Jolanda

Jolanda

Pagina's

vrijdag 5 juni 2015

Allerlei dingen van deze week

Dit is een dag om me rustig te houden. Net was ik nog even buiten bezig maar het is echt te heet. Het is lekker dat het nu echt zomers is, maar de overgang is erg groot. En het is benauwd. Gisteren ben ik zelfs een beetje verbrand toen ik onkruid weghaalde in de moestuin. Gelukkig is het binnen nog lekker koel. Reden genoeg om dan binnen nog wat te doen.
Gisteren gingen de pinken naar de wei. We bereiden dat altijd voor door draden te zetten langs de hele route. Het gaat meestal vrij vlot, maar deze keer niet. Ze holden zo hard dat er geen houden aan was, door de draad heen, vijf in de sloot geploempd. Gelukkig kwam het allemaal weer goed, zij het dan ruim een uur later. Het was een hectisch gebeuren. Enfin, nu lopen ze in de wei waar ze horen en zijn ze weer rustig.

Deze week is oudste zoon een kijkje wezen nemen op zijn nieuwe school. Hij vond het leuk en interessant en alles maar miste wel zijn bus. Hij had zo'n trek gekregen van alles dat hij, buitengekomen, eerst maar eens zijn koek ging oppeuzelen... en daarna op zoek ging naar de bus. Gelukkig waren er dorpsgenoten die hem meenamen naar een bus waarmee hij ook thuis kon komen :-). En thuis kreeg hij natuurlijk allerhande tips en info van de zussen over dat busvervoer. Hij moest zelf ook erg lachen. Grote zussen die trouwens stiekem heel trots zijn op hun grote kleine broer. Weer een stukje verder loslaten wordt dat weer...
Vandaag had hij sportdag en ik heb 'm extra drinken en water meegegeven en het ingesmeerd met zonnebrandcrème!

Jongste dochter heeft deze week de kelder opgeruimd en schoongemaakt. Dat was heel erg nodig! Zakken vol ouwe zooi zijn weggedaan. Plastic zakken en bakjes en ouwe deksels. Het aantal potten met eten wat over de datum was viel reuze mee. Ik heb trouwens niet eens veel potjes op voorraad, omdat ik meestal vers of uit de vriezer eet. En nu staat alles weer mooi gesorteerd.


Mijn potten zelfgemaakte jam en appelmoes e.d. staan daar niet, want de kelder is veel te vochtig daarvoor. Blikken bewaar ik daarom ook niet in de kelder maar in een inbouwkast in de keuken.
Wat ik weer wel in de kelder bewaar zijn de bloempotten.

Dochter heeft examen gedaan en hoopt over een paar weken op vakantie te gaan. Daarna gaat ze aan het werk in de winkel, zo blij dat ze een baantje heeft gevonden. Dat viel echt nog niet mee. En ze kan niet tegen de hitte van het werken in de kas, wat hier in de buurt ook vaak gedaan wordt. Deze weken echter verricht ze hand- en spandiensten voor mijn Farmer en mij. Vandaag ze weer mee geweest met het maaien onder de stroomdraden, in de wei waar straks de jonge pinken naartoe moeten.

Het werk in de tuin vraagt veel aandacht maar ik vind het leuker dan het huishouden. En ik ben blij dat het beter gaat dan vorig jaar. Ik ben het 's avonds wel vaak zat, dan doe ik niet zoveel meer.
Ik haak op dit moment niet zoveel, het laatste haakwerkje was nog een bungeltje. Een cadeautje voor een achternichtje.


Erg leuk om te maken maar het is nu voorlopig de laatste, ik wil even wat anders maken.
'k Heb al een patroontje maar ik moet nog even de tijd nemen om het op te zetten. Ik denk dat ik dat straks maar eens ga doen.




4 opmerkingen:

  1. Hier vlogen bij de buren de pinken ook zo door de draad de sloot in. Ja wat een hitte opeens. Lekker maar je doet niet zoveel. Goh wat gaat het snel met kinderen. Zo nog lagere school en dan gaan ze uitvliegen. Dan gaat het wel heel snel.
    Hoop dat hij zijn draai wat vindt op de nieuwe school. Mooi haakwerkje. Ben benieuwd naar je volgende projekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk weer zo'n opgeruimde kelder en wat een hoop ruimte! Lijkt me erg fijn om zoveel opbergruimte te hebben. Leuk haakwerkje! Ik vind haken ook wel leuker in de winter....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik benijd je zoon niet dat hij sportdag had op zo'n stikhete dag. Spannend dat hij nu ook naar de middelbare school gaat. Mijn jongste moet 18 juni voor de kennismaking gaan, en ik vind het zelf ook best spannend...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel wat gaande...wat fijn zo'n helpende dochter!
    Nog een compliment aan je man. Zo lief dat hij een vogelnestje even verzette!
    Hier mogen we dus echt niet van lompe boer spreken , maar van een heel grote natuurliefhebber.
    Nogmaals een groot compliment!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...