonmaken want het was er in de loop van de tijd knap stoffig uit gaan zien. Zelfs een gemummificeerde spreeuw hing er aan vastgekleefd... Hoe ter wereld die daar kon komen is een raadsel. Wellicht is alles niet zo afgesloten als we altijd maar dachten!
Ze bracht ook nog twee groenbladerige hosta's mee die ze van haar eigen hosta had afgestoken. Ik had tomatenplantjes voor haar. Mijn moeder, die er ook bij was, bracht voor mij een paar traytjes zomerbloeiers mee. Die had ze gespaard bij een winkel. Zomaar... en als dank voor de eitjes het hele jaar door.

Gisteren zijn we, op Hemelvaartsdag, bij mijn moeder naar de kerk gegaan en daarna een bakkie gedaan. Even rust in al die hectiek....  's Middags weer thuis en weer maaien... En ik maaide de haren van de jongens weer een beetje af ;-)
Ik heb vandaag de rotsmuurtjes in orde gemaakt, foto's ervan volgen nog een andere keer.







5 opmerkingen:

  1. Tja, dat gras dat wil wat...het is hier om ons heen ook allemaal gemaai, wiersen, schudden enz. Nu hoeven wij alleen maar ons eigen gazonnetje te maaien....dat scheelt dan weer! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou wat een drukte kan je dan ineens overvallen he?
    En apenheul, jaaaah dat is altijd een toppertje toch? Wie vind die apen nou niet leuk? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat maaien gaat ieder jaar weer een hele drukte inderdaad. Apen, we zijn er vroeger ook eens geweest. Altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie de drukte met het gras om me heen.
    Tijd is tijd en dan moet het direct.
    Goed dat je toch de tijd hebt genomen voor een uitje met de kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het zo leuk klinken dat de jongens mee rijden!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...