Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 1 mei 2015

Meivakantie en opruimen

Het is hier meivakantie. Niet één, niet twee, maar liefst drie weken!! En dat is best heerlijk. Niet steeds op de klok hoeven kijken (al heb ik van nature een sterke innerlijke klok), dus minder stress. Gelukkig is het vrij aardig weer, de buien van afgelopen dagen waren toch niet echt veel en het was sowieso zeer welkom voor de tuin en het land. Op Koningsdag zijn de jongens naar de spelletjes geweest die door de oranjevereniging ter plaatse werden georganiseerd. Een prachtige dag was dat, lekker mooi weer.

En toen waren de jongens dus thuis en moest ik zelf even omschakelen. Ik was nl. ook erg verkouden en dan kost alles wat meer moeite. Nu zijn we allemaal weer gewend aan de vakantie (klinkt gek, ik weet het) en spelen de jongens weer beter samen. Ik heb niet zoveel aan het tuinwerk gedaan deze week, maar des te meer in huis. En geloof me, dat dit geen overbodige luxe was. Natuurlijk probeer ik de gewone boel wel steeds bij te houden maar ik heb een zijkamer waar alles wat uit het zicht moet staan, ingegooid wordt. Waar ik niet meer normaal doorheen kon lopen zonder héle grote stappen over de berg zooi heen...

Wat ging er de deur uit? Een hele stapel oude spelletjes en puzzels, 3 vuilniszakken met kleding, van de jongens en van middelste dochter die haar kast eens grondig uitgemest had. Haar zusje kon er nog wat bruikbaars uitvissen en de rest mocht weg. Ik heb ook nog een hele stapel oude Knip(pie)s weggedaan. Ik dacht dat die allang allemaal weg waren maar ik kwam er toch nog tegen... ik gebruik de naaimachine de laatste tijd alleen maar voor verstelwerk. Er kan best weer eens een periode komen dat ik 'm weer vaker ga gebruiken maar dan niet met die ouwe patroontjes van de jaren '90 en 2000. Ook een stapel kookboeken die ik nooit gebruik en mappen met allerlei hobby-achtige dingen zoals het zelf opknappen van lampenkapjes en stoelen repareren e.d. Die mappen staan er werkelijk al jááren en nog nooit heb ik er iets mee gedaan. Weg ermee. Als er iets gerepareerd moet worden kijk ik mijn Farmer eens lief aan en die fikst het dan wel (soms na een jaar of wat maar dat moet ik er dan maar voor over hebben). Al met al was het een achterbak vol. Ik zwaaide nog wat met een lap en rammelde er nog eens met de stofzuiger door en het zijkamertje zag er stukken beter uit! Prettig nu weer om doorheen te lopen.

Gisteren zijn we wezen zwemmen met de jongens. Daarna nog pannenkoeken eten, zo hadden zij ook weer een heerlijke vakantiedag.
Ondertussen zit mijn Farmer ook niet stil, maar daarover wellicht een volgende keer.




4 opmerkingen:

  1. Wow, drie weken! Dat lijkt me heerlijk zeg. Geniet ervan met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, drie weken. Dat is bijzonder lang zeg! Ik herken helemaal dat iedereen even moest wennen. Er verandert door zo'n vakantie toch een boel in de gezinsdynamiek, en iedereen moet dan weer even zijn plekje vinden.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 3 weken maar liefst. Maar kan me jou gevoel wel voorstellen. Lekker als alles weer is opgeruimd. Fijne vakantie samen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, 3 weken vakantie, geniet ervan! De vakantie van mijn dochters loopt ongelijk, daardoor is het al met al verspreid over 3 weken. Komende week hebben ze samen vrij.
    Heerlijk, zo'n opruimactie. Komt mij bekend voor, je verhaal over oude Knippies. Ik ben de afgelopen weken al 3 keer naar de kringloop geweest om spullen weg te brengen. Mijn hobby-tijdschriften moeten er ook nog aan geloven.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...