Jolanda

Jolanda

Pagina's

dinsdag 15 september 2015

Schoolkamp

Gisterochtend ging Oudste zoon op kamp. Alle mavo-bruggers gingen op de fiets naar een kampeerboerderij bij de Belgische grens. De havo/vwo-klanten waren vorige week geweest, die hadden mooier weer! Ik bracht hem op school, want dat alleen is al ruim 30 km. Dit betekende dat de andere twee jongens zichzelf moesten helpen deze morgen. Mijn Farmer was toen nog aan het melken namelijk. Ik had hun tasjes al klaargezet, de kleren klaargelegd en voor ik wegging zette ik de kookwekker in hun kamer. Ze sliepen nog lekker maar zodra die af zou gaan moesten ze uit bed, aankleden, eten en de rest. zo hadden we het de dag ervoor al doorgesproken... De buurvrouw zou hen ophalen. Het is allemaal goed gegaan. Toch kwam Oudste dochter nog langs om hun haren te doen en met leuke gelkoppies gingen ze de deur uit. Helaas was het luizencontrole dus eigenlijk hadden ze geen gel gemogen... wist zij veel en ik ook niet eens... tja, twee weken na de zomervakantie hou je geen rekening meer met zo'n controle.

Toen ik terug kwam stuurde ik eerst de was in alle juiste richtingen. Ik deed de was die klaar was in de droger en hing op het rek wat ik niet in de droger wil hebben, ik stopte nieuwe was in de machine en ik vouwde de was van zaterdag op. Daarna startte ik de computer op om te kijken op de mail hoe laat Oudste zoon woensdag weer terug zou zijn. Daar zag ik ook het lijstje met meeneemdingen staan.... en daar stond ook: diep bord, beker en bestek. Ai. Dat had Oudste zoon niet in z'n tas zitten! Hoe kon ik dat vergeten zijn? Pas had Jongste dochter dat immers ook nodig gehad bij haar introductiekamp...  Nou: hij had ook een heel handig InfoBoekje gekregen en daar stond op de eerste bladzij ook een lijstje met Wat je mee moet nemen...! Handig, dacht ik, hoef ik niet meer op de mail te kijken, dus de laatste dagen met inpakken hadden we steeds dit lijstje erbij gehad. En daar ontbrak het bord en bestek... Tenminste, anders zou ik er 5 keer overheen hebben gelezen. En ik ben weleens dom, maar dát kon ik me toch maar moeilijk voorstellen.

Ik zat te dubben... moet ik daar nou voor bellen of niet... 't Is wel vervelend dat hij het niet bij zich heeft. Toch maar gedaan, want ik dacht;  misschien kan ik het nog nabrengen ergens in een tref onderweg.... Ik kreeg de teamleider aan de lijn en nadat ik het uitgelegd had dat het niet in het groene infoboekje stond, gaf hij meteen toe: "dat is een leerpuntje voor ons." Hij zei dat er meestal wel wat extra dingetjes waren en dat ik het anders nog wel zou horen... Aan Oudste zoon sms'te ik dat hij het maar moest zeggen tegen z'n mentor. Om drie uur kreeg ik een sms'je van hem: "Er zijn er meer die geen bord en bestek hebben".  Tja, dat hoeft niet te verbazen ;-)
Ik ben wel benieuwd hoe hij het heeft op kamp...!





12 opmerkingen:

  1. O spannend is dat! Misschien kunnen ze wat borden kopen :) Of ze eten met hun vingers. Ik hoop dat ze nog iets mooier weer krijgen! Wat een regen gisteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig dat je het Mavo noemt. Ik noem het netjes TL, als mensen vragen wat onze jongste doet, maar je moet het toch vaak uitleggen. Leuk, zo'n kamp! Bij ons hadden ze introductie-week op school.
    Lastig, het bord/bestek-probleem. Hoe zouden ze dat op gaan lossen?
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze noemen het op deze school sinds vorig jaar zelf ook weer mavo! Klinkt voor mij heel vertrouwd, want ik heb nog geen kind gehad dat TL deed, dochters deden havo/vwo.
      Ik denk dat ze gauw-gauw ergens wat vandaan gehaald hebben, ik zal het wel horen als zoon terugkomt!

      Verwijderen
    2. Wat mij betreft mogen ze hier ook de naam aanpassen. :-) Onze jongste is bij ons ook de eerste die de TL-richting volgt, de 5 ervoor deden Havo/VWO. Tja, de reken-eisen zijn veel hoger. Ze haalt tot nu toe 8-en/9-ens/10-en. Ach, ze heeft zo'n leuke klas, dat ze niet eens meer over wil stappen als dat zou kunnen. :-)
      Hopenlijk hoeven ze op kamp niet met de handen te eten. ;-)

      Verwijderen
  3. Ben benieuwd hoe ze het hebben, middelste dochter moet morgen. (doet vwo, dus deze week gaan ze ook nog van HAVO/VWO)
    Ik heb het wel een beetje te doen met d'r als ik zo naar de weersvooruitzichten kijk.
    Ik zal bord en bestek iig alvast klaarleggen hier...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dan was het vorige week zeker alleen havo... buurmeisje ging toen nl.
      Ja, je weet nu dat ze 't nodig heeft ;-)

      Verwijderen
  4. Ik hoop dat ze nog een beetje redelijk weer hebben! Het weer is redelijk herfstig aan het worden! Fijn om weer een blogje van je te lezen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh, best spannend je kind zo op pad! Hopelijk knapt het weer nog wat op! Knap dat de jonsten zichzelf al zo goed wisten te redden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Spannend, hij zal vast te eten krijgen. Maar niet handig. Wel fijn dat je samen via sms kontakt kunt onderhouden. Hoop dat het weer wat mee werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pff..2 jaar geleden ging middelste ook mee, een eind fietsen en heel veel regen..
    Op de terugweg zijn we ze wezen halen.
    Eigenlijk is het best heel pittig aan het begin van het brugklasjaar, van mij mogen ze het afschaffen☺
    Altijd weer een heel geregel met de andere kinderen...gelukkig ging het goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zondag over een week gaat onze oudste naar Berlijn op werkweek. Wauw zucht loslaten hé ;P
    Nu alle dingen nog even regelen ;-) Ziekenfondsnummer en dat soort dingen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zou mij ook overkomen....Arie had slapen in een doos bij de kerk afgelopen vrijdag.....en daar vergaten we samen zelfs zijn lenzenspullen bij....Gelukkig wonen we zo'n 700 meter bij de kerk vandaan ;-) Jammer van het weer! Maar ze hebben het vast wel naar hun zin gehad?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...