Jolanda

Jolanda

Pagina's

dinsdag 22 september 2015

Onbekend maar toch bemind

De borden stonden klaar op de kampeerboerderij... heel veel kinderen hadden geen bord en bestek meegenomen. Ze hadden tijdens de heenweg niet eens regen gehad, terwijl het hier behoorlijk regende die dag. Zeker weer zo'n geval dat de bui tussen de rivieren bleef hangen. Op de terugweg hadden ze alleen het laatste stuk regen. Dus dat was nog best meegevallen. Hij vond het leuk op het kamp, maar het kamp van groep 8 was leuker, zei hij. Dat snap ik goed, dat was een veel kleinere en hechte groep.
Inmiddels is er alweer een week voorbij.

Omdat het zoveel regent de laatste tijd ben ik meer binnen bezig, de herfst tijd lijkt al te zijn aangebroken. Toch hoop ik dat het weer opklaart, want er is nog genoeg te doen.


Pas was er een vriendin van Oudste dochter die bleef mee-eten, en die had nog nooit tutti-frutti op! Ze kende het niet maar na een voorzichtig hapje bleek ze het erg lekker te vinden.


Ik had deze zelf gemaakt van zelfgedroogde vruchten, maar ik vertelde dat je het ook in een zakje bij het schap met rozijnen e.d. kunt vinden in de supermarkt.

Vandaag ga ik weer naar de schoolbieb. Leuk, even wat anders.
Gisteren was mijn Farmer mee geweest met Middelste zoon naar een struintocht bij Loevestein. Twee jaar geleden was hij ook geweest met Oudste zoon. Hij dacht dit jaar eerst geen tijd te hebben.... hij is druk met klussen in de stal, de kalverstal enz. En hij dacht nog een keer te moeten maaien. Maar door al die nattigheid de afgelopen tijd was het laatste toch geen optie voor deze week en toen ze de vraag voor ouders herhaalden, heeft hij zich opgegeven. De jongens vinden dat heel leuk, dat hun vader ook eens met iets van school meedoet! En je snapt wel wat Jongste zoon nu verwacht voor als hij in groep 7 zal zitten...;-)

Verder maak ik het nieuwe verhaaltje voor Terdege nog af. Dat maak ik meestal een halve week voor inleverdatum al in klad. Dan zit het lang genoeg in m'n hoofd zodat ik nog dingen kan wijzigen. Vanaf oktober wordt de tuincolumn op twee pagina's weergegeven. Het blad wordt vernieuwd, ik ben erg benieuwd.



11 opmerkingen:

  1. Mmmm, tutti frutti! Dat hebben we al lang niet meer gegeten, ik krijg er gelijk trek in! Lekker met gebakken aardappeltjes erbij...
    Gelukkig dat alles goed is gekomen met het schoolkamp. En ja, ik kan me voorstellen dat de jongens het leuk vinden als hun vader meegaat met een schooluitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk altijd zo,n kamp,hier gaan ze in klas 3,dus volgend jaar mag mijn dochter.ja tuurlijk is het leuk dat papa maa gaat met een uitje van school,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig dat het meeviel met de regen op kamp! Zit hij op een grote school? Mijn dochter zit hier in het dorp op school, daar is maar één TL-klas.Heerlijk vind ik dat, ze zijn in 5 minuten op school. Wel luxe hoor. Er zitten kinderen bij haar in de klas die anderhalf uur moeten fietsen.
    Mmm heerlijk, tutti frutti!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan me herinneren dat toen ik in de \Betuwe woonde het onweer er ook tussen bleef hangen..
    Toch heft de herfst ook wel weer iets en dat je er ook weer aan toe bent he?
    Als wij 's avonds uit de kerk komen is het weer donker
    Heb een proefnummer gevraagd voor Terdege, ben benieuwd.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk tutti frutti , wij eten het zo af en toe ook . Mijn Opa kon vroeger aan de lucht zien wanneer het ging regenen hij was een echt buitenmens en machinist op een watergemaal. Ik weet nog dat als we bij hun waren Opa zei als jullie nu naar huis gaan 30 min fietsen dan tref je het nog droog. En inderdaad als we dan thuis waren ging het regenen. Hier in Roemenië kan het onweer tussen de bergen blijven hangen en als het dan komt is het heftig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het valt altijd anders uit en ook mee. Ik bedoel bor en bestek en regen. Kan me voorstellen dat het leuk is om met paps op stap te gaan.
    Tuttifritti mm lekker met wat gele vla.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, tutti frutti. Met zelfgemaakte warme vla.. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grappig, wij eten tutti frutti altijd als bijgerecht, bij kip of gebakken aardappels enzo. Maar het staat in het kookboek idd bij de nagerechten.
    Bij de vla zal het zeker ook smaken! We gaan het eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik moet eerlijk bekennen ik ken het ook niet! Wat is het? Gedroogd fruit?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach Tuttie Frutti, hoe lekker is dat!!! Ging bij ons in de watergruwel. Zo super lekker.
    En Terdege, ook dat is voor mij lang geleden. Gelijk 2 proefnummers besteld. Heb je daar een column in ? Wat leuk. Groetjes van hier (het is alweer lang geleden dat ik hier was ....dus kunnen er wel een dozijn groetjes bij)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een leuke blogje! ziet heerlijk uit! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...